Η παγκόσμια έλλειψη σε microchip δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Πλήττει και τους καταναλωτές που δηλώνουν πιστοί σε μία μάρκα ή ένα μοντέλο και δυσκολεύονται πλέον να το αποκτήσουν.
Κι αυτό γιατί η αυξημένη ζήτηση που έχει δημιουργηθεί λόγω της περιορισμένης παραγωγής, αναγκάζει πλέον αρκετούς να στραφούν σε άλλες επιλογές, μη μπορώντας να περιμένουν για μήνες ή και χρόνια. Και το φαινόμενο αυτό παρατηρείτε σε ανθρώπους που αναζητούν είτε το επόμενο καινούργιο αυτοκίνητό τους είτε μεταχειρισμένο.
Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Βρετανία και περιλάμβανε μαρτυρίες 2.445 αγοραστών που ήθελαν να προχωρήσουν σε άμεση απόκτηση αυτοκινήτου, το 47,4% δήλωσε ότι έχει ήδη στραφεί σε εναλλακτικές επιλογές. Εγκαταλείποντας τους κατασκευαστές που αποτελούσαν τη πρώτη επιλογή τους.
Μόνο ένας στους τέσσερις κατάφερε να προχωρήσει στην αγορά αυτοκινήτου τους τελευταίους έξι μήνες. Όσον αφορά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, το 57% δήλωσε ότι είναι διατεθειμένοι να περιμένουν τρεις μήνες για να παραλάβουν το νέο τους απόκτημα, με το 32,8% όμως να έχει ήδη εγκαταλείψει τις προσπάθειες του και να έχει στραφεί προς την αγορά μεταχειρισμένου.
Ένα εντυπωσιακό 86,8% ανέφερε πως καθυστερεί την αγορά αυτοκινήτου εξαιτίας των αυξημένων τιμών και της έλλειψης της αγοράς. Όμως, μόνο το 7% ανέφερε ότι έχει εγκαταλείψει επ’ αορίστου την προσπάθεια απόκτησης.
Παρόλο που το 72% των ερωτηθέντων δεν μπόρεσε να βρει το κατάλληλο μοντέλο στην κατάλληλη τιμή, τους τελευταίους έξι μήνες, το 69% πιστεύει πως εν τέλει θα καταφέρει να αποκτήσει αυτοκίνητο μέσα στο επόμενο εξάμηνο.
Ο John Webb, διευθυντής αυτοκινητιστικών δεδομένων στην Autovia ανέφερε ότι «Η αυξανόμενη ζήτηση για αυτοκίνητα στοιβάζεται όλο και περισσότερο σε μια αγορά που δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις ορέξεις των πελατών της, με πολλούς να πιστεύουν ότι η κατάσταση αυτή δεν θα βελτιωθεί το 2022».
Τέλος, ίσως το πιο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι σχεδόν οι μισοί από τους καταναλωτές είναι προετοιμασμένοι να στραφούν σε άλλον κατασκευαστή και όχι αυτόν της αρχικής επιλογής τους, προκειμένου να αποκτήσουν συντομότερα ένα αυτοκίνητο. Αυτό μπορεί να σημάνει και το τέλος του φαινομένου των αφοσιωμένων αγοραστών σε μία μάρκα, καθώς η επιλογή του αγαπημένου τους μοντέλου έχει περάσει πλέον σε δεύτερη μοίρα.