Η θυγατρική Jigsaw της Google θα ξεκινήσει μια εκστρατεία την επόμενη εβδομάδα για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στην Πολωνία, τη Σλοβακία και την Τσεχία, σχετικά με τους Ουκρανούς πρόσφυγες βάσει έρευνας ψυχολόγων σε δύο βρετανικά πανεπιστήμια.
Σε συνεργασία με το Jigsaw, οι ψυχολόγοι από τα πανεπιστήμια του Κέιμπριτζ και του Μπρίστολ δημιούργησαν βίντεο διάρκειας 90 δευτερολέπτων που έχουν σχεδιαστεί για να «εμβολιάσει» τους ανθρώπους από το επιβλαβές περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τα βίντεο, τα οποία θα προβάλλονται σε διαφημιστικές θέσεις στο YouTube της Google και επίσης σε άλλες πλατφόρμες όπως το Twitter, το TikTok και το Facebook της Meta έχουν στόχο να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αναγνωρίσουν τη συναισθηματική χειραγώγηση και τον αποδιοπομπαίο τράγο σε έναν τίτλο ειδήσεων.
“Αν πείτε στους ανθρώπους τι είναι αλήθεια και τι ψέμα, πολλοί άνθρωποι θα αμφισβητήσουν… αλλά αυτό που μπορείτε να προβλέψετε είναι οι τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν για τη διάδοση παραπληροφόρησης, όπως με την ουκρανική κρίση“, είπε σε συνέντευξή του ο Jon Roozenbeek, κύριος συγγραφέας μιας έκθεσης σχετικά με την έρευνα πίσω από την εκστρατεία. Η εκστρατεία έχει σχεδιαστεί για να «χτίσει» ανθεκτικότητα στις αφηγήσεις κατά των προσφύγων.
Η διάδοση παραπλανητικών και πλαστών πληροφοριών στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη μέσω των δικτύων κοινωνικής δικτύωσης οδήγησε διάφορες κυβερνήσεις να πιέσουν για νέους νόμους για τον περιορισμό των εκστρατειών παραπληροφόρησης