Armed Conflicts
Updated at:

Ερντογάν - Ο "Δούρειος ίππος" του Πούτιν στο ΝΑΤΟ- Στερεί από την Ουκρανία τα Σουηδικά μαχητικά " JAS 39 Gripen" υποβοηθώντας τη Ρωσική επίθεση

Σε πολλά άρθρα μας μέχρι τώρα έχουμε εστιάσει στον ρόλο της Τουρκίας στον πόλεμο στην Ουκρανία, όπου ενώ ανήκει στο ΝΑΤΟ τις περισσότερες φορές λειτουργεί και συμπεριφέρεται με τέτοιο τρόπο που εξυπηρετεί περισσότερα τα Ρωσικά συμφέροντα.

Ενδεικτικό των παραπάνω αποτελεί το γεγονός ότι  η Τουρκική βουλή δεν έχει ακόμη επικυρώσει την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, με αποτέλεσμα η Σκανδιναβική χώρα να μην δύναται να ενισχύσει την Ουκρανία παραδίδοντάς της  μαχητικά αεροσκάφη JAS 39 Gripen και έτσι τελικά να υποβοηθείται η  γενικευμένη επίθεση που έχουν ξεκινήσει οι Ρωσικές ένοπλες Δυνάμεις στην Ουκρανία.

Αναβάλλεται η παράδοση  των μαχητικών JAS 39 Gripen από τη Σουηδία στην Ουκρανία

Στο θέμα αναφέρεται Διεθνές ΜΜΕ, επισημαίνοντας ότι, ο Υπουργός Άμυνας της Ουκρανίας, Rustem Umerov, ο αναπληρωτής του, Αντιστράτηγος Ivan Khavrylyuk, και ο Ανώτατος Διοικητής των Ενόπλων Δυνάμεων της Σουηδίας, Στρατηγός Mikael Büden, συναντήθηκαν  πρόσφατα με σκοπό τη διερεύνηση των δυνατοτήτων για ενισχυμένη αμυντική συνεργασία μεταξύ Ουκρανίας και Σουηδίας. 

https://www.youtube.com/watch?v=IQBejTqAhVI

CONTINUE READING

Το κεντρικό θέμα της πιθανής μεταφοράς του αεροσκάφους JAS 39 Gripen στις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις συζητήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια αυτής της συνάντησης.

Ο αναπληρωτής υπουργός Ivan Gavrilyuk, ανέφερε  για το θέμα ότι «ορισμένα σχετικά ζητήματα συνδέονται με το ΝΑΤΟ».

Ωστόσο, παρέμεινε αισιόδοξος, δηλώνοντας ότι «είμαστε αισιόδοξοι ότι οι συνδυασμένες προσπάθειές μας θα οδηγήσουν στην απόκτηση αυτών των αεροσκαφών».

Αυτές οι σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τη μεταφορά του JAS 39 Gripen είναι αξιοσημείωτες, ειδικά μετά την προηγούμενη υπόσχεση της Σουηδίας τον Νοέμβριο να λάβει απόφαση σχετικά με τη μεταφορά αυτών των αεροσκαφών στην Ουκρανία. Ωστόσο, αυτή η απόφαση που είχε υποσχεθεί δεν έχει υλοποιηθεί.

Η σουηδική κυβέρνηση είχε αρχικά συνδέσει την υπό εξέταση απόφαση με την πιθανή ένταξη της Στοκχόλμης στο ΝΑΤΟ. Ωστόσο, αυτό το θέμα παρέμεινε άλυτο.

Ο Σουηδός υπουργός Άμυνας, Paul Jonsson, έθεσε ένα άλλο σημαντικό σημείο σχετικά με τον «αεροπορικό συνασπισμό» τον Οκτώβριο του 2023.

Αυτό αφορά την πιθανή συμμετοχή της Σουηδίας στην εκπαίδευση των πιλότων μας F-16. Μέχρι σήμερα, δεν έχουμε δει κινήσεις σε αυτό το μέτωπο.

CONTINUE READING

Η ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ

Οι αμυντικές δυνατότητες της Στοκχόλμης επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από μια σειρά παραγόντων, ο πιο αξιοσημείωτος από τους οποίους είναι η εκκρεμής αίτησή της για ένταξη στο ΝΑΤΟ από τον Μάιο του 2022.

