Σε φάση κατασκευής βρίσκεται πλέον η Γραμμή 4 του Μετρό, η οποία θα περνάει από νευραλγικές περιοχές της πρωτεύουσας, διευκολύνοντας σε θεαματικό βαθμό τις μετακινήσεων των κατοίκων τους, σύμφωνα με το carandmotor.gr.
Εκτός, όμως, από τη Γραμμή 4 -το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που υλοποιείται στη χώρα- στο χαρτοφυλάκιο της Ελληνικό Μετρό και του Υπουργείου Υποδομών συνεχίζουν να έχουν περίοπτη θέση και κάποια άλλα έργα που αφορούν επεκτάσεις υφιστάμενων γραμμών, με προεξέχουσα αυτή της Γραμμής 2 προς το Ίλιον.
Για το έργο ήδη έχει έχουν υποβληθεί τέσσερις προσφορές από τα σχήματα ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM και ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ενώ προς τα τέλη φθνινοπώρου αναμένεται να εκκινήσει και η β’ φάση του διαγωνισμού με την κατάθεση δεσμευτικώ οικονομικών προσφορών.
Εκτός, όμως, από τα Δυτικά, η Γραμμή 2 αναμένεται να επεκταθεί σε μεταγενέστερο χρόνο και προς τα Νότια Προάστια της Αθήνας και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα. Πρόκειται, βέβαια, για μια επέκταση που μολονότι βρίσκεται στα έργα προς υλοποίηση, απαιτεί μελετητική ωρίμανση και ως εκ τούτου δύσκολα θα δούμε εργοτάξια μέσα στα επόμενα χρόνια.
Τον Απρίλιο του 2021 είχε ολοκληρωθεί συγκοινωνιακή μελέτη που κατέδειξε ότι η βέλτιστη χάραξη θα έχει μήκος 4,5 χλμ., με τρεις σταθμούς. Ο πρώτος θα βρίσκεται στην Άνω Γλυφάδα και θα βρίσκεται κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω επέκταση έχει παραμείνει για πολλά χρόνια στον «πάγο», αλλά πλέον δείχνει να μπαίνει σε σειρά προτεραιότητας λόγω και της υλοποίησης του The Ellinikon, μιας από τις μεγαλύτερες επενδύσεις αστικής ανάπτυξης στην Ευρώπη.
Η Γραμμή 2 είχε βρεθεί στο προσκήνιο και το 2013 όταν ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε παρέμβασή του στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, είχε προαναγγείλει την εκκίνηση των μελετών, οι οποίες ωστόσο δεν προχώρησαν.