Η τουρκική αμυντική κατασκευάστρια Nurol Makina σχημάτισε στρατηγική συνεργασία με την ουγγρική Raba.
Θα Παράγονται Τουρκικά Τεθωρακισμένα στην Ουγγαρία
Πιο συγκεκριμένα, η καρδία της συνεργασίας των δύο εταιρειών φαίνεται πως είναι το τακτικό τροχοφόρο τεθωρακισμένο όχημα Ejder Yalçın σχηματισμού 4x4, το οποίο συμφωνήθηκε να παράγεται στην Ουγγαρία. Αυτή η συμφωνία περιλαμβάνει την δημιουργία μίας κοινής εταιρείας ονόματι Gidran στην Ουγγαρία, η έδρα της οποίας αναμένεται να βρίσκεται στην πόλη Γκιόρ της χώρας.
Σύμφωνα με αναφορές τοπικών μέσων, η απόφαση συνεργασίας στην παραγωγή του τεθωρακισμένου οχήματος πηγάζει από την απόδοση αυτών των τροχοφόρων που βρίσκονται σε λειτουργία με τον ουγγρικό στρατό. Με απλά λόγια οι Ούγγροι δηλώνουν ικανοποιημένοι από την χρήση τους και τώρα θέλουν να παράξουν εγχώρια αυτόν τον τύπο οχήματος.
Ο υπουργός άμυνας της Ουγγαρίας, Kristof Szalay-Bobrovniczky, εξέφρασε συγκεκριμένα την ικανοποίηση της χώρας με τα προϊόντα της τουρκικής εταιρείας και αναγνώρισε την Nurol Makina ως έναν στρατηγικό εταίρο, ο οποίος κάλυψε την ανάγκη του ουγγρικού στρατού για τεθωρακισμένα οχήματα 4x4.
Η εν λόγω συνεργασία αποτελεί ακόμη μία στον χώρο της αμυντικής βιομηχανίας μεταξύ δύο χωρών, επιβεβαιώνοντας την αυξητική τάση κρατών να συνεργάζονται το τελευταίο διάστημα για να ενώνουν τις δυνάμεις τους και να μειώνουν τα κόστη παραγωγής στρατιωτικού εξοπλισμού. Βέβαια, δυστυχώς για τα ελληνικά συμφέροντα έχουμε να κάνουμε με τουρκική εταιρεία σε αυτήν την περίπτωση.
Ανησυχητικό για την Ελλάδα δεν είναι μόνο το γεγονός της κοινής παραγωγής τεθωρακισμένων, αλλά και το επακόλουθο αυτής της συνεργασίας το οποίο δεν είναι άλλο από την ενίσχυση των σχέσεων Άγκυρας-Βουδαπέστης φτάνοντας σε νέο επίπεδο.
Όσο για το Ejder Yalçın να τονίσουμε πως πρόκειται για μία αρθρωτή πλατφόρμα, η οποία σχεδιάστηκε για να αποτελέσει ένα τεθωρακισμένο αλλά ευκίνητο όχημα δυνάμεων ασφαλείας και στρατιωτικών μονάδων, τόσο για αστικές όσο και για πιο υπαίθριες περιοχές. Διαθέτει εσωτερικό χώρο που επαρκεί για την μεταφορά μέχρι και 11 μελών προσωπικού, ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτίο μέγιστου βέρους 4 τόνων.
Αναφορές από ουγγρικά μέσα προσθέτουν πως εντός του πλαισίου της συνεργασίας με την Τουρκία, αναμένεται να ανοίξουν περισσότερες από 200 θέσεις εργασίας στην νέα εταιρεία. Βέβαια εννοείται πως δεν θα παράγονται όλα τα εξαρτήματα και τα υποσυστήματα του οχήματος στην ευρωπαϊκή χώρα, μιας και πολλά η τουρκική εταιρεία Nurol Makina τα παράγει σε συνεργασία με άλλους εταίρους.