Η Google φέρεται να δοκιμάζει μια τεχνολογία με τεχνητή νοημοσύνη που θα αυτοματοποιήσει την παραγωγή ειδησεογραφικού περιεχομένου και πιθανότατα θα θέσει χιλιάδες δημοσιογράφους εκτός εργασίας.
Γνωστό εσωτερικά ως "Genesis", το νέο έργο στοχεύει στη συνεργασία με οργανισμούς όπως οι New York Times, η Washington Post και η News Corp, σύμφωνα με τους NY Times, που επικαλούνται τρεις πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης Genesis διαθέτει την ικανότητα να αφομοιώνει τεράστιες ποσότητες δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των τρεχουσών γεγονότων και περίπλοκων λεπτομερειών, και να παράγει ολοκληρωμένα ειδησεογραφικά άρθρα, αποκάλυψαν οι πηγές. Η εξέλιξη αυτή έχει πυροδοτήσει έντονες συζητήσεις σχετικά με το μέλλον της δημοσιογραφίας και τον ρόλο της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης στη διαμόρφωση του ειδησεογραφικού τοπίου.
Οι γνώστες της βιομηχανίας που παρακολούθησαν την παρουσίαση της Google για το Genesis εξέφρασαν μια αίσθηση ανησυχίας, ιδίως για το ενδεχόμενο το εργαλείο να διαταράξει τις άοκνες προσπάθειες των δημοσιογράφων για τη δημιουργία αυθεντικών, συναρπαστικών και σχολαστικά ελεγμένων με γεγονότα ιστοριών.
Ωστόσο, η Google λέει ότι το Genesis θα είναι μια ευλογία για τους δημοσιογράφους, και το διαμόρφωσε περισσότερο ως έναν προσωπικό βοηθό που μπορεί να αυτοματοποιήσει ορισμένες εργασίες, αφήνοντας στους δημοσιογράφους περισσότερο χρόνο για να διεξάγουν πιο εμπεριστατωμένα ρεπορτάζ.
"Βρισκόμαστε στα πρώτα στάδια διερεύνησης ιδεών για την πιθανή παροχή εργαλείων με δυνατότητα Α.Ι. που θα βοηθούν τους δημοσιογράφους τους στη δουλειά τους. Πολύ απλά, αυτά τα εργαλεία δεν προορίζονται και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τον ουσιαστικό ρόλο που έχουν οι δημοσιογράφοι στην αναφορά, τη δημιουργία και τον έλεγχο των γεγονότων στα άρθρα τους. Αντίθετα, θα μπορούσαν να παρέχουν επιλογές για τίτλους και άλλα στυλ γραφής", δήλωσε η εκπρόσωπος της Google, Τζεν Κράιντερ.
Κάποιοι ειδικοί δεν είναι τόσο σίγουροι, όπως ο καθηγητής δημοσιογραφίας Τζεφ Τζάρβις, ο οποίος λέει ότι αν η τεχνολογία μπορεί να παρέχει τεκμηριωμένες και αξιόπιστες πληροφορίες, θα μπορούσε να αποτελέσει πολύτιμη πηγή για τους δημοσιογράφους, αλλά ότι έχει τη δυνατότητα για κατάχρηση - συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι ορισμένα θέματα απαιτούν αποχρώσεις και πολιτισμική κατανόηση που μπορεί να χαθούν στη μετάφραση.
Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις αίθουσες σύνταξης έχει γίνει κεντρικό ζήτημα για τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς παγκοσμίως. Πολλοί έχουν ήδη αγκαλιάσει την τεχνολογία, όπως οι Times, το NPR και το Insider, οι οποίοι έχουν πει στους δημοσιογράφους να διερευνήσουν πιθανές περιπτώσεις χρήσης.
Το Google Genesis, ωστόσο, προσθέτει ένα άλλο επίπεδο πολυπλοκότητας στη συζήτηση, καθώς προκύπτουν ανησυχίες σχετικά με την πιθανή παραπληροφόρηση και τον αντίκτυπό της στην αντίληψη των παραδοσιακά γραμμένων ειδήσεων.
Εν τω μεταξύ, οι κυβερνήσεις παγκοσμίως έχουν εντείνει τις εκκλήσεις προς τις εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google να μοιράζονται τα διαφημιστικά έσοδα με τα ειδησεογραφικά πρακτορεία. Η Google, ως απάντηση, έχει συνάψει συνεργασίες με διάφορους ειδησεογραφικούς οργανισμούς σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το ζήτημα.