Τα τελευταία χρόνια η αεροπορική βιομηχανία προσπαθεί να βρει τρόπους ή πιο σωστά να αναπτύξει τεχνολογίες για νέου τύπου καύσιμα που θα επιτρέπουν στα αεροσκάφη να κινούνται με την ίδια ή και μεγαλύτερη αν είναι εφικτό αυτονομία με τα σημερινά καύσιμα αλλά με την μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Η άνθηση του τομέα των αερομεταφορών έχει όπως ήταν αναμενόμενο αυξήσει πολύ και το περιβάλλοντικό απότυπωμα αυτής της βιομηχανίας.
Τα τελευταία χρόνια διάφορες εταιρείες αλλά και ερευνητικές ομάδες σε όλο τον κόσμο έχουν στρέψει την προσοχή τους στη χρήση υδρογόνου ως καύσιμου για τα αεροσκάφη με διάφορων ειδών τεχνολογικές προσεγγίσεις να έχουν κάνει την εμφάνιση τους. Το υδρογόνο ως καύσιμο θεωρείται ένα είδος «ιερού δισκόποτηρου» όχι μόνο για την αεροπορική βιομηχανία αλλά την αυτοκινητοβιομηχανία και τη ναυτιλία.
Πολλοί ειδικοί αναφέρουν ότι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια ακόμη μέχρι να ξεκινήσουν πτήσει αεροσκαφών που θα κινούνται με υδρογόμο εξαιτίας του ιδιαίτερα υψηλού προς το παρόν κόστους κατασκευής και λειτουργίας τέτοιων αεροσκαφών αλλά και κάποιων τεχνικών ζητημάτων που πρέπει να ξεπεραστούν. Όπως φαίνεται όμως η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι τέτοια που πιθανώς να τους διαψεύσει αφού το τελευταίο χρονικό διάστημα κάνουν την εμφάνιση τους διαφόρων ειδών πειραματικά σκάφη αλλά και σχέδια αεροσκαφών με υδρογόνο για καύσιμο.
Η αμερικανοβρετανική εταιρεία ZeroAvia ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε μια πετυχημένη πτήση ενός αεροσκάφους που κινήθηκε με υδρογόνο ως καύσιμο. Πρόκειται για ένα Dornier 228 χωρητικότητας 19 ατόμων με υβριδικό σύστημα λειτουργίας αφού στο ένα φτερό υπάρχει ένας ηλεκτρικός κινητήρας και στο άλλο ένας τουρμποκινητήρας. Οι κυψέλες υδρογόνου που διαθέτει το σκάφος του παρέχουν ενέργεια αναμιγνύοντας υδρογόνο με οξυγόνο από τον εξωτερικό αέρα μέσω μιας χημικής αντίδρασης.
Ανάμεσα στους επενδυτές της ZeroAvia είναι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες όπως η America Airlines και η United Airlines που θέλουν να διερευνήσουν τις δυνατότητες του υδρογόνου ως καύσιμο. Η πτήση διήρκεσε περίπου δέκα λεπτά με τα στελέχη της ZeroAvia να δηλώνουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι και να υποστηρίζουν ότι η εταιρεία θα είναι έτοιμη να προσφέρει στο επιβατηγό κοινό πτήσεις με αεροσκάφη της που θα κινούνται με υδρογόνο σε δύο χρόνια.