Χωρίς την επιρροή του ΝΑΤΟ, η Στοκχόλμη πρέπει να οικοδομήσει και να βασιστεί στις ικανότητές της για αυτοάμυνα.

Αυτό την βάζει στο δύσκολο μονοπάτι της μετάβασης από το παλαιότερο Gripen C/D στο αναβαθμισμένο Gripen E/F.

Επί του παρόντος, και τα τρία μοντέλα Gripen E, δοκιμάζονται. Η Σουηδική Πολεμική Αεροπορία πρόκειται να αποκτήσει και να αναπτύξει αυτά όχι νωρίτερα από το 2025.

Ως εκ τούτου, η σταδιακή έξοδος των παλαιότερων μαχητικών Gripen C/D δεν θα ξεκινήσει πριν από αυτό το έτος.

Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, το 2020, το Υπουργείο Άμυνας της Σουηδίας παρέτεινε τη διάρκεια ζωής του μοντέλου Gripen C/D έως το 2030 ή μέχρι τη μετάβαση ολόκληρου του στόλου τους στο νέο Gripen E/F.

Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ο αριθμός των ενεργών μαχητικών Gripen καταγράφεται σε 96 μονάδες.

Η επιλογή  μεταφοράς στην Ουκρανία 14 Gripen C/D όχι πλήρως εξοπλισμένων

Μια βιώσιμη επιλογή που θα μπορούσε να επιτρέψει στη Σουηδία να μεταφέρει μαχητικά Gripen C/D στην Ουκρανία βρίσκεται σε ένα περιστατικό από το 2019.

Είναι ενδιαφέρον ότι σε μια προσπάθεια ομαλής μετάβασης της γραμμής παραγωγής Saab από Gripen C/D σε  Gripen E/F χωρίς να αντιμετωπίσει κανένα χρόνο διακοπής λειτουργίας, η κυβέρνηση ανέθεσε την παραγωγή 14 ατράκτων από το παλαιότερο μοντέλο.

Η παραγωγή απέδωσε δέκα μονοθέσια  και τέσσερα διθέσια μαχητικά από αυτές τις 14 ατράκτους.

Αν και είναι απίθανο να είναι πλήρως εξοπλισμένα με όλα τα απαραίτητα αεροηλεκτρονικά, ανταλλακτικά και εξαρτήματα συναρμολόγησης, αποτελούν έναν σημαντικά ουσιαστικό πόρο για πιθανή ενίσχυση της Πολεμικής Αεροπορίας των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας.

Ωστόσο, ένα πιθανό εμπόδιο στην κεφαλαιοποίηση αυτού του πόρου είναι η παραγωγική ικανότητα της Saab. Το 2019, η Saab φέρεται να είχε 30 τζετ Gripen E/F σε παραγωγή ταυτόχρονα, τα οποία αναμφισβήτητα κατανάλωναν ολόκληρη την παραγωγή τους.

Επιπλέον, υπάρχει επίσης η επιχειρηματική πτυχή που σχετίζεται με τη μετατροπή των 14 μαχητικών σε επιχειρησιακά αεροσκάφη."

Ο Ερντογάν λειτουργεί ως "Δούρειος ίππος" του Πούτιν στο ΝΑΤΟ

Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά ότι ο Τούρκος Πρόεδρος με την άρνησή του να επικυρώσει την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, "φρενάρει" την παράδοση των μαχητικών αεροσκαφών Gripen C/D στην Ουκρανία, γεγονός που θα είχε σημαντικά οφέλη για το Κίεβο στην προσπάθειά του να αντιτάξει αποτελεσματικότερη άμυνα κατά των Ρώσων, οι οποίοι πραγματοποιούν γενικευμένη επίθεση.

 Τα παραπάνω θέτουν ένα ακόμη επιχείρημα σε Δυτικούς κύκλους που βλέπουν πιθανή την αποπομπή της Τουρκίας από την Συμμαχία, όπως επισημάναμε  στα πρόσφατα  άρθρα μας, με τίτλους, Έρχεται το τέλος του Ερντογάν! Με το ένα πόδι βρίσκεται εκτός ΝΑΤΟ η Τουρκία  και  Τελεσίγραφο FOREIGN POLICY για έξοδο Τουρκίας από το ΝΑΤΟ-Εφαρμογή «Νόμου για πράξη εξέγερσης» και αποπομπή από τη Συμμαχία

 

 

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR