Society

Τουρισμός: Τα 7 νησιά που έγιναν ανάρπαστα- Ποιες είναι οι φθινοπωρινές επιλογές των ταξιδιωτών

Ο Αύγουστος τελείωσε όπως ήταν αναμενόμενο με ακόμα μεγαλύτερη κίνηση από την προηγούμενη χρονιά, ήδη στο επτάμηνο καταγράφηκε αύξηση εισπράξεων-αφίξεων ως και 15%, ενώ όλα δείχνουν ότι και το Φθινόπωρο θα είναι ζεστό, με ό,τι σημαίνει αυτό για τον κλάδο αλλά και τα κρατικά έσοδα.    

Ξεκινώντας από τα μηνύματα που έρχονται απ’ «έξω», οι μετρήσεις του Eurocontrol έδειξαν ότι μπαίνοντας στο Σεπτέμβριο, η Ελλάδα είχε μέσο ημερήσιο αριθμό 2.556 πτήσεων, όντας έτσι στην 7η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης.    

Αυτή η επίδοση ήταν οριακά χαμηλότερη από την “καυτή” εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου, αλλά 8% καλλίτερη από την αντίστοιχη περσινή περίοδο και 17% υψηλότερη από αυτήν του 2019.   

Οι προορισμοί του Φθινοπώρου

   
Σύμφωνα με το Greek Hotelier, το φετινό φθινόπωρο, η Κρήτη, η Κως και η Ρόδος συγκαταλέγονται στους δημοφιλέστερους προορισμούς για τους Γερμανούς ταξιδιώτες μέσω της TUI Γερμανίας, με την τουριστική σεζόν να επεκτείνεται μέχρι τον Νοέμβριο!    

Η Αττάλεια στην Τουρκία κατέχει την πρώτη θέση στις κρατήσεις, ενώ η Μαγιόρκα, η Κρήτη, η Κως και η Χουργκάντα της Αιγύπτου συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Η TUI προσφέρει 75.000 επιπλέον πακέτα διακοπών με 65 επιπλέον πτήσεις, παρατείνοντας τη σεζόν στην Κρήτη, Ρόδο και Κω.    Ποιο είναι το μυστικό... όπλο της Ελλάδας, σε σχέση με τους ανταγωνιστές; Οι χαμηλότερες τιμές. Σύμφωνα με τη συγκριτική έρευνα της Data Appeal, υπάρχει μια σημαντική και συνεχής μείωση των τιμών από τα τέλη Αυγούστου έως τον Οκτώβριο (-24%), ιδιαίτερα στον τομέα της φιλοξενίας.    Σε αντίθεση με την Ισπανία και την Ιταλία, όπου οι τιμές τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο παρουσιάζουν μικρή διακύμανση, στην Ελλάδα παρατηρείται συνεχής και σταδιακή μείωση στις τιμές από τα τέλη Αυγούστου, φθάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδά τους στα τέλη Οκτωβρίου. Η τάση αυτή υποδηλώνει μια πιο έντονη εποχική διακύμανση στην Ελλάδα.   

Όσο για τους... πελάτες, η αμερικανική αγορά κυριαρχεί σταθερά. Παρουσιάζει μια αύξηση 4%, αλλά παραμένει σταθερή συνολικά, με τις μέγιστες αφίξεις που σημειώνονται την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου και την πρώτη εβδομάδα Σεπτεμβρίου.    

Οι Γερμανοί ταξιδιώτες ακολουθούν από κοντά, παρουσιάζοντας αξιοσημείωτη αύξηση 8% κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου σε σύγκριση με τον Αύγουστο, ενώ οι Γάλλοι επισκέπτες παρουσιάζουν ελαφρά μείωση. Η αύξηση των Βρετανών επισκεπτών κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου δείχνει επίσης παρόμοια ταξιδιωτική τάση.      

Ο πρώτος απολογισμός    


Το μόνο σίγουρο είναι ότι επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις ότι οι φετινές εισπράξεις θα φτάσουν ή θα ξεπεράσουν τα 22 δισ ευρώ, δηλαδή τουλάχιστον 1 δισ ευρώ παραπάνω από το αρχικό, βασικό σενάριο.    

Αν και η “πίτα” δεν μοιράζεται ισομερώς, η δυναμική που αναπτύσσει ο κλάδος δεν αμφισβητείται, ενώ χρόνο με το χρόνο δείχνει να κερδίζεται το στοίχημα της επέκτασης της σεζόν. Κοινώς να μην θεωρείται η Ελλάδα αποκλειστικά και μόνο καλοκαιρινός προορισμός. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Airdata Tracker, οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις, είναι αυξημένες κατά 7% σε σχέση με πέρσι για τον Σεπτέμβριο και 10,7% για τον Οκτώβριο!   

Τα νησιά με τις υψηλές πληρότητες


Ο Αύγουστος έκλεισε με υψηλές πληρότητες στους νησιωτικούς προορισμούς. Σύμφωνα με το Greek Hotelier, πολλές περιοχές σημείωσαν πληρότητες άνω του 90%. Νησιά όπως η Νάξος, η Ίος, η Σάμος, οι Λειψοί, η Σκόπελος, η Αστυπάλαια, και η Άνδρος κατέγραψαν ρεκόρ επισκεψιμότητας, με ποσοστά πληρότητας να φτάνουν μέχρι και το 100% σε ορισμένες περιπτώσεις.    

Στους οδικούς προορισμούς της χώρας, τα αποτελέσματα ήταν μεικτά. Παρά την αρχική αισιοδοξία για αύξηση της κίνησης λόγω της αύξησης του κόστους στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, περιοχές όπως η Πελοπόννησος και το Καρπενήσι δεν κατάφεραν να σημειώσουν την επιθυμητή αύξηση, με τους επισκέπτες να περιορίζουν τις δαπάνες τους στα απολύτως απαραίτητα. Αντίθετα, περιοχές όπως τα Κύθηρα και η Αιδηψός κατέγραψαν υψηλή πληρότητα, αν και σημειώθηκε ότι οι επισκέπτες ξοδεύουν λιγότερο συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια.  

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR