Greek-Turkish Relations
Updated at:

H τουρκική Διακλαδική Δύναμη Ειδικής Αποστολής Αιγαίου (ΕMÖGK) "ζεσταίνεται" στη Σμύρνη;

Με το θερμόμετρο στα Ελληνοτουρκικά να έχει "χτυπήσει κόκκινο" και οι απειλές κατά της Ελληνικής κυριαρχίας στα νησιά μας στο Αιγαίο να αμφισβητείται ανοιχτά σε καθημερινή βάση από τον Ερντογάν και  τα εξαπτέρυγά του, ο κίνδυνος "θερμού επεισοδίου" είναι πλέον περισσότερο ορατός από ποτέ

Τα παραπάνω έχουν θέση σε εγρήγορση και προβληματισμό όχι μόνο την Ελλάδα και την Κύπρο αλλά και σύμμαχες χώρες μας όπως η Γαλλία

Σημειωτέον ότι σε έκθεση προς την Επιτροπή Άμυνας της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης με αντικείμενο την προετοιμασία για στρατιωτικές επιχειρήσεις υψηλής έντασης, περιγράφεται σενάριο πολέμου στην Κύπρο μεταξύ Ελλάδας-Γαλλίας και Τουρκίας-Ρωσίας την περίοδο 2032-2033

 

Οι εισηγητές της εν λόγω  έκθεσης αναφέρουν ότι το σενάριο είναι υποθετικό αλλά οποιαδήποτε ομοιότητα με πραγματικά γεγονότα δεν είναι τυχαία. Ειδικότερα, το καθεστώς της «Constance», υπό τον φόβο εσωτερικής αμφισβήτησης ακολουθεί επιθετική εξωτερική πολιτική και επιχειρεί για την κατάληψη των ελεύθερων περιοχών της ημικατεχόμενης «Kupros» με την βοήθεια της «Ουραλικής Αυτοκρατορίας» (l’empire ouralique), μιας χερσαίας δύναμης με πυρηνικά όπλα που έχει περιορισμένη πρόσβαση στην «Θάλασσα», κυρίως μέσω υποβρυχίων.

Στις προπαρασκευαστικές ενέργειες αναφέρονται μεταξύ άλλων:

Σύλληψη 76 ψαράδων για παράνομη αλιεία από την ακτοφυλακή της «Constance» μετά από παρεμβολή του συστήματος γεωεντοπισμού θέσης.

Είσοδος γεωτρύπανου με συνοδεία φρεγατών στα χωρικά ύδατα της «Hellénie»

Τα παραπάνω μας  οδηγούν όπως είναι φυσικό σε ενδελεχή προσέγγιση  δημοσιευμάτων  συναφή με θέματα εξωτερικής πολιτικής και άμυνας και ιδιαίτερα τουρκικών, προκειμένου να έχουμε πληρέστερη εικόνα για εξαγωγή συμπερασμάτων, αναφορικά με το που και πότε να περιμένουνε την έμπακτη αποτύπωση της τουρκικής επιθετικότητας

"Καθελκύστηκαν αποβατικά πλοία της TCG Anadolu- Μια νέα φάση ξεκίνησε στο TCG Anadolu, το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο της Τουρκίας που κατασκευάστηκε από τη Sedef Shipyard¨", έχει ως επικεφαλίδα άρθρο τουρκικού ΜΜΕ του οποιου τα κυριότερα σημεία είναι τα ακόλουθα:

"Μια νέα φάση ξεκίνησε στο TCG Anadolu, το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο της Τουρκίας, που κατασκευάστηκε από τη Sedef Shipyard. Δύο αποβατικά σκάφη με τις ονομασίες L 400 – 1 και L 400 – 2 που κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Anadolu του πολυδύναμου αμφίβιου πλοίου της Τουρκίας TCG Anadolu ,συναντήθηκαν με τη θάλασσα. Συνολικά θα ναυπηγηθούν 8 πλοία.

Τα πλοία, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν 8 τόνους μικτού φορτίου ή 40 στρατιώτες, θα έχουν μήκος 15,7 μέτρα, πλάτος 4,3 μέτρα και βύθισμα 0,5 μέτρα. Τα πλοία με εκτόπισμα 25,46 τόνων μπορούν να ξεπεράσουν τους 28 κόμβους με πλήρες φορτίο. Τα πλοία είναι εξοπλισμένα με 2 πολυβόλα των 7,62 χλστ."

Διακλαδική Δύναμη Ειδικής Αποστολής Αιγαίου (EMOGK)  

Κρίνεται σκόπιμο να επισημάνουμε ότι η Τουρκική Στρατιά Αιγαίου έχει συγκροτήσει από τον καιρό ειρήνης την EMOGK με αποστολή τη διεξαγωγή αμφίβιας και αεροκίνητης-αερομεταφερόμενης επιχείρησης στο Αιγαίο, της οποίας η δομή και οργάνωση είναι η ακόλουθη:

-Στρατηγείο

Σε αυτό υπάγονται απευθείας οι Αεροπορικές δυνάμεις, Ελικόπτερα μεταφορικά για διεξαγωγή αεροκίνητων επιχειρήσεων, drone,Επιχειρησιακές ομάδες της ΜΙΤ, η Διοίκηση Χερσαίων Δυνάμεων, Ειδικές Δυνάμεις του T/ΓΕΕΘΑ (Bordo Bereli), Μονάδα Επιθετικών Ελικοπτέρων , Ναυτική Διοίκηση και η ΜOGK  του τουρκικού ΥΠΕΣ  αποτελούμενη από Μονάδες Καταδρομών της Στρατοχωροφυλακής, Μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων της Στρατοχωροφυλακής (JOH), Μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων της Αστυνομίας (ΡΟΗ) που βρίσκονται στη Ζώνη Ευθύνης της 4ης Στρατιάς Αιγαίου

Η Διοίκηση Χερσαίων Δυνάμεων περιλαμβάνει αερομεταφερόμενες δυνάμεις και μονάδες Αλεξιπτωτιστών, ενώ η Ναυτική Διοίκηση περιλαμβάνει την Ταξιαρχία Πεζοναυτών, τα αποβατικά σκάφη και Ναυτικές Μονάδες Προκεχωρημένης Δύναμης, Μονάδες Προστασίας και Συνοδείας, Μονάδες ΔΜ (Διοικητικής Μέριμνας)

Δυνάμεις

Όπως λεπτομερειακά αναπτύσσονται σε σχετικό προγενέστερο άρθρο μας 

Θα πρέπει να θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα πρέπει να περιμένουμε την κλασική διεξαγωγή αποβατικής ενέργειας μεγάλης κλίμακας  από πλευράς Τουρκίας σε κάποιο από τα νησιά μας, τουλάχιστον σε αρχικά στάδια αλλά μεταγενέστερα, ενώ το αμφίβιο τεθωρακισμένο όχημα ZAHA που αναπτύσσει η τουρκική εταιρεία FNSS για λογαριασμό των Τούρκων Πεζοναυτών το οποίο βρίσκεται σε φάση παραγωγής θα πρέπει να μας απασχολήσει, αναφορικά με την αντιμετώπισή του ιδίως σε νησιά μας που βρίσκονται πολύ κοντά με τις τουρκικές ακτές

Η Τουρκία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον ηλεκτρονικό πόλεμο, στα drone, στις Ειδικές Δυνάμεις, στους μισθοφόρους, στα πυραυλικά συστήματα μεγάλου βεληνεκούς σε ξηρά-θάλασσα και αέρα, στον κυβερνοπόλεμο και το κυριότερο όλων στην διαλειτουργικότητα των  στρατιωτικών μέσων της (interoeperalility), προκειμένου να μπορούν οι  Ένοπλες δυνάμεις της να αναποκριθούν στο σύγχρονο πεδίο μάχης (Multi Domain Operations).

Τα βασικά τρωτά σημεία της Τουρκίας έναντι της Ελλάδας από στρατιωτικής άποψης 

α.  Η διάτρητη τουρκική Αεράμυνα

Η αεράμυνα της Τουρκίας είναι γεγονός ότι είναι εξαιρετικά ασθενής και προβληματική  στην παρούσα φάση , αλλα και ακόμη στην περίπτωση υλοποίησης των τουρκικών ονείρων για δημιουργία δικής τους αεράμυνας, αυτή θα πάρει χρόνο και θα υπολείπεται  της Ελληνικής

Οι αναφορές από πολλούς  Τούρκους αναλυτές  για τους S-400, ότι κλειδώνουν το Αιγαίο και τη ΝΑ Μεσόγειο αναλόγως της θέσης τάξης τους , σκοντάφτει σε ένα απλό επιχείρημα.

Με ποιά αντιαεροπορικά θα προστατευθεί η καρδιά της τουρκικής πολεμικής βιομηχανίας που εδρεύει στην Άγκυρα, Εσκη Σεχήρ και Κωνσταντινούπολη  κατά βάση, σε περίπτωση υποθετικά λέμε, μιας ελληνοτουρκικής σύρραξης, όταν οι S-400  θα ταχθούν μακριά από την μεταξύ των τριών αυτών πόλεων περιοχή; 

Γιατί εννοείται   φυσικά ότι πρώτο μέλημα της Τουρκίας θα είναι η διαφύλαξη της πολεμικής της βιομηχανίας και μετά το Αιγαίο και η ΝΑ Μεσόγειος

Επίσης πως θα προστατευθούν ανταεροπορικά τα τουρκικά λιμάνια στο Αιγαίο;

Πώς θα διασφαλιστεί η ισχυρή αντιαεροπορική προστασία της EMOGK και της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών, προκειμένου να ενεργήσει στο Αιγαίο;

Σοβαρά ερωτήματα για τα οποία στην παρούσα φάση η Τουρκία δεν διαθέτει αξιόπιστες απαντήσεις στην παρούσα φάση.

