Armed Conflicts
Updated at:

Πότε και γιατί η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ βρέθηκε αβοήθητη απέναντι στη Ρωσία

Η αμερικανική στρατιωτική πύλη Coffee or Die, σημείωσε πρόσφατα μια δημοσίευση στην οποία ισχυρίζεται ότι τα ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη 4 και 4+ δεν είναι αρκετά αποτελεσματικά, στις συνθήκες ενός σύγχρονου συστήματος αεράμυνας και ότι «ο πλήρους κλίμακας επιθετικός αεροπορικός πόλεμος της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας,  εμποδίζεται από την έλλειψη μαχητικών stealth πέμπτης γενιάς». Όσο για την ουκρανική Πολεμική Αεροπορία, «πρακτικά δεν μπορούν να επιχειρήσουν σε οποιοδήποτε ύψος, κοντά σε ρωσικές επίγειες μονάδες που προστατεύονται από ρωσικά αντιαεροπορικά πυραυλικά συστήματα», σημείωσε.

Εκτός από τις αναφορές για τη χρήση πολλών μαχητικών Su-57 πέμπτης γενιάς, η ρωσική αεροπορική εκστρατεία κατά της Ουκρανίας βασίστηκε σε αεροσκάφη, όπως τα μαχητικά Su-34 και Su-35, τα οποία οι ειδικοί της αεροπορίας θεωρούν ότι είναι τα λεγόμενα αεροσκάφη γενιάς 4+. Η Ρωσία χρησιμοποίησε επίσης, μαχητικά αεροσκάφη τέταρτης γενιάς και παλαιότερα μαχητικά αεροσκάφη όπως το Su-25. Σε κάθε περίπτωση, «αυτά τα διακριτικά μαχητικά αεροσκάφη αποδείχθηκαν ευάλωτα στην ουκρανική αεράμυνα», γράφει. Όσο για την αντιπαράθεση μαχητικών τέταρτης γενιάς και σύγχρονης αεράμυνας, είναι αλήθεια ότι αυτή τη στιγμή η «ασπίδα» είναι πιο δυνατή από το «ξίφος».

«Αλλά αν η πολεμική χρήση μιας ομάδας ρωσικών μαχητικών Su-57 πέμπτης γενιάς, ήταν άνευ όρων επιτυχής, τότε δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για το αμερικανικό αεροσκάφος F-35. Δεν χρησιμοποιούνται σε πολεμικές επιχειρήσεις σε συνθήκες ισχυρής εχθρικής αεράμυνας. Η μόνη φορά που συνέβη αυτό, είχε τραγικές συνέπειες για το περίφημο μαχητικό πέμπτης γενιάς της Αμερικής», απαντά το  politika.ru. αναφέροντας τέσσερα περιστατικά που υποδηλώνουν την  ανωτερότητα της Ρωσικής πολεμικής μηχανής.

 Περιστατικό πρώτο

Τον Νοέμβριο του 2017, το παλιό σοβιετικό αντιαεροπορικό πυραυλικό σύστημα S-200, το οποίο βρίσκεται σε υπηρεσία με τη συριακή αεράμυνα, απέκρουσε το τελευταίο μαχητικό F-35 πέμπτης γενιάς της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας. Το Ισραήλ αρνήθηκε αυτό το γεγονός, αλλά δύο ημέρες αργότερα έγινε γνωστό ότι ένα από τα F-35 της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας  ήταν  υπό επισκευή, «φέρεται να οφείλεται σε σύγκρουση στον αέρα με δύο πουλιά κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης», ανέφερε η δήλωση.

Η εκδοχή ότι το F-35 δεν υπέστη ζημιά από πουλί, επιβεβαιώνεται από δημοσίευμα στην αμερικανική έκδοση του The Drive. Ο συγγραφέας του άρθρου, γνωστός στρατιωτικός αναλυτής Tyler Rogoway, σημείωσε ότι το Ισραήλ δεν θα χρησιμοποιεί πλέον τα F-35 σε αποστολές μάχης στη Συρία, καθώς «αυτό το ακριβό και νεότερο αμερικανικό αεροσκάφος, είναι ένα ευαίσθητο θέμα για το Ισραήλ και δεν θα ρισκάρει το αεροσκάφος». 

«Εάν το παλιό σοβιετικό σύστημα αεράμυνας S-200 είναι ικανό να καταρρίψει αμερικανικά μαχητικά F-35 πέμπτης γενιάς, τότε δεν υπάρχει τίποτα να πούμε για τα σύγχρονα συστήματα αεράμυνας σε υπηρεσία με τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας», αναφέρει το  politika.ru.

https://www.youtube.com/watch?v=mGwU9HKH_Eo

Μεταξύ άλλων, δεν έχουν εξαλειφθεί ακόμη τα πολυάριθμα σχεδιαστικά ελαττώματα του F-35, τα οποία έχουν ήδη γίνει, η συζήτηση της κοινότητας των ειδικών. Το F-35 ονομάζεται ο «μικρότερος αδελφός» του πιο ακριβού αμερικανικού μαχητικού F-22 Raptor. Έξι από αυτά, μεταφέρθηκαν πρόσφατα στην Πολωνία από την Αλάσκα.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας αναφέραμε: Για πρώτη φορά F-22 Raptors στην Ευρώπη! Στο Λασκ της Πολωνίας δώδεκα Raptors για εναέρια αστυνόμευση.

 «Το F-22 είναι ένα από τα δύο μόνο δυτικά μαχητικά πέμπτης γενιάς σε ενεργή υπηρεσία και το μόνο πλήρως επιχειρησιακό (σε αντίθεση με το ελαφρύτερο αντίστοιχο F-35). Η ανάπτυξη του μαχητικού στην Πολωνία, οφείλεται στο γεγονός ότι ο Ρώσος αντίπαλός του Su-57 έχει ήδη διακριθεί στο ουκρανικό θέατρο επιχειρήσεων, καταστέλλοντας την αντιαεροπορική άμυνα του εχθρού και εντοπίζοντας χτυπήματα πέρα ​​από την ορατότητα. 

Περιστατικό δεύτερο

Το F-22 στερείται τέτοιες δυνατότητες, σημειώνοντας ότι το Su-57 βρίσκεται στην αρχή του κύκλου παραγωγής. Το F-22, αντίθετα, θα τεθεί σταδιακά εκτός λειτουργίας το 2023 λόγω ενός ευρέος φάσματος ζητημάτων απόδοσης. Μικρός αριθμός F-22, μικρής εμβέλειας, απαρχαιωμένα αεροηλεκτρονικά, εξαιρετικά χαμηλή διαθεσιμότητα και αδυναμία αποτελεσματικής αλληλεπίδρασης με σύγχρονα μαχητικά μέσα», επισημαίνει το  politika.ru.

Περιστατικό τρίτο

Τον Μάιο του 2012, ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Leon Panetta διέταξε να περιοριστούν αυστηρά οι πτήσεις F-22 Raptor. Ο λόγος για αυτό ήταν οι αστοχίες του συστήματος παραγωγής οξυγόνου (OBOGS), τα παράπονα των πιλότων για ασφυξία και οι δυσάρεστες οσμές στο πιλοτήριο. Σύμφωνα με την εντολή του αρχηγού του Πενταγώνου, τα F-22 απαγορευόταν να πραγματοποιούν μεγάλες πτήσεις, έπρεπε να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τα αεροδρόμια της χώρας τους, ώστε αν χρειαστεί, οι πιλότοι να πραγματοποιήσουν επείγουσα προσγείωση.

«Από τις αρχές του 2011, έχει επιβληθεί άλλη μια απαγόρευση στα μαχητικά F-22 , δεν μπορούν να ανέβουν πάνω από 7,6 χιλιάδες μέτρα. Πιστεύεται ότι σε αυτό το ύψος, εάν εμφανιστούν σημάδια ασφυξίας, ο πιλότος θα έχει ακόμα χρόνο να κατέβει μερικά χιλιόμετρα για να αφαιρέσει τη μάσκα και να αναπνεύσει αέρα στο πιλοτήριο», αναφέρει.

Η ιστορία διδάσκει ότι τα υπερσύγχρονα και πανάκριβα όπλα χρησιμοποιούνται σε συγκρούσεις, ακόμη και πολύ μεγάλες, ως έσχατη λύση, και μερικές φορές δεν χρησιμοποιούνται καθόλου. Η μαχητική απώλεια ακόμη και ενός μαχητικού πέμπτης γενιάς, θα υπονομεύσει σε μεγάλο βαθμό την αξιολόγηση του στρατιωτικού-βιομηχανικού συγκροτήματος της κάθε χώρας.

Και γιατί, τότε, οι Ηνωμένες Πολιτείες απέσπασαν έξι από τα F-22 τους από την Αλάσκα ; «Για επίδειξη δύναμης μπροστά στη Ρωσία», αναγνωρίζει το Military Watch Magazine. 

«Δηλαδή να εκφοβίσειΜπορεί όμως κανείς να τρομάξει από ένα «υπερόπλο», που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί λόγω της ακαταλληλότητάς του να πολεμήσει έναν ισότιμο αντίπαλο και είναι ικανό μόνο να οδηγεί παρτιζάνους με «παντόφλες» στην έρημο; Το ερώτημα, όπως λένε, είναι ρητορικό», αναφέρει το  politika.ru.

Περιστατικό τέταρτο

Αναρωτιέται πώς, λοιπόν, να αντιμετωπίσουμε τη δημοσίευση στην αμερικανική στρατιωτική πύλη Coffee or Die, η οποία λέει ότι τα ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη των γενεών «4» και «4+», δεν είναι αρκετά αποτελεσματικά στις συνθήκες του σύγχρονου συστήματος αεράμυνας; 

«Σαν κανονική στρατιωτική προπαγάνδα. Και αν μιλάμε για σύγχρονα συστήματα αεράμυνας και πυραυλικής άμυνας, τότε τα ρωσικά S-300, S-400 και S-500 είναι απαράμιλλα, που κλείνουν τον ουρανό για κάθε αμερικανικό μαχητικό όπου κι αν βρίσκονται αυτά τα καλύτερα αντιαεροπορικά συστήματα πυραύλων στον κόσμο», αναφέρει το  politika.ru και συνεχίζει:

αντιμετώπιση των αντιαεροπορικών πυραυλικών συστημάτων κατά της αεροπορίας, είναι μια σύγχρονη εξέλιξη της αιώνιας σύγκρουσης μεταξύ πανοπλίας και βλήματος. Σήμερα, η πανοπλία είναι ισχυρότερη, αν, φυσικά, είναι ανθεκτική και αξιόπιστη. Η ρωσική πυραυλική θωράκιση είναι η πιο ισχυρή στον κόσμο!».  

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR