Globalization
Updated at:

Τι συμβαίνει ανάμεσα σε Ρωσία-Τουρκία; "Κυρώσεις-χάιδεμα" κατά της Μόσχας με τα μάτια στραμμένα στις ενδιάμεσες εκλογές των ΗΠΑ

"Η Tουρκία αρνείται να αφήσει δύο ρωσικά πολεμικά πλοία να εισέλθουν στη Μαύρη Θάλασσα", είναι ο τίτλος άρθρου έγκριτου σε αμυντικά θέματα ΜΜΕ, του οποίου τα κυριότερα σημεία είναι τα ακόλουθα:

"Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευθηκαν στις 7 Νοεμβρίου 2022, ρωσικά πολεμικά πλοία, που ήρθαν από το Βλαδιβοστόκ στη Μεσόγειο τον Φεβρουάριο και σχεδίαζαν να φτάσουν στη Μαύρη Θάλασσα μέσω του Στενού του Βοσπόρου για να βομβαρδίσουν την Ουκρανία, επιστρέφουν στην βάση τους, αφού η Τουρκία δεν τους άφησε να περάσουν.

CONTINUE READING

Στις 6 Νοεμβρίου, το καταδρομικό Varyag (011) του Ρωσικού Στόλου του Ειρηνικού και το μεγάλο ανθυποβρυχιακό πλοίο Ναύαρχος Tributs (564) εντοπίστηκαν στα στενά της Σιγκαπούρης καθ' οδόν προς τη βάση τους στο Βλαδιβοστόκ από τη Μεσόγειο Θάλασσα.

Μετά από αυτό, το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανέφερε ότι το Varyag, το Admiral Tributs και το δεξαμενόπλοιο Boris Butoma πέρασαν το στενό της Malacca και εισήλθαν στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Σχετικά με το καταδρομικό Varyag

Το ρωσικό καταδρομικό Varyag είναι το τρίτο πλοίο των καταδρομικών κατευθυνόμενων πυραύλων κατηγορίας Slava που κατασκευάστηκε για το Σοβιετικό Ναυτικό και τώρα εξυπηρετεί το Ρωσικό Ναυτικό. Το πλοίο καθελκύστηκε στις 28 Αυγούστου 1983 και τέθηκε σε λειτουργία στις 16 Οκτωβρίου 1989.

Το σκάφος έχει τυπικό εκτόπισμα 10.000 τόνων και 12.700 τόνων  με πλήρες φορτίο.

Το Varyag έχει μήκος 186,4 μέτρα (611 πόδια 7 ίντσες) και βύθισμα 8,4 μέτρα (27 πόδια 7 ίντσες).

Το σκάφος τροφοδοτείται από ένα σύστημα συνδυασμένου αερίου (COGOG) που περιλαμβάνει τέσσερις αεριοστρόβιλους ώθησης 23.300 κιλοβάτ (31.250 shp) και δύο αεριοστρόβιλους \ 8.900 kW (12.000 shp) που κινούν δύο άξονες 

Αυτό  του δίνει μέγιστη ταχύτητα 34 κόμβων (63 km/h, 39 mph). Έχει τέλος  εμβέλεια 9.000 ναυτικών μιλίων (17.000 km, 10.000 mi) με 15 κόμβους (28 km/h, 17 mph)."

Επίσης η Τουρκία επέβαλε κυρώσεις σε ρωσικούς αερομεταφορείς, σύμφωνα με άρθρο Ρωσικού ΜΜΕ, το οποίο αναφέρει:

"Τώρα τα ρωσικά αεροσκάφη που βρίσκονται υπό κυρώσεις και έχουν διπλή νηολόγηση δεν θα μπορούν να εισέλθουν στον τουρκικό εναέριο χώρο. Επισήμως, η τουρκική πλευρά δεν ανακοίνωσε την επιβολή τέτοιων κυρώσεων, ωστόσο, οι τελευταίες έχουν ήδη αρχίσει να λειτουργούν, γεγονός που εγείρει πολλά ερωτηματικά για τέτοιες ενέργειες της Άγκυρας και τις συμμαχικές σχέσεις με αυτήν.

