Armed Conflicts

Σε αδιέξοδο η Τουρκική αμυντική βιομηχανία-Οι κυρώσεις φέρνουν εμπόδια σε κινητήρες και ανάπτυξη εξελιγμένου στρατιωτικού υλικού

Οι κυρώσεις και οι περιορισμοί στις εξαγωγές που επιβλήθηκαν στη  αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας, έχουν επηρεάσει την ανάπτυξη εξελιγμένου στρατιωτικού υλικού και υποφέρει από την έλλειψη εγχώριων εξαρτημάτων, ιδιαίτερα κρίσιμα για κινητήρες και συστημάτων μετάδοσης για τα  εγχώριας παραγωγής  αεροσκάφη και τανκς. 

CONTINUE READING

Σε μια πρόσφατη συνέντευξη σε τουρκικό τηλεοπτικό σταθμό, ο İsmail Demir, επικεφαλής της Προεδρίας της Αμυντικής Βιομηχανίας (Savunma Sanayii Baskanligi, SSB), της  υπηρεσίας αμυντικών προμηθειών της Τουρκίας, παραδέχτηκε ότι η υπηρεσία αντιμετώπισε προκλήσεις στην ανάπτυξη πακέτων ισχύος, όπως κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων για διάφορα αμυντικά έργα.

Δεν είναι μόνο τα εξαρτήματα αλλά και η έλλειψη καταρτισμένων μηχανικών που εμποδίζει την πρόοδο, δήλωσε.

«Το πρόβλημα του κινητήρα είναι γνωστό . Όσον αφορά το εκπαιδευμένο προσωπικό και την τεχνογνωσία, δεν έχουμε επίσης μεγάλη εμπειρία. Υπάρχει περιορισμένος αριθμός ειδικών στην Τουρκία», είπε ο Demir, στον οποίο επιβλήθηκαν κυρώσεις από τις ΗΠΑ για την αγορά από την Τουρκία του ρωσικού πυραυλικού συστήματος μεγάλου βεληνεκούς S-400.

Η Τουρκία, έχει μια σειρά από εθνικά έργα αεροσκαφών και αρμάτων, αλλά υπέστησαν «οπισθοδρόμηση» λόγω της δυσκολίας εύρεσης κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης, για την τροφοδοσία αυτού του εξοπλισμού. Η κυβέρνηση του  Ερντογάν, έχει επενδύσει πολλά στην κατασκευή κινητήρων στο εσωτερικό, με περιορισμένη επιτυχία μέχρι στιγμής στα στάδια δοκιμών και ενσωμάτωσης.

Το εθνικό μαχητικό αεροσκάφος της χώρας, το TF-X, δεν διαθέτει εγχώρια ανεπτυγμένο κινητήρα turbofan, και η SSB ελπίζει να λάβει τη βοήθεια της βρετανικής εταιρείας κατασκευής κινητήρων Rolls Royce, η οποία έχει κοινοπραξία με την τουρκική εταιρεία Kale με την επωνυμία TAEC. Αν και η Τουρκία αντιμετώπισε προβλήματα με την προμήθεια κινητήρων από τη Rolls Royce στο παρελθόν, και τα προηγούμενα πειράματα της TAEC για την έναρξη παραγωγής κινητήρων είχαν αποτύχει, η κυβέρνηση Ερντογάν ελπίζει ότι μια νέα πρωτοβουλία θα ωθήσει την TAEC να ανταποκριθεί σε νέο διαγωνισμό, για την παραγωγή κινητήρων που ανακοινώθηκε από το SSB τον Ιούλιο.

Ο Demir, είπε ότι ο απώτερος στόχος της Τουρκίας είναι να βασιστεί πλήρως σε εγχώρια παραγόμενα συστήματα ισχύος και ότι η Tusaş Engine Industries (TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş., TEI) και η TRMotor, δύο κατασκευαστές κινητήρων, εργάζονται για την επίτευξη αυτού του στόχου. Ο κύριος ανάδοχος για την ανάπτυξη ενός εθνικού μαχητικού αεροσκάφους είναι η Turkish Aerospace Industries (TAI), μια κρατική επιχείρηση.

Ο  Ερντογάν, συχνά καυχιέται ότι η Τουρκία θα έχει το πρώτο της εθνικό μαχητικό αεροσκάφος στον αέρα σύντομα, (κατά τη διάρκεια των προεκλογικών εκστρατειών) και επικρίνει τις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμμαχο του ΝΑΤΟ, επειδή απέτυχαν να παραδώσουν τα μαχητικά που ζητούσε η Τουρκία εδώ και καιρό.

Εν τω μεταξύ ένα άλλο αμυντικό έργο, η ανάπτυξη ενός ελικοπτέρου  που ονομάζεται Gökbey, έπληξε επίσης ένα εμπόδιο λόγω προβλημάτων στην ανάπτυξη ενός εγχώριου κινητήρα. Τα πρωτότυπα τροφοδοτούνταν από ένα ζευγάρι LHTEC και CTS800 4-AT turboshaft, κινητήρες που κατασκευάστηκαν από μια κοινοπραξία μεταξύ Rolls-Royce και Honeywell.

Το TEI εργάστηκε για την ανάπτυξη ενός εγχώριου κινητήρα και τελικά κατασκεύασε έναν που ονομάζεται TS1400, αλλά οι φάσεις δοκιμών και ολοκλήρωσης δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Με άλλα λόγια, το Gökbey δεν έχει ακόμη τουρκικό κινητήρα για να το τροφοδοτήσει και δεν είναι σαφές πότε θα επιτευχθεί.

