Αδιαμφισβήτητα, όταν μιλάμε για ηλεκτροκίνηση ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μας έρχεται κατά νου (ίσως το σημαντικότερo για πολλούς) είναι η αυτονομία. Τι να κάνεις ένα εξαιρετικό κατά τα άλλα όχημα εάν δεν επιδεικνύει επαρκή αυτονομία, ώστε να μην χρειάζεται να το φορτίζεις πολύ συχνά;
Η Toyota, η οποία πάντα προσπαθούσε να ικανοποιήσει τους πελάτες της, ξέρει ακριβώς τι θέλει ο κόσμος. Για αυτό τον λόγο ανακοίνωσε πως οι μπαταρίες στερεού τύπου της (solid-state batteries) θα προσφέρουν στα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας αυτονομία άνω των 1.450 χιλιομέτρων (ή άνω των 900 μιλίων). Και φυσικά, όλα αυτά τα χιλιόμετρα με μόνο μία φόρτιση.
Η δήλωση της Toyota ήρθε μία περίοδο που ο κόσμος της αυτοκίνησης θεωρεί πως η ιαπωνική εταιρεία «έμεινε πίσω» στον τομέα των μπαταριών και των ηλεκτρικών κινητήρων, χάνοντας έδαφος. Ωστόσο, οι νέες τοποθετήσεις της εταιρείας έρχονται να διαψεύσουν αυτές τις φήμες, δείχνοντας πως το τελευταίο διάστημα λαμβάνουν χώρα σοβαρές αναπτύξεις στην Ιαπωνία. Η Toyota φαίνεται αποφασισμένη να κυκλοφορήσει ηλεκτρικά οχήματα που θα διαπρέψουν στην αγορά του σήμερα, εκθρονίζοντας ακόμη και μεγαλύτερους «παίχτες».
Μαζί με την παραπάνω δήλωση, η Toyota αποκάλυψε ένα πλήρες σχέδιο για τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματά της, αποδεικνύοντας πως αν και έχει αργήσει ελάχιστα, σκοπεύει να φτάσει τον ηλεκτροκίνητο ανταγωνισμό πολύ σύντομα. Οι φιλοδοξίες της είναι να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της μέχρι τέλος της δεκαετίας, αφού μέχρι τότε θα έχει κυκλοφορήσει δύο ολοκαίνουργιες μπαταρίες στερεού τύπου. Έως τότε όμως, θα κυκλοφορήσει το 2026 ένα νέο πακέτο μπαταρίας ιόντων λιθίου, η οποία θα επιδεικνύει εξίσου εντυπωσιακή αυτονομία.
Μπαταρία Νέας Γενιάς Πολύ Σύντομα
Όπως προαναφέραμε, οι Ιάπωνες έχουν ετοιμάσει μία ολοκαίνουργια κυκλοφορία, λίγο πριν αποκαλύψουν τις νέες μπαταρίες στερεού τύπου τους. Το 2026 θα μας παρουσιάσουν λοιπόν την νέα γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου τους, οι οποίες βασίζονται στην βελτιωμένη υπάρχουσα τεχνολογία Lithium Nickel Cobalt Manganese (NCM) της εταιρείας. Λέγεται πως θα προσφέρουν 20 τις εκατό αυξημένο βεληνεκές οδήγησης, ενώ θα μειώνουν το κόστος παραγωγής με παρόμοιο ποσοστό.
Με μία πλήρη φόρτιση, αυτές οι μπαταρίες θα προσφέρουν σχεδόν 1.000 χιλιόμετρα (620 μίλια) αυτονομίας. Με αυτές στο «οπλοστάσιό» της, η Toyota θέλει να επεκτείνει τον στόλο της από ηλεκτρικά οχήματα, δίνοντας παράλληλα στους πελάτες της καλύτερη εμπειρία οδήγησης και χαμηλότερα κόστη (τουλάχιστον στα χαρτιά).
Δύο εκδόσεις αυτής της μπαταρίας θα κυκλοφορήσουν: μία το 2026 και μία το 2027. Η μία θα είναι έκδοση απόδοσης και η άλλη θα είναι η βασική έκδοση.