Όταν μιλάμε για υπερμηχανές, η Ducati είναι μία από τις κατασκευαστικές που μας έρχεται σχεδόν κατευθείαν στο μυαλό. Φανταστείτε την ισχύ και την μηχανική δεξιοτεχνία που διαθέτει το υπερόπλο της εταιρείας, η άκρως επιθετική Panigale V4.
Η Panigale V4 της Dukati αποτελεί μία σπορ μηχανή με δεσμοδρομικό V4 κινητήρα 1.103 κυβικών, την οποία η εταιρεία παρουσίασε το 2018 ως διάδοχο της Ducati 1299. Υπάρχει και έκδοση με μικρότερο εκτόπισμα κινητήρα για να καλυφθεί και η κατηγορία κυβισμού 750 έως 1.000 κυβικών για τρικύλινδρες και τετρακύλινδρες τετράχρονες μηχανές.
Το όνομα Panigale έρχεται από την μικρή κατασκευαστική πόλη Borgo Panigale, η οποία βρίσκεται κοντά στη Μπολόνια, στο βόρειο τμήμα της Ιταλίας. Η Panigale V4 χρησιμοποιεί τον νέο Desmosedici Stradale V4 κινητήρα, ο οποίος προήρθε από τον κινητήρα αγώνων Desmosedici MotoGP.
Σχεδιασμός
Παρά το γεγονός πως πρόκειται για μία μηχανή με V4 κινητήρα, η νέα Panigale είναι ελάχιστα φαρδύτερη από την V2 1299. Η ιταλική εταιρεία αναφέρει πως είναι 4,5 κιλά βαρύτερη από την 1299, με τις θέσεις ποδιών να βρίσκονται 10 χιλιοστά ψηλότερα. Σε αντίθεση με την προηγούμενη 1199 και την 1299, όπου ο κινητήρας είναι το κύριο στοιχείο του σώματος, ο κινητήρας στη Panigale V4 περιβάλλεται από μία πιο συμβατική αλουμινένια περίμετρο σκελετού.
Τα ηλεκτρονικά της Panigale V4 περιλαμβάνουν ένα σύστημα ελέγχου σούζας (wheelie control system), το οποίο προήρθε από την 1299 Superleggera, μαζί με έλεγχο τριβής και drift. Τα φρένα της υπερμηχανής διαθέτουν νέο σύστημα ABS, σχεδιασμένο για διατήρηση σταθερότητας σε γωνίες. Η Ducati και η Brembo σχεδίασαν ελαφριές δαγκάνες φρένων, οι οποίες είναι 70 γραμμάρια ελαφρύτερες από αυτές της 1299. Τα ελαστικά της μηχανής, τα Diablo Super Corso SP, ανεπτυγμένα από τη Ducati και τη Pirelli, έρχονται με νέα πίσω σύνθεση.
Κινητήρας
Ο V4 δεσμοδρομικός κινητήρας της Panigale V4 έρχεται στα 1.103 κυβικά και με 212 ίππους, ενώ όπως αναφέραμε παραπάνω, περιβάλλεται από μία πιο συμβατική αλουμινένια περίμετρο σκελετού. Ο κινητήρας περιστρέφεται πιο πίσω από άλλες μηχανές της ιταλικής κατασκευαστικής, οπότε ο στροφέας κουμπώνει στους πίσω κυλίνδρους και όχι χαμηλότερα από τον κινητήρα, κοντά στον στροφαλοφόρο άξονα. Σε αντίθεση με τις περισσότερες μηχανές δρόμους και προηγούμενες Ducati (εκτός από MotoGP μοντέλα), ο V4 κινητήρας της Panigale περιστρέφεται με αντίθετη κατεύθυνση από τους τροχούς, αντιμετωπίζοντας το γυροσκοπικό φαινόμενο και κατ' επέκταση μειώνοντας την δύναμη που είναι απαραίτητη για να αλλάξει η κλίση της μηχανής.
Εκδόσεις
Panigale V4 S
Η Panigale V4 S είναι μία έκδοση που εστιάζει περισσότερο στην απόδοση σε σχέση με τη βασική V4. Διαθέτει ανάρτηση Öhlins, την οποία ο αναβάτης μπορεί να προσαρμόσει ηλεκτρονικά ή να διαλέξει απλά μία από τις διαθέσιμες λειτουργίες (σπορ, αγώνας, δρόμος) για σύγχρονη απόδοση. Διαθέτει επίσης μία ελαφρύ μπαταρία λιθίου και αλουμινένιους τροχούς, μειώνοντας το συνολικό βάρος της μηχανής.
Panigale V4 Speciale
Η Speciale είναι ουσιαστικά μία Panigale V4 S με επιπρόσθετα πράγματα, όπως προσαρμόσιμες θέσεις ποδιών, μία Alcantara θέση, σύστημα ανάλυσης δεδομένων κλπ.
Panigale V4 R
Η Panigale V4 R είναι μία έκδοση της Panigale V4, η οποία πληροί τις προϋποθέσεις του WSBK (Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Σπορ Μηχανών). Για αυτόν τον λόγο και μεταξύ άλλων τροποποιήσεων που έγιναν, η V4 R έλαβε κινητήρα 998 κυβικών για να τηρεί τους κανονισμούς του πρωταθλήματος.