περίεργα αεροσκάφη
Τεχνολογία

Τα 10 πιο παράξενα και άσχημα αεροσκάφη που έχουν κατασκευαστεί (Βίντεο)

Αν νομίζετε πως όλα τα αεροπλάνα μοιάζουν μεταξύ τους, κάνετε ένα μεγάλο λάθος. Τα περισσότερα σημερινά αεροπλάνα μπορεί να μοιράζονται σχεδόν όλα κοινούς σχεδιασμούς, ωστόσο κατά τα χρόνια έχουν σχεδιαστεί πολλά περίεργα αεροσκάφη που έμειναν στην ιστορία για την ξεχωριστή εμφάνισή τους. Ξέρετε, οι μηχανικοί έπρεπε να πειραματιστούν πολύ μέχρι να βρουν έναν σχεδιασμό που δούλευε σωστά.

Μέχρι να βρουν την φόρμουλα επιτυχίας διάφοροι εφευρέτες, μηχανικοί και επιστήμονες επιχείρησαν να κατασκευάσουν αεροσκάφη όλων των ειδών για να δουν τι δουλεύει αποδοτικότερα. Τις περισσότερες φορές διαπίστωσαν ότι όσο πιο «βαρετός» φαίνονταν ο σχεδιασμός ενός αεροσκάφους, τόσο ασφαλέστερος και αποτελεσματικότερες ήταν.

Οπότε τα αεροσκάφη που θα δούμε σε αυτήν την λίστα δεν ήταν πάντοτε τα ασφαλέστερα του κόσμου, ούτε και τα ομορφότερα. Πάμε να δούμε λοιπόν τα 10 πιο περίεργα αεροπλάνα στην ιστορία.

Boeing X-48

Ξεκινάμε με το Boeing X-48, το οποίο είναι και το νεότερο αεροσκάφος της λίστας. Αμερικανοί και Βρετανοί αποφάσισαν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα πειραματικό αεροπλάνο με ασυνήθιστη διάταξη πτερύγων για να πειραματιστούν με αυτόν τον ιδιαίτερο σχεδιασμό. Επί της ουσίας οι μηχανικοί ήθελαν να διαπιστώσουν εάν αυτός ο συγκεκριμένος σχεδιασμός του X-48 προσφέρει οφέλη στο αεροσκάφος συγκριτικά με τους πιο συνηθισμένους και απλούς σχεδιασμούς αεροσκαφών που συναντάμε σήμερα.

Αεροσκάφη σαν το Boeing X-48 ονομάζονται blended wing body (BWB) aircraft, διότι δεν υπάρχει ξεκάθαρη διαχωριστική γραμμή μεταξύ των πτερύγων και της κύριας ατράκτου του αεροσκάφους. Στην περίπτωση του X-48 ο σχεδιασμός blended wing body φαίνεται πως δούλεψε σωστά, για αυτό και στο μέλλον η εταιρεία Boeing αναμένεται να κατασκευάσει και άλλα αεροσκάφη με παρόμοια διάταξη.

Horten Ho 229

Στην συνέχεια θα μιλήσουμε για το θρυλικό Horten Ho 229, το οποίο για πολλούς αποτελεί το πρώτο stealth αεροσκάφος στην ιστορία. Οι δυνατότητες χαμηλής παρατηρησιμότητας, δηλαδή stealth, προσδίδουν σε ένα αντικείμενο την ικανότητα να μην γίνεται τόσο ορατό από εχθρικά ραντάρ. Έτσι ένα stealth αεροσκάφος για παράδειγμα είναι δυσκολότερο να εντοπιστεί από τον εχθρό και κατ' επέκταση δυσκολότερο να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.

Το Horten Ho 229 είναι δημιούργημα της ναζιστικής Γερμανίας κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Ξεκίνησε επιχειρήσεις κατά τα τελευταία στάδια της σύρραξης, πράγμα που σημαίνει πως δεν πρόλαβε να κάνει πολλά. Εξαιτίας της εντυπωσιακής απόδοσής του, η Δύση ενδιαφέρθηκε πολύ για το Ho 229 και το μελέτησε εξονυχιστικά μετά την λήξη του πολέμου. Κατά την διάρκεια των μαχών το Ho 229 επιχειρούσε σαν μαχητικό και βομβαρδιστικό υψηλής ταχύτητας.