Αυτό σημαίνει επίσης περισσότερα προβλήματα και καθυστερήσεις στην προμήθεια εγχώριων κινητήρων για τα μαχητικά ελικόπτερα Atak, που παράγει η Τουρκία, καθώς ο κινητήρας turbo για αυτόν τον τύπο ελικοπτέρου απαιτεί περαιτέρω δυνατότητες και αξιοπιστία σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Προς το παρόν, χρησιμοποιεί τους ίδιους εισαγόμενους κινητήρες με το Gökbey.

 Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η τουρκική αμυντική βιομηχανία, είναι αυτό με τα εγχώρια τανκ. Αφού απέτυχε να κατασκευάσει κινητήρες και συστήματα μετάδοσης για το εγχώρια αναπτυγμένο άρμα μάχης Altay της Τουρκίας, ο κύριος ανάδοχος της BMC, η οποία έχει συμβόλαιο με την SSB για την προμήθεια 250 αρμάτων μάχης Altay στον τουρκικό στρατό, στράφηκε στη Νότια Κορέα για να τροφοδοτήσει το Altay. Η πρώτη μονάδα ισχύος έφτασε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους και ενσωματώθηκε στο τανκ τον Μάιο.

Αλλά ο Demir, εξέφρασε σκεπτικισμό για αυτό το πακέτο ισχύος, λέγοντας ότι το κιβώτιο ταχυτήτων κατασκευάζεται στην πραγματικότητα στη Γερμανία και ότι οι Νοτιοκορεάτες απέτυχαν επίσης να κατασκευάσουν μια εντελώς γηγενή μονάδα ισχύος, για να λειτουργούν τα δικά τους εθνικά τανκς. Είπε ότι η Τουρκία δεν μπορεί να βασιστεί σε ξένους εταίρους και θα ολοκληρώσει τελικά το έργο της για την παραγωγή τόσο του κινητήρα όσο και του συστήματος μετάδοσης στο εσωτερικό.

Η σειρά προβλημάτων της κυβέρνησης Ερντογάν με τη Δύση, ειδικά με τις ΗΠΑ, έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια από τότε που η Τουρκία έχει αναπτύξει στενότερους δεσμούς με τη Ρωσία, την Κίνα και το Ιράν και έχει υπονομεύσει τις δυτικές κυρώσεις στη Ρωσία, για την εισβολή της στην Ουκρανία. Οι αντιδυτικές συμπεριφορές και τα σχόλια κατά του ΝΑΤΟ, έχουν γίνει ρουτίνα για τους Τούρκους αξιωματούχους, επηρεάζοντας αρνητικά την αντίληψη των Τούρκων για τη Δύση.

Τον Δεκέμβριο του 2020 οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις στην SSB και σε ανώτερους αξιωματούχους της για την αγορά πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς S-400, μια συμφωνία αξίας 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, από τη Rosoboronexport (ROE), τον κύριο εξαγωγέα όπλων της Ρωσίας. Οι ΗΠΑ δήλωσαν ότι η Τουρκία εμπλέκεται ηθελημένα σε μια σημαντική συναλλαγή με τη Ρωσία, και ως εκ τούτου, υπόκειται σε κυρώσεις βάσει του νόμου για την αντιμετώπιση των αντιπάλων της Αμερικής μέσω κυρώσεων (CAATSA).

Στο πλαίσιο των κυρώσεων, οι ΗΠΑ συμπεριέλαβαν τον Demir και τρεις άλλους αξιωματούχους της SSB:  τον Faruk Yiğit, αντιπρόεδρο της SSB, τον Serhat Gençoglu, επικεφαλής του Τμήματος Αεράμυνας και Διαστήματος της SSB και τον  Mustafa Alper Deniz, διευθυντής προγράμματος για την Περιφερειακή Διεύθυνση Συστημάτων Αεράμυνας της SSB. Να υπενθυμίσουμε επίσης ότι, η Τουρκία είχε προηγουμένως εκδιωχθεί από την παγκόσμια κοινοπραξία F-35 Joint Strike Fighter, στην οποία η κυβέρνηση Ερντογάν είχε επενδύσει 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμενόταν να αποφέρει έσοδα από εξαγωγές 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Οι κυρώσεις στο SSB απαγορεύουν τη χορήγηση δανείων, πιστώσεων και  αδειών εξαγωγής των ΗΠΑ για κάθε αγαθό ή τεχνολογία που μεταφέρεται στην τουρκική οντότητα, καθώς και δάνεια ή πιστώσεις από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα των ΗΠΑ συνολικού ύψους άνω των 10 εκατομμυρίων δολαρίων σε οποιαδήποτε περίοδο 12 μηνών. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ, θα ήταν επίσης αντίθετη σε οποιαδήποτε δέσμευση τρίτου μέρους με το SSB και θα προσπαθήσει να μπλοκάρει οποιοδήποτε δάνειο, που είναι πιθανό να παραχωρηθεί στο SSB από διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Οι ΗΠΑ άρχισαν να εφαρμόζουν κυρώσεις στην SSB τον Απρίλιο του 2021, ενώ ο  Ερντογάν και ο πρόεδρος της SSB Demir τις απέρριψαν, ισχυριζόμενοι ότι οι περιορισμοί θα παρακινήσουν την τουρκική στρατιωτική και αμυντική βιομηχανία να παράγει περισσότερα εγχώρια όπλα και αμυντικό υλικό και να εξάγει περισσότερο εξοπλισμό παγκοσμίως.

Αρκετοί άλλοι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ όπως ο Καναδάς και η Γερμανία, έχουν επίσης εφαρμόσει περιορισμούς και σε ορισμένες περιπτώσεις κυρώσεις, στις εξαγωγές αμυντικών προϊόντων στην Τουρκία.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR