Το 2018, πρώτα η ειδησεογραφική υπηρεσία Hindue ανέφερε πως το ινδικό υποβρύχιο INS Arihant υπέστη σοβαρή ζημιά όταν ένα μέλος του πληρώματος άφησε ανοιχτή την πίσω καταπακτή και το υποβρύχιο εκτέθηκε σε θαλασσινό νερό.
Το περιστατικό ανάγκασε το σκάφος να περάσει από επισκευές ενός έτους, σηματοδοτώντας μία κακή εμπειρία για το πρώτο πυρηνοκίνητο υποβρύχιο του ινδικού πολεμικού ναυτικού. Όταν ο ναύτης άφησε ανοιχτή την καταπακτή, το τμήμα προώθησης του σκάφους υπέστη ζημιά από το θαλασσινό νερό. Σύμφωνα με κρατικά μέσα της Ινδίας, πολλοί σωλήνες έπρεπε να καθαριστούν και να αντικατασταθούν, σε μία διαδικασία που το ναυτικό της χώρας περιέγραψε ως «καθαρισμό».
Και Όμως, Δεν Είναι η Πρώτη Φορά!
Αυτό το συμβάν δεν αποτέλεσε την πρώτη φορά που ένα στρατιωτικός σκάφος υπέστη τόσο σοβαρή ζημιά.
Το 1985, το USS Enterprise υπέστη σοβαρές ζημιές αφού χτύπησε μέρος του υφάλου μήκους 20 χιλιομέτρων ονόματι Bishop Rock στις βρετανικές ακτές.
Το 2001, το USS Greeneville τραγικά συγκρούστηκε με ένα ιαπωνικό αλιευτικό εκπαιδευτικό σκάφους λυκείου, σκοτώνοντας εννιά άτομα που επέβαιναν στο πλοίο.
Αν και δεν καταγράφηκε κανένας θάνατος ή τραυματισμός από το ινδικό ατύχημα, το περιστατικό ήταν κάπως εξευτελιστικό για τις ινδικές ένοπλες δυνάμεις.
Ποιο Ήταν Αυτό το Υποβρύχιο;
Όπως προαναφέραμε, το περιστατικό πήρε μεγάλες διαστάσεις κυρίως γιατί πρόκεινταν για το πρώτο πυρηνοκίνητο υποβρύχιο που παράχθηκε στην Ινδία. Ο σχεδιασμός του INS Arihant, το οποίο δημιουργήθηκε από το πρόγραμμα Advanced Technology Vessel (ATV) στις αρχές της δεκαετίας του '1980, προέρχονταν από την σοβιετικής παραγωγής πυρηνοκίνητη κλάση επιθετικών υποβρυχίων Akula.
Το Arihant ήταν το πρώτο σκάφος της ινδικής κλάσης, η οποία θα αποτελούνταν από 5 υποβρύχια. Μπήκε σε υπηρεσία τον Οκτώβριο του 2016.
Σχεδιασμένο με τέσσερεις σωλήνες εκτόξευσης για δεκάδες πυρηνικούς πυραύλους μεσαίου βεληνεκούς K-4 ή πυραύλους μικρού βεληνεκούς K-15, το υποβρύχιο επιδεικνύει περιορισμένες δυνατότητες σχετικά με άλλα πλοία της κατηγορίας του.
Αυτοί οι πύραυλοι επιδεικνύουν αρκετά μεγάλη εμβέλεια για να πλήξουν το εχθρικό προς την Ινδία Πακιστάν και την Κίνα.
Μαύρη Σελίδα το Ατύχημα...
Παρά τις πολλά υποσχόμενες δυνατότητες του INS Arihant, το ατύχημα με την καταπακτή του αποτελεί μέχρι και σήμερα μία μαύρη σελίδα στην ιστορία του ινδικού πολεμικού ναυτικού.
Όπως πολύ σωστά ανέφερε η διάσημη σελίδα Popular Mechanics «το να μην αφήσεις τις καταπακτές ανοιχτές, οι οποίες θα μπορούσαν να βυθίσουν ένα πλοίο και ειδικά ένα υποβρύχιο, είναι κοινή λογική. Επίσης, γιατί πλημμύρισε ένα υποβρύχιου μήκους 110 μέτρων πιο γρήγορα από όσο χρειάστηκε σε κάποιον να το παρατηρήσει; Όντας το καλύτερο υποβρύχιο του ινδικού πολεμικού ναυτικού, τα πράγματα είναι ακόμη πιο ακατανόητα!»