Airbus Beluga

Άλλο ένα πολύ περίεργο αεροσκάφος του 21ου αιώνα είναι το Airbus Beluga, το οποίο φυσικά και πήρε το όνομά του από την φάλαινα μπελούγκα. Όχι μόνο μοιράζονται ίδιο όνομα, αλλά έχουν και κοινά εξωτερικά χαρακτηριστικά, για αυτό και το αεροπλάνο της Airbus θεωρείται ένα από τα πιο περίεργα στην ιστορία.

Στην πραγματικότητα οι σχεδιαστές της εταιρείας δεν ήθελαν να κάνουν το αεροσκάφος να μοιάζει με φάλαινα, απλά ήθελαν να το κάνουν αρκετά μεγάλο ώστε να χωράνε σε αυτό μεγάλα κομμάτια φορτίου. Εν τέλει η εμφάνιση του αεροσκάφους όντως έμοιαζε με αυτήν των φαλαινών μπελούγκα, κυρίως εξαιτίας του μεγάλου «μετώπου». Έτσι η Airbus αποφάσισε ότι το όνομα Beluga ταίριαζε γάντι στο αεροσκάφος, και αν θέλετε την γνώμη μας δεν είχε άδικο!

Super Guppy

Το Airbus Beluga δεν είναι το μόνο αεροσκάφος με τεράστιο «μέτωπο». Η αλήθεια είναι ότι το Super Guppy μάλλον έχει ακόμη μεγαλύτερο. Κατασκευασμένο από την Aero Spacelins το συγκεκριμένα αεροπλάνο είναι ένας από τους μεγαλύτερους μεταφορείς φορτίου που πετούν σήμερα στον κόσμο. Είναι ιδανικό για την μεταφορά μεγάλων εξαρτημάτων, τα οποία δεν μπορούν να αποσυναρμολογηθούν. 

Η Aero Spacelins κατασκεύασε μόνο 5 αεροσκάφη τύπου Super Guppy, αλλά όλα τους έμειναν στην ιστορία. Ήταν τα μόνο αρκετά μεγάλα αεροσκάφη για να μεταφέρουν συστήματα της αποστολής Apollo που προσγειώθηκε στο φεγγάρι. Το μήκος κάθε Super Guppy φτάνει τα 44 μέτρα, ενώ το άνοιγμα φτερών τα 46 μέτρα. Καταλαβαίνετε πως πρόκειται για πραγματικά μεγαθήρια!

Dreamlifter

Το Dreamlifter της Boeing μπορεί να είναι λιγότερο εντυπωσιακό από το Beluga και το Super Guppy, όμως είναι και αυτό ένα αεροσκάφος που δεν βλέπεις κάθε ημέρα. Το εν λόγω αεροπλάνο έχει και αυτό φαρδιά άτρακτο, δηλαδή wide body, και είναι κορυφαίο στην μεταφορά βαριού φορτίου παγκοσμίως. 

Βάση του Dreamlifter αποτελεί το διάσημο Boeing 747-400. Η εταιρεία έκανε βέβαια πολλές τροποποιήσεις στην αρχική άτρακτο του Boeing 747 για να δημιουργήσει το Dreamlifter έτσι όπως το ξέρουμε σήμερα. Μόνο 4 αεροσκάφη αυτού του τύπου έχουν κατασκευαστεί και σήμερα η Boeing τα χρησιμοποιεί για βαριές αερομεταφορές σε διάφορα σημεία του πλανήτη.

Vought V-173

Ο παλιός είναι αλλιώς λένε και στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουν δίκιο, αφού το αμερικανικό Vought V-173 του Β' Παγκοσμίου Πολέμου δεν μοιάζει με κανένα αεροσκάφος που έχουμε δει. Πολλοί πιστεύουν ότι μοιάζει με ένα ιπτάμενο σαλάχι και πράγματι αν το κάνετε εικόνα είναι δύσκολο να μην δείτε τις ομοιότητες.

Αν και το Vought V-173 μπορούσε να επιχειρήσει με βαρύ οπλισμό και μόνο έναν πιλότο, ο περίεργος σχεδιασμός του δεν πρόσφερε καθόλου σταθερότητα κατά τις πτήσεις. Το αεροσκάφος υπέφερε από έντονες δονήσεις, πράγμα που έκανε τους πιλότους να το αποφεύγουν. Σήμερα ένα μόνο πρωτότυπο βρίσκεται στις ΗΠΑ.

