Οι λαθρέμποροι ναρκωτικών συνεχίζουν να καινοτομούν, βρίσκοντας εύλογους και συνήθως ευρηματικούς τρόπους να διακινούν τις ουσίες τους απαρατήρητοι. Η ισπανική αστυνομία κατέσχισε τρία υποβρύχια οχήματα λαθρεμπορίου νέου είδους στις 3 Ιουλίου του 2022.
Ο νέος τύπους περιγράφεται ως ένα μη επανδρωμένο υποβρύχιο όχημα (UUV). Βάση της ταξινομίας υποβρύχιων μεταφοράς ναρκωτικών, πρόκειται περισσότερο για εξελιγμένης μορφής αυτοκινούμενες τορπίλες μεταφοράς ναρκωτικών (NT-SP).
Η Κατάσχεση
Κάθε ένα από τα τηλεκατευθυνόμενα σκάφη μπορεί να μεταφέρει την υπολογιζόμενη ποσότητα των 200 κιλών ναρκωτικών. Η περιοχή του Γιβραλτάρ είναι γνωστή για το λαθρεμπόριο χασίς από το κοντινό Μαρόκο. Αλλά, αναφορές προτείνουν πως αυτές οι τορπίλες μεταφοράς ναρκωτικών προορίζονταν για Γάλλους εγκληματίες. Το φορτίου τους θα ήταν πιθανότατα κοκαΐνη και όχι χασίς.
Τρία από τα νεότερα σκάφη κατασχέθηκαν από την αστυνομία, δύο εκ των οποίων ήταν ανολοκλήρωτα. Το εργοστάσιο είχε ως βάση την Casterllar de la Frontera, η οποία βρίσκεται περίπου 12 χιλιόμετρα από τον Κόλπο του Γιβραλτάρ. Μαζί με την κατάσχεση, πραγματοποιήθηκε και η σύλληψη οχτώ ατόμων. Αυτά τα σκάφη κατασκευάζονταν μαζί με τροποποιημένα μη επανδρωμένα οχήματα (drone - UAV) και ποικίλα κανονικά σκάφη θαλάσσης. Μία σανίδα τροποποιήθηκε για να μεταφέρει ναρκωτικά και παράλληλα να λειτουργεί ως αντιπερισπασμός στην όλη επιχείρηση. Βέβαια, είναι άγνωστο πως έπαιρνε ισχύ για να κινείται. Οι σανίδες έχουν χρησιμοποιηθεί ξανά προηγουμένως ως μη επανδρωμένα σκάφη επιφάνειας, εξοπλισμένα με ναρκωτικά για αποστολές μικρού βεληνεκούς.
Σχεδιασμός
Τα τρία αυτά υποβρύχια είναι σχεδόν ολόιδια, κάτι που σημαίνει πως ανήκουν στην σειριακή παραγωγή ενός καλά επεξεργασμένου σχεδιασμού. Φαίνεται να έχουν κατασκευαστεί από ατσάλι. Ένα ψηλό ιστίο εξέχει πάνω από την άτρακτο, δείχνοντας πως ο σχεδιασμός είναι τεχνικά ημι-υποβρύχιος. Η ισπανική αστυνομία τα περιέγραψε ως "ημι-υποβρύχια", κάτι το οποίο είναι αρκετά λογικό. Τα οχήματα επίσης φαίνονται αρκετά μικρά ώστε να μπορούν να χωρέσουν σε ένα βανάκι, κάνοντάς την διακριτική μεταφοράς τους σχετικά εύκολη. Η προσθήκη έρματος για τον έλεγχο βάθους θεωρείται πιο περίπλοκη και θα έκανε τα υποβρύχια μεγαλύτερα. Για αυτό και το πάνω μέρος του πτερυγίου βρίσκεται πάνω από την επιφάνεια του νερού. Αυτό μπορεί να είναι και το σημείο που βρίσκεται ο εξοπλισμός επικοινωνίας.
Η προώθηση επιτυγχάνεται μέσω ενός ηλεκτρικού κινητήρα κάτω από την τρόπιδα.
Φαίνεται τέλος πως υπήρξε και ένας ακόμη σχεδιασμός υποβρυχίου, για τον οποίο όμως δεν έχουμε τόσες διαθέσιμες πληροφορίες.