Δεν πέρασαν παρά ελάχιστα 24ωρα που η Πολιτεία της Καλιφόρνια ανακοίνωσε ότι από το 2035 δεν θα πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ήρθε στην επιφάνεια μία σύσταση των Αρχών που δείχνει ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι μία απλή υπόθεση.
Απο την άλλη η ενεργειακή κρίση και οι προτροπές για τη μείωση κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος -για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εξοικονόμηση από το φυσικό αέριο- πιθανότατα να μετατραπούν σε εντολές, όπως το να υπάρχουν συγκεκριμένες ώρες για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.
Συγκεκριμένα, συστήνεται στους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων να μην φορτίζουν τα οχήματά τους στις ώρες αιχμής, καθώς είναι προφανές ότι τα δίκτυα -ιδίως των πόλεων- δεν είναι έτοιμα για μία τέτοια μεγάλη ζήτηση σε ρεύμα.
H σύσταση προέρχεται από τον διαχειριστή του δικτύου της Καλιφόρνια, ο οποίος προειδοποίησε ότι η υπερβολική ζέστη που αναμένεται το Σαββατοκύριακο που γιορτάζεται το Labor Day θα μπορούσε να οδηγήσει σε διακοπές ρεύματος αν δεν γίνει εξοικονόμηση ενέργειας από τους καταναλωτές.
Προς το παρόν αυτό αποτελεί μία σύσταση αλλά όχι μία ξεκάθαρη απαγόρευση, με τον διαχειριστή να έχει προνοήσει να διακόψει όλες τις εργασίες συντήρησης του δικτύου μεταξύ 31 Αυγούστου και 6 Σεπτεμβρίου, έτσι ώστε να είναι διαθέσιμες όλες οι γραμμές.
Οι καταναλωτές καλούνται να μειώσουν την κατανάλωση ρεύματος από τις 4 έως τις 9 μ.μ. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ρυθμίσουν τα κλιματιστικά στους 26 βαθμούς Κελσίου, να αποφεύγουν τα αναμμένα φώτα όταν δεν χρειάζονται, να μην χρησιμοποιούν συσκευές που καταναλώνουν πολύ ρεύμα κ.ά.
Αυτό όμως που έρχεται να προστεθεί αυτή τη φορά έχει ανοίξει ήδη μία μεγάλη κουβέντα στην Καλιφόρνια. Η σύσταση του διαχειριστή καλεί τους Καλιφορνέζους να αποφεύγουν να φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους τις ώρες αιχμής, κάτι που ακούγεται για πρώτη φορά. Και σίγουρα προβληματίζει.
Αν όντως η Καλιφόρνια γίνει η μία Πολιτεία με μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι προφανές ότι η πίεση που θα ασκηθεί στο δίκτυο θα είναι τεράστια. Η προτροπή των αρχών της Καλιφόρνια δείχνει ότι πέρα από την πώληση και την τεράστια ενίσχυση των ηλεκτρικών θα πρέπει να γίνουν μεγάλα βήματα και στην αλλαγή των δικτύων.
Και αν όλα αυτά συμβαίνουν στην πολύ πιο προχωρημένη Καλιφόρνια, τότε είναι πολύ εύκολο να καταλάβουμε ότι το απαρχαιωμένο δίκτυο της Ελλάδας θα έχει σημαντικό πρόβλημα στο να αντέξει μία γρήγορη αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Και όπως δείχνει και αυτή η νέα εξέλιξη στην Καλιφόρνια, η επικράτηση της ηλεκτροκίνησης έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει και πολλές δυσκολίες να ξεπεράσει ώστε να λειτουργεί απρόσκοπτα για τον τελικό καταναλωτή. Πολύ δε περισσότερο αν ο ενεργειακός “χειμώνας” που έχει μπει όλος ο κόσμος κρατήσει παραπάνω από ότι αρχικά προβλεπόταν.