Kalinin K-7

Το Kalinin K-7 είναι βέβαιο πως θα θεωρηθεί από τους περισσότερους το πιο περίεργο αεροσκάφος όλης της λίστας. Είναι αδιαμφισβήτητα μία από τις πιο ασυνήθιστες και ιδιαίτερες πλατφόρμες που έχουν σχεδιαστεί. Αν και με μία πρώτη ματιά το Kalinin K-7 μοιάζει σαν ένα άρμα μάχης, στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα κανονικό αεροπλάνο.

Το Kalinin K-7 αποκαλείται επίσης Ρωσικό Ιπτάμενο Οχυρό, αφού σχεδιάστηκε από τους Ρώσους στην Σοβιετική Ένωση την δεκαετία του '1930. Είχε άνοιγμα φτερών 50 μέτρων και μπορούσε να χωρέσει 112 πλήρως εξοπλισμούς αλεξιπτωτιστές. Το K-7 ήταν ένα υπερβολικά φιλόδοξο πρόγραμμα. Ένα πρωτότυπο κατασκευάστηκε, ωστόσο συνετρίβη κατά την διάρκεια πτήσης και έπειτα το πρόγραμμα εγκαταλείφθηκε.

Northrop Tacit Blue

Στην συνέχεια θα μιλήσουμε για το Tacit Blue της αμερικανικής εταιρείας Northrop, το οποίο ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα αεροσκάφη της εποχής του εξαιτίας της πολύ λείας εξωτερικής του επιφάνειας. Αναπτύχθηκε από την αμερικανική πολεμική αεροπορία το έτος 1982 ως ένα stealth πειραματικό αεροσκάφος κατασκοπίας.

Μόνο ένα Tacit Blue κατασκευάστηκε, ωστόσο δεν επιχείρησε πολλά χρόνια. Πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 1982 και 3 χρόνια αργότερα, το 1985, αποσύρθηκε μία για πάντα. Όπως και να έχει θεωρούνταν ένα από τα πιο σύγχρονα αεροσκάφη της εποχής του.

Pregnant Guppy

Νωρίτερα αναφερθήκαμε στο Super Gappy της Aero Spacelines, ωστόσο η ίδια εταιρεία ανέπτυξε και έναν άλλο πολύ ιδιαίτερο τύπο αεροσκάφους που ονομάζεται Pregnant Guppy και μοιάζει πραγματικά με ψάρι. Το εν λόγω αεροπλάνο πετούσε για 15 χρόνια, από το 1962 έως και το 1977 και αναλάμβανε την μεταφορά μεγάλων φορτίων. Και αυτό συμμετείχε στο πρόγραμμα Apollo εξαιτίας της μεγάλης του ατράκτου, η οποία μπορούσε να χωρέσει μεγάλα φορτία.

Το Pregnant Guppy έμεινε στην ιστορία για την συνδρομή του στην εξέλιξη των αεροσκαφών με μεγάλες ατράκτους. Η Boeing και η Airbus εμπνεύστηκαν από την επιτυχία του Pregnant Guppy και βάσει αυτού σχεδίασαν τα αεροσκάφη Dreamlifter και Beluga που αναφέραμε νωρίτερα.

Ilyushin Il-40

Για το τέλος κρατήσαμε ένα ακόμη σοβιετικό αεροσκάφος, το Ilyushin Il-40. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα επιθετικά αεροσκάφη με κινητήρα τζετ που ανέπτυξαν οι Σοβιετικοί. Οι Αμερικανοί πιστεύουν ότι είναι ένα από τα ασχημότερα αεροσκάφη του κόσμου, ωστόσο ίσως το λένε αυτό επειδή το Il-40 τους κατατρόμαξε όταν πρωτοεμφανίστηκε την δεκαετία του '1950.

Το Il-40 ξεχώριζε για πολλούς λόγους. Ήταν ένα θωρακισμένο επιθετικό αεροσκάφος που σχεδιάστηκε για να πλήττει εχθρικούς επίγειους στόχους με τον βαρύ οπλισμό του. Είχε επίσης δύο μεγάλους ορατούς αεραγωγούς στο μπροστινό μέρος της ατράκτου, που έμοιαζαν με πραγματική μύτη. Μόνο 5 μονάδες κατασκευάστηκαν μέχρι το 1956 όταν και το πρόγραμμα τερματίστηκε ολοκληρωτικά.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