Η εκτόξευση της Tesla από μία απλή start-up στην μεγαλύτερη αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία -σε αξία- έγινε πολλές φορές με τρόπους που δεν συνάδουν στις κλασικές μεθόδους παραγωγής αυτοκινήτων. Και η αμερικάνικη εταιρία συνεχίζει να φέρνει καινά δαιμόνια στον τρόπο που βλέπει την κατασκευή ενός αυτοκινήτου και στην αντιμετώπιση των πελατών της.
Με βάση δημοσιεύματα μεγάλων Μέσων των ΗΠΑ, η εταιρία αποφάσισε κρυφά να αφαιρέσει ένα δεύτερο συμπληρωματικό τσιπάκι που βρίσκεται στο τιμόνι και αφορά την δυνατότητα λειτουργίας του οχήματος με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3.
Πρόκειται για ένα τσιπάκι που λειτουργεί ως back-up στην περίπτωση που δεν δουλέψει το κύριο, η απουσία του οποίου σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα με ένα μόνο τσιπάκι δεν μπορούν να δεχτούν αναβάθμιση σε αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 όταν αυτή θα είναι διαθέσιμη. Το microchip αφαιρέθηκε με απόφαση της εταιρίας καθώς υπήρχε μεγάλη έλλειψη στην προμήθειά του.
Το περίεργο είναι ότι η υποβάθμιση αυτή δεν έγινε επίσημα γνωστή από την Tesla η οποία το απέκρυψε, αλλά αποκαλύφθηκε από δύο υπαλλήλους της σε δημοσιογράφους του CNBC. Και αφορά χιλιάδες Model 3 και Model Y που κατασκευάστηκαν πέρσι στην Κίνα αλλά πωλήθηκαν σε όλες τις αγορές του κόσμου και στις περισσότερες της Ευρώπης.
H απουσία αυτού του τμήματος σημαίνει ότι αυτά τα αυτοκίνητα που δεν το έχουν θα στερηθούν την δυνατότητα να αποκτήσουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 μέσω ενημέρωσης με software, όπως συμβαίνει με τα “κανονικά” μοντέλα της εταιρίας. Έτσι οι ιδιοκτήτες τους, αν θέλουν να έχουν αυτή την δυνατότητα, θα πρέπει να απευθυνθούν στις κατά τόπους αντιπροσωπείες της Tesla για να τους το προσθέσει.
Σύμφωνα με το CNBC η Tesla αποφάσισε να μην ειδοποιήσει τους πελάτες της, μέχρι να είναι έτοιμο το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Και έχει ως δικαιολογία ότι τα περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα πήγαν στην αγορά της Κίνας, όπου ελάχιστοι πελάτες είναι αποφασισμένοι να πληρώσουν 12.000 δολάρια για το Full Self Driving πακέτο.
Σε κάθε περίπτωση, για άλλη μια φορά η Tesla ακολουθεί έναν δικό της και πολύ περίεργο δρόμο στο πως αντιλαμβάνεται το αυτοκίνητο και την εμπιστοσύνη του πελάτη. Μπορεί το συγκεκριμένο τσιπάκι να είναι βοηθητικό (αλλά πάντως απαραίτητο), όμως αυτό δεν μπορεί να αφαιρείται με μία απλή απόφαση, χωρίς να έχουν γίνει εξαντλητικές δοκιμές.
Και κυρίως χωρίς να έχουν πλήρη ενημέρωση οι πελάτες για το τι αγοράζουν και το τι πρόκειται να πληρώσουν στο μέλλον αν θέλουν να έχουν πλήρες το αυτοκίνητό τους.