Armed Conflicts

“Κάντο” όπως το Ιράν: Η Ρωσία ζητά την “καθοδήγηση” και την βοήθεια της Τεχεράνης για το εμπάργκο των αεροσκαφών της

Αρκετές ρωσικές αεροπορικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται τα Sukhoi Superjet 100 (SSJ 100), προειδοποιούν ότι ενδέχεται να χρειαστεί σύντομα να καθηλώσουν τα αεροπλάνα λόγω των δυτικών κυρώσεων, που σταμάτησαν την προμήθεια και την επισκευή των κινητήρων αυτών των αεροσκαφών, σύμφωνα με αναφορά του ρωσικού μέσου RBC.

CONTINUE READING

Ο γενικός διευθυντής της IrAero, μιας αεροπορικής εταιρείας με έδρα το Ιρκούτσκ της Ρωσίας, Igor Kobzev, προειδοποίησε τις περιφερειακές αρχές στην επιστολή του στις 5 Απριλίου ότι λόγω των κυρώσεων των ΗΠΑ και της ΕΕ, οι αερομεταφορείς που εκμεταλλεύονται τα εγχώρια αεροσκάφη Sukhoi Superjet 100, ενδέχεται να μην συνεχίσουν να τα πετούν για πολύ λόγω έλλειψης επισκευής και συντήρησης των κινητήρων τους SaM146.

Η διοίκηση τριών ακόμη ρωσικών αεροπορικών εταιρειών που πετούν Superjet, εξέφρασε παρόμοιες ανησυχίες στο RBC, με μία από αυτές να λέει ότι εάν η τεχνική υποστήριξη των κινητήρων δεν βελτιωθεί, η αεροπορική εταιρεία του θα μπορούσε να αναγκαστεί να σταματήσει τις δραστηριότητές του μέχρι το φθινόπωρο του 2022.

Προς το παρόν, το Sukhoi Superjet 100 είναι το μόνο γηγενές ρωσικό εμπορικό αεροσκάφος σε παραγωγή. Το Superjet είναι το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας, μεταξύ σχεδιαστών από «περισσότερους από 20 παγκόσμιους ηγέτες στον κλάδο των αεροσκαφών», σύμφωνα με τον ιστότοπο της United Aircraft Corporation (UAC), μέρος της Rostec, ενός κρατικού αμυντικού ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων.

https://www.youtube.com/watch?v=StKJA-GmRTo

Κυρώσεις, επισκευή και συντήρηση κινητήρα κρούσης

Ο κινητήρας turbofan SaM146 που τροφοδοτεί το Superjet παράγεται από την PowerJet, μια κοινοπραξία μεταξύ της Ρωσικής εταιρείας κατασκευής κινητήρων UEC Saturn και της γαλλικής εταιρείας παραγωγής αεροδιαστημικών κινητήρων Safran. Φαίνεται να είναι η μόνη επιλογή κινητήρα αυτή τη στιγμή για τα SSJ-100.

Στην κοινοπραξία, η UEC Saturn είναι υπεύθυνη για τη διαδικασία κατασκευής του ανεμιστήρα του κινητήρα και της τουρμπίνας χαμηλής πίεσης, καθώς και για τη γενική συναρμολόγηση και την εγκατάστασή του στο SSJ100. Ενώ, η γαλλική εταιρεία είναι υπεύθυνη για την παραγωγή του συμπιεστή υψηλής πίεσης του κινητήρα, του θαλάμου καύσης, και της τουρμπίνας υψηλής πίεσης.

CONTINUE READING

Τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν στις 30 Μαρτίου ότι, η PowerJet ενημέρωσε τους συνεργάτες της που εδρεύουν στη Ρωσία σχετικά με τον τερματισμό των υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής κινητήρων, μετά τις διεθνείς κυρώσεις κατά της Ρωσίας για την εισβολή στην Ουκρανία.

Η αναστολή των συμβάσεων, απαγορεύει την αποστολή οποιωνδήποτε προϊόντων σε ρωσικές εταιρείες, ακόμη και κινητήρων που επισκευάζονται στη Ρωσία, και ως εκ τούτου, η UEC Saturn αρνείται επίσης να δεχθεί κινητήρες Superjet για επισκευές.

Η IrAero, η οποία διαθέτει επτά τέτοια αεροσκάφη στο στόλο της, έχει ήδη έλλειψη τεσσάρων κινητήρων. Η αεροπορική εταιρεία του Ιρκούτσκ, δεν μπορεί να παραλάβει ούτε τα επί πληρωμή ανταλλακτικά που βρίσκονται στην αποθήκη UEC-Saturn, αφού ανήκουν στην PowerJet, τόνισε ο Λάπιν στην επιστολή του.

Επιπλέον, τουλάχιστον δύο ακόμη ρωσικές αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να παραλάβουν κινητήρες μετά από επισκευές στη Γαλλία, είπαν οι διευθυντές τους στο RBC.

«Αυτή η κατάσταση έχει διαμορφωθεί λόγω των κυρώσεων, κανείς δεν θέλει να λαμβάνει αποφάσεις που αντιβαίνουν σε αυτές», δήλωσε στο RBC πηγή κοντά στο UAC.

Η πηγή κοντά στην UAC είπε περαιτέρω ότι, η Superjet πιθανότατα θα σταματήσει να πετάει όχι λόγω προβλημάτων με την τεχνική υποστήριξη των κινητήρων, αλλά «λόγω της έλλειψης τετριμμένων πραγμάτων όπως οι τροχοί και τα φρένα, οι διάφοροι αισθητήρες και οι βαλβίδες» και τόνισε την επείγουσα ανάγκη εντοπισμού  φορέα παραγωγής και επισκευή εξαρτημάτων τα οποία, αν δεν ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022, ο μισός στόλος Superjet μπορεί να χρειαστεί να «δεθεί με αλυσίδα στο έδαφος».

Εξάρτηση από ξένα αεροσκάφη 

Από τα μέσα του 2021, υπήρχαν μόνο 155 SSJ-100 σε λειτουργία, σύμφωνα με τον CEO της UAC, Yury Slyusar. Η ζήτηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από την πίεση της κυβέρνησης στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να τα αγοράσουν