Περιβάλλον

Κι' όμως τα σκουλήκια μπορούν να πάρουν περίπλοκες αποφάσεις

Σύμφωνα με το Webtekno από την Current Biology. Ο αριθμός των νευρώνων που απαιτούνται για τη λήψη δύσκολων αποφάσεων μπορεί να είναι μόνο 302. Τουλάχιστον, αυτό μπορεί να ισχύει, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας μελέτης που επικεντρώνεται στο Pristionchus pacificus, ένα αρπακτικό σκουλήκι που βασίζεται στην ικανότητά του να δαγκώνει για να φάει το θήραμά του ή να υπερασπιστεί την πηγή τροφής του.

ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Αντί να εξετάσουν απευθείας τους νευρώνες και τις κυτταρικές συνδέσεις για σημάδια λήψης αποφάσεων, οι ερευνητές αποφάσισαν να εξετάσουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε αυτό το είδος σκουληκιών, αντί να εστιάσουν στη συμπεριφορά του P. pacificus, ιδιαίτερα στο πώς προτιμά να χρησιμοποιεί τις ικανότητές του στο δάγκωμα. όταν αντιμετωπίζει διαφορετικά είδη απειλών.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, η ομάδα παρατήρησε ότι το P. pacificus χρησιμοποιεί δύο διαφορετικές στρατηγικές τόσο κατά της λείας όσο και κατά του ανταγωνιστή του, του Caenorhabditis elegans, ενός άλλου είδους σκουληκιού, δαγκώνοντάς το για τροφή ή δαγκώνοντάς το για να το αποτρέψει. Κατά συνέπεια, το P. pacificus, το οποίο προτιμά να δαγκώνει για να σκοτώσει μια προνύμφη του C. elegans- όταν ήρθε αντιμέτωπο με ένα ενήλικο C. elegans, έδειξε μια τάση να δαγκώνει για να το κρατήσει μακριά από τις πηγές τροφής. Αυτό ήταν μια ελάχιστη απόδειξη αλλαγής στρατηγικής και σκόπιμης επιλογής.

Παρατηρώντας πού γεννούν τα σκουλήκια P. pacificus τα αυγά τους και πώς αλλάζει η συμπεριφορά τους όταν μια βακτηριακή πηγή τροφής βρίσκεται κοντά, η ερευνητική ομάδα έδειξε ότι οι δαγκωματικές επιθέσεις σε ενήλικα C. elegans δεν ήταν μια ανεπιτυχής προσπάθεια θανάτωσης, αλλά μάλλον μια στρατηγική που αποσκοπούσε στο να τα απομακρύνει.

Ελληνοτουρκικά 0