Σε κατασκευαστικό στάδιο βρίσκεται το πρώτο ιπτάμενο αγωνιστικό αυτοκίνητο στον κόσμο, που μπορεί να πιάσει τα 100 χλμ την ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα. Πρόκειται για το Airspeeder Mk3, που αναμένεται ότι θα πραγματοποιήσει την πρώτη του τηλεκατευθυνόμενη δοκιμή το καλοκαίρι, με στόχο την επόμενη χρονιά να ξεκινήσουν επανδρωμένες δοκιμές.
Το Airspeeder είναι πλήρως ηλεκτρικό ενώ υπάρχει δυνατότητα εξ αποστάσεως χειρισμού τους. Τους επόμενους μήνες θα κατέβει σε αγώνες σε τρεις ηπείρους. Το σκάφος Octocopter διαθέτει οκτώ πτερύγια στροφών, που περιβάλλον ένα κεντρικό πιλοτήριο με ίνες άνθρακα, με ικανότητα να πετύχει τελική ταχύτητα 120 χλμ και χρησιμοποιεί LiDAR, RADAR και μηχανική όραση.
Σύμφωνα με απάντηση της εταιρείας που επικαλείται η DailyMail, οι πληροφορίες για το κόστος παραγωγής είναι εμπιστευτικές με τις ομάδες που το έχουν παραγγείλει. Οι προγραμματιστές υποστηρίζουν ότι οι εφαρμογές των αγώνων θα βοηθήσουν την ανάπτυξη των ιπτάμενων αυτοκινήτων και θα οδηγήσουν σε μαζικότερη παραγωγή.
Η ανακοίνωση έρχεται τρεις μήνες αφότου το πρωτότυπο της Airspeeder βγήκε εκτός ελέγχου στο αεροδρόμιο Γκούντγουντ στο Δυτικό Σάσεξ. Το ιπτάμενο όχημα, που ελέγχεται τηλεκατευθυνόμενα, ανέβηκε περίπου 8.000 πόδια σε διαδρομή πτήσης, πριν συντριβεί. Πάντως ο ιδρυτής της εταιρείας Μάθιου Πίρσον υποστηρίζει ότι μερικά από τα πρώτα οχήματα Mercedes, Bentley και Renault ήταν αγωνιστικά. Όπως λέει, οι εταιρείες ήξεραν ότι για να προωθήσουν τα αυτοκίνητά τους, θα πρέπει πρώτα να τα λανσάρουν σε αγώνες, μια φιλοσοφία που ακολουθεί και η Airspeeder.
Οι υπεύθυνοι της εταιρείας εξηγούν ότι το Airspeeder MK3 είναι το αποτέλεσμα πολυετούς έρευνας της μηχανικής, δοκιμών και ανάπτυξης, με σκοπο τη δημιουργία ηλεκτρικού ιπτάμενου αυτοκινήτου απόλυτης απόδοσης.
Ο σχεδιασμός αποτελεί συνδυασμό ενός ελικοπτέρου, ενός μαχητικού αεροσκάφους και ενός αυτοκινήτου της Formula 1, απ΄ όπου έχει γίνει δανεισμός του πιλοτηρίου. Ο επικεφαλής σχεδιασμού επισημαίνει ότι τα AirSpeeder είναι τα πρώτα αγωνιστικά αεροσκάφη.
Αρχικά έγινε έρευνα στις κλασικές μορφές αγωνιστικών αυτοκινήτων από τη δεκαετία του 1950 και του 1960, όταν διδόταν έμφαση τόσο στο τεχνολογικό όσο και στο σχεδιαστικό κομμάτι. Στόχος των κατασκευαστών είναι να προσδώσουν στο Mk3 χαρακτηριστικά που δεν έχουν υπάρξει ποτέ μέχρι στιγμής. Το Airspeeder θα τροφοδοτείται από επανασχεδιασμένες μπαταρίες, που θα προσφέρουν 90% περισσότερη χωρητικότητα με μόνο 50% αύξηση βάρους.
Οι μπαταρίες θα μπορούν να ρυθμίζονται για να προσφέρουν διαφορετική ισχύ, ενώ με βάση ένα καινοτόμο σύστημα θα είναι εύκολη η απομάκρυνση και αντικατάστασή τους σε μόλις 14 δευτερόλεπτα.
Το πλήρωμα εδάφους θα μπορεί να παρακολουθεί την κατάσταση του AirSpeeder χάρη στα υπερσύγχρονα συστήματα τηλεμετρίας, που θα ανακτούν terabyte δεδομένων από αισθητήρες, που θα βρίσκονται σε κάθε σημείο του σκάφους.