Σύμφωνα με δημοσιογράφους του Avia.pro, οι τουρκικές αρχές απαγόρευσαν τα ρωσικά αεροσκάφη με διπλή νηολόγηση να πετούν στον εναέριο χώρο τους. Αυτό συνέβη στις αρχές αυτού του μήνα, κάτι που ήταν αρκετά απροσδόκητο για τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, ειδικά ενόψει των μάλλον αυστηρών κυρώσεων που επιβλήθηκαν από τη Δύση.

Η τουρκική πλευρά δεν έχει ακόμη επισημοποιήσει  τη θέσπιση περιορισμών στην είσοδο ρωσικών αεροσκαφών στον εναέριο χώρο της, ωστόσο οι πληροφορίες για το θέμα αυτό επιβεβαιώνονται και από τους ίδιους τους αερομεταφορείς.

Είναι γνωστό ότι το Υπουργείο Μεταφορών είναι γνώστης της τρέχουσας κατάστασης και σκοπεύει να πραγματοποιήσει συνομιλίες με την Τουρκία για το θέμα αυτό στο εγγύς μέλλον."

 

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

 

Από τα παραπάνω διαπιστώνεται η σκλήρυνση της στάσεως της Τουρκίας έναντι της Ρωσίας.

Αυτό εκτιμούμε ότι ήρθε ως αποτέλεσμα των πιέσεων των ΗΠΑ, οι οποίες παρακολουθούν επισταμένα την στάση του Ερντογάν απέναντι στον φίλο του Πούτιν, αναφορικά με την τήρηση αυστηρής ουδετερότητας που διατείνεται ότι τηρεί ο Τούρκος Πρόεδρος στον πόλεμο στην Ουκρανία.

Συγκεκριμένα η απαγόρευση διέλευσης Ρωσικών πολεμικών πλοίων στη Μαύρη θάλασσα, συνάδει με τις προβλέψεις της Συνθήκης του Μοντρέ το 1936 , σύμφωνα με την οποία, το καθεστώς πολέμου ενεργοποιεί άρθρο της  εν λόγω συνθήκης  που δίνει το δικαίωμα να κλείσει τα Στενά του Βοσπόρου σε ρωσικά πλοία που θα συμμετάσχουν σε πολεμικές επιχειρήσεις.

Τέλος η λεγόμενη διπλή νηολόγηση αεροσκαφών από την Ρωσία, έρχεται σε άμεση αντίθεση με τις διατάξεις-προβλέψεις  του ICAO και συγκεκριμένα του άρθρου 44  της Σύμβασης του Σικάγου και γι' αυτό οι Τούρκοι απαγόρεψαν την είσοδό τους στον εναέριο χώρο της χώρας τους.

Βέβαια όλα τα παραπάνω συνάδουν με το γεγονός ότι οι Τούρκοι θέλουν αν δείξουν ότι τάχα είναι πιστοί σύμμαχοι των ΗΠΑ-Δύσης και πως ο ρόλος τους στον πόλεμο της Ουκρανίας είναι αυστηρά μεσολαβητικός.

Η ημερομηνία της 8ης Νοεμβρίου που σημειώνονται τα παραπάνω από τους Τούρκους δεν είναι καθόλου τυχαία για το μέλλον των σχέσεων τους με τις  ΗΠΑ, λόγω των ενδιάμεσων εκλογών που διεξάγονται σε αυτές, με τον Ερντογάν να προσβλέπει σε νίκη των Ρεπουμπλικανών σε Βουλή των Αντιπροσώπων και Αμερικανική Γερουσία, ελπίζοντας έτσι να  αλλάξει το βαρύ κλίμα σε βάρος τους και να αποκτήσουν τα 40  F-16 BLOCK-70 από την Ουάσιγκτον τελικά.

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR