Τούρκοι και Έλληνες κονταροχτυπιούνται εκτός του Αιγαίου και της Α.Μεσογείου και στο λιβυκό έδαφος πλέον, για την δημιουργία υποδομών, με την χώρα μας να αναλαμβάνει την κατασκευή ενός λιμένα στην αρχαία Σούσα, που κάποτε υποδέχονταν τις ελληνικές Τριήρεις, ενώ οι Τούρκοι μεταφέρουν εμπορεύματα στην “τουρκογενή” Μισράτα.
Πρόκειται για μια εξέλιξη που μας δείχνει την τεράστια κόντρα μεταξύ ελληνικών και τουρκικών εταιρειών σε μια χώρα που και οι δύο χώρες είχαν ισχυρή παρουσία στο παρελθόν.
Ο όμιλος Guidry ανακοίνωσε σήμερα ότι υπέγραψε με τη ελληνική εταιρεία EPC ( ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ) Contractor Archirodon Construction μια συμφωνία που ορίζει τους κύριους όρους της συνεργασίας τους για το σχεδιασμό και την κατασκευή ασφαλή λιμένα στην Susah αξίας 1,5 δις δολάρια.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το Susah Port, σχεδιάστηκε ως λιμάνι πολλαπλών χρήσεων, και θα είναι το λιμάνι με το μεγαλύτερο βάθος στη Λιβύη, καθώς και το πρώτο έργο ΣΔΙΤ που θα πραγματοποιηθεί στη Λιβύη.
Επίσης θα είναι το πρώτο λιμάνι που θα κατασκευαστεί σε παγκόσμιο επίπεδο με πρότυπο τρόπο.
Το ασφαλές λιμάνι της Σούσας, βρίσκεται στην ανατολική Λιβύη στον ιστορικό χώρο του αρχαίου λιμανιού που βρίσκεται περίπου 240 χιλιόμετρα ανατολικά της Βεγγάζης.
Στόχος είναι το λιμάνι στη Σούσα να χρησιμεύσει ως κύρια αρτηρία και λιμάνι εισόδου εμπορευμάτων στη Λιβύη δια θαλάσσης.
Από αυτό το λιμάνι θα έχουμε τη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, τη διαχείριση σιτηρών και άλλων φορτίων, ως βάση γενικού εφοδιασμού της χώρας.
Σχολιάζοντας την υπογραφή της συμφωνίας, ο Michael Guidry, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του Guidry Group, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνάψουμε μια κύρια συμφωνία σχεδιασμού και κατασκευής με την Archirodon".
Η Archirodon φέρνει την παγκοσμίου φήμης εμπειρία της στην κατασκευή λιμένων και έχει μακρά και διακεκριμένη ιστορία στην ανάπτυξη λιμενικών υποδομών στη Λιβύη και σε ολόκληρη την περιοχή της ΜΕΝΑ".
Ο Ν. Καραπιπέρης, Διευθύνων Σύμβουλος της Archirodon, δήλωσε: «Αυτή είναι μια σημαντική ανακοίνωση για τον οργανισμό μας που ταιριάζει με τη μακροπρόθεσμη προσδοκία μας να συνεχίσουμε να παρέχουμε την υποστήριξή μας στην ανάπτυξη και την επιχειρηματική ανάπτυξη της Λιβύης. Το έργο Susah Secure Port θα δώσει έμφαση στην οικονομική ανάπτυξη στη χώρα και είμαστε περήφανοι που παίζουμε τον ρόλο μας, μαζί με τον Όμιλο Guidry. Η εμπλοκή μας στην ανάπτυξη λιμενικών υποδομών στη Λιβύη συνοδεύεται από τη φιλοδοξία της διεθνούς κοινότητας για μια φωτεινή νέα εποχή για το λιβυκό έθνος».
Οι Τούρκοι στην Μισράτα όμως, ετοιμάζουν τα δικά τους σχέδια
Πρόσφατα, έγιναν συζητήσεις μεταξύ λιβυκής κυβέρνησης και Τουρκίας για την ανάπτυξη ενός διαμετακομιστικού κόμβου στη Μισράτα προς την Αφρική, καθώς και προσπάθειες με Αλγερία και Τυνησία να αυξήσουν το διαμετακομιστικό εμπόριο με την υποσαχάρια ήπειρο.
Η υπηρεσία της ελεύθερης ζώνης στην Μισράτα ανακοίνωσε χθες ότι ξεκίνησε με επιτυχία την πρώτη της επιχείρηση θαλάσσιου διαμετακομιστικού εμπορίου την περασμένη Τρίτη.
Αυτό επιτεύχθηκε με τον ελλιμενισμό του πλοίου AEOLUS (που ανήκει στη ναυτιλιακή γραμμή Volta) στο λιμάνι MFZ το πρωί της Τρίτης που έφτασε απευθείας από την Κίνα φορτωμένο με 654 κοντέινερ.
Η MFZ ανέφερε ότι 562 κοντέινερ θα εκφορτωθούν στο λιμάνι της ενώ 92 εμπορευματοκιβώτια θα διέλθουν με το πλοίο MINION στο τουρκικό λιμάνι της Μερσίνης.
Κινέζοι και Τούρκοι από την μία πλευρά, ΗΠΑ και Ελλάδα από την άλλη, με τους Γάλλους και Ρώσους στην μέση, μας δείχνει μια εικόνα για το χοντρό παιχνίδι που διαδραματίζεται στην Λιβύη, μια τεράστια χώρα με μεγάλες δυνατότητες.
Η ειρήνη αργεί, αλλά όπως όλα δείχνουν εφόσον “κλειδώσουν” τα σημεία φιλέτα εντός χώρας, όλα θα πάρουν τον δρόμο τους.
Η Ελλάδα μόνο να κερδίσει έχει με την Λιβύη, μια χώρα με την οποία παραδοσιακά ενεργοποιούνταν δεκάδες ελληνικές εταιρείες σε πολλούς τομείς, κυρίως όμως στο κατασκευαστικό κλάδο.