β.  Αδυναμία αποφυγής  στρατηγικών πληγμάτων στο εσωτερικό της Τουρκίας

Η Ελλάδα στην υποθετική περίπτωση που ο Ερντογάν  θελήσει να αποτολμήσει στρατιωτική ενέργεια σε βάρος της, έχει τη δυνατότητα να πλήξει αξιόπιστα στρατηγικούς στόχους στο εσωτερικό της, με μια γκάμα εναέριων  οπλικών συστημάτων, μέχρι στιγμής.

Με τον τρόπο αυτό η Τουρκία παύει να είναι στο απυρόβλητο  σε όλη σχεδόν την επικράτειά  της από τα ελληνικά στρατηγικά όπλα τα οποία φέρονται από τα Rafale και τα οποία έχουν μεγάλη ακτίνα δράσης, γεγονός που θα την αναγκάσει να αναλώσει  προσωπικά και μέσα της για την διαφύλαξη στρατηγικών της στόχων σε όλη της την επικράτεια.

CONTINUE READING

Αυτό γίνεται ακόμη δυσκολότερο όταν έχεις προβληματική-κακή  αεράμυνα όπως η Τουρκία.

γ. Ελληνική αεροπορική κυριαρχία

Η Ελληνική αεροπορία έχει το πάνω χέρι στο Αιγαίο και τη ΝΑ Μεσόγειο πλέον και η ψαλίδα με την Τουρκία θα μεγαλώνει μέρα με τη μέρα, αφού εκτός των 24  RAFALE και της πιθανότατης αγοράς μιας μοίρας  F-35 , η χώρα μας προβαίνει σε αναβάθμιση 83 F-16 της σε Viper, γεγονός που τα επόμενα 3-4 χρόνια θα έχει ως αποτέλεσμα η Πολεμική μας Αεροπορία να είναι από τις δυνατότερες σε Παγκόσμιο επίπεδο

Διαπιστώσεις –Συμπεράσματα

Aπό τα παραπάνω αναφορικά με το Anadolu, διαφαίνεται ότι στερείται 6 από τα 8 αποβατικά του σκάφη και συνεπώς  λογικά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα για εκδήλωση αποβατικής ενέργειας σε βάρος των νησιών μας

Ωστόσο οι Τούρκοι για λόγος εντυπωσιασμού και μόνο  μπορεί να το βγάλουν στο κεντρικό Αιγαίο, στην περιοχή δυτικά Λέσβου-Χίου, ή ανατολικά Ρόδου , ή νοτίως Κρήτης

Από την διάταξη -σύνθεση -υπαγωγή των Τουρκικών Ενόπλων δυνάμεων στα μικρασιατικά παράλια διαφαίνονται τα εξής:

Το αεροπορικό κέντρο βαρύτητας της Τουρκίας είναι το Eskisehir, αφού από εκεί διοικούνται τόσο τα αεροπορικά μέσα της πολεμικής αεροπορίας, όσο και τα αντιαεροπορικά της όπλα.

Επίσης υπάρχουν αρκετά αεροδρόμια μετασταθμεύσεως από Σμύρνη και νοτιότερα

Το θαλάσσιο κέντρο βαρύτητας στης Τουρκίας είναι από την περιοχή της Σμύρνης και νοτιότερα, με έμφαση στην περιοχή του Aksaz (έναντι Ν. Ρόδου) πρωτίστως και της Antalya δευτερευόντως.

Ιδιαίτερα η ευρύτερη περιοχή του Αϊδινίου-Aksaz-Antalya-Isparta-Egirdir παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού πλήν της Διοίκησης Νοτίου Συγκροτήματος με έδρα το Aksaz (έναντι Ν. Ρόδου), βρίσκονται η Σχολή Αεροπορίας Στρατού με έδρα την Isparta (Ισπάρτα) Βορείως Καστελορίζου, η Σχολή-Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ορεινών Καταδρομών επιπέδου Μεραρχίας με έδρα το Egirdir ΒΑ και πλησίον Isparta (Ισπάρτα), η 11 ΤΑΞΚΔ (-2) με έδρα το Denizli και η Υποδιοίκηση επιπέδου Συντάγματος της 11ΤΑΞΚΔ με έδρα το Aydin (Αϊδίνιο), η Διοίκηση Περιοχής Επιπέδου Μεραρχίας Στρατοχωροφυλακής με έδρα το Aydin (Αϊδίνιο) και ο Λόχος Αεροπορίας  Στρατοχωροφυλακής με έδρα το Aydin (Αϊδίνιο).

Διαπιστώνεται ότι στην εν λόγω περιοχή παρουσιάζεται μια υπερσυγκέντρωση ελικοπτέρων και Καταδρομέων ταυτόχρονα, γεγονός που αποτελεί σαφέστατη ένδειξη ότι αποτελεί μια ευρεία βάση για διεξαγωγή ευρείας κλίμακας αεροκίνητων επιχειρήσεων κατά των Δωδεκανήσων.

Επίσης στο Kayseri (Καισάρεια) είναι η έδρα της 12ης Κύριας Αεροπορικής βάσης Εναέριων Μεταφορών με έδρα το Α/Δ (Αεροδρόμιο) , αλλά και η έδρα της 1ης ΤΑΞΚΔ-Αλεξιπτωτιστών. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι υπάρχει δυνατότητα αιφνιδιαστικής  αερομεταφερόμενης ενέργειας σε βάρος νησιού μας.

Η Στρατιά Αιγαίου διαθέτει ουσιαστικά 4 Ταξιαρχίες Καταδρομών (τις 3 οργανικές της και την Ταξιαρχία Καταδρομών της 2ΤΑΞΚΔ-ΣΧ (2ης Ταξιαρχίας Καταδρομών Στρατοχωροφυλακής) με έδρα τη Bornova (Βορείως Σμύρνης), καθώς και 2 Συγκροτήματα SAT και 2 Συγκροτήματα SΑS

Δύνανται να ενισχυθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα με άλλες 2 ΤΑΞΚΔ του 4ου ΣΣ, την 1ΤΑΞΚΔ –Αλεξιπτωτιστών με έδρα το Kayseri (Καισάρεια) και την 2 ΤΑΞΚΔ με έδρα το Bolu (ΒΔ της Άγκυρας), καθώς επίσης και με 3ΤΑΞΚΔ (Bordo Bereli) από την Άγκυρα.

Οι παραπάνω λίαν επίλεκτες δυνάμεις μαζί με την ΤΑΞΠ/Ν (Ταξιαρχία Πεζοναυτών με έδρα τη Foca), αποτελούν πολύ μεγάλη απειλή κατά των νησιών μας, ωστόσο παρουσιάζουν και σημαντικά ευάλωτα σημεία.

Προκειμένου να επιχειρήσει η Τουρκία αποβατική ενέργεια στο Αιγαίο, θα πρέπει να γίνει σύζευξη των αποβατικών σκαφών με την Ταξιαρχία Πεζοναυτών με ασφάλεια.

Αυτό είναι και το ευάλωτο σημείο της Τουρκίας στο Αιγαίο, αφού όλα τα λιμάνια της Τουρκίας στα μικρασιατικά παράλια είναι εντός βεληνεκούς του ελληνικού πυροβολικού των νησιών μας, με μοναδική εξαίρεση τα τουρκικά λιμάνια νοτιότερα του Aksaz μέχρι την Αntalya και ακόμη νοτιότερα.

Επίσης θα πρέπει η Τουρκία να ενισχύσει σημαντικά την αντιαεροπορική της άμυνα στην περιοχή σύζευξης αποβατικών πλοίων με την Ταξιαρχία πεζοναυτών, για αυτό και θεωρώ σίγουρο ότι θα  μετακινήσει αντιαεροπορικές δυνάμεις της εκεί, γεγονός το οποίο θα αποτελέσει σημαντικότατη ένδειξη για εμάς για το πού και πότε θα ενεργήσουν.

Το ίδιο ισχύει και με τη σύζευξη ελικοπτέρων και Καταδρομών, με το μειονέκτημα για εμάς ότι μπορεί να γίνει στο εσωτερικό της χώρας και όχι τόσο κοντά στα παράλια, με αποτέλεσμα να υπάρχει έστω και μικρή πιθανότητα να μην γίνει άμεσα αντιληπτό.

Οι δορυφόροι από τους οποίους παίρνουμε εικόνα σε real time καθώς και τα αεροσκάφη μας εγκαίρου προειδοποιήσεως, μειώνουν στο ελάχιστο τη δυνατότητα επίτευξης αιφνιδιαστικής ενέργειας από πλευράς Τούρκων.

Ωστόσο οι Τούρκοι με τα παραπάνω που περιέγραψα μειώνουν το χρόνο σύζευξης των δυνάμεων τους με τα αντίστοιχα μέσα, γεγονός που αυξάνει την αναγκαιότητα των φιλίων δυνάμεων να βρίσκονται σε συνεχή ετοιμότητα.

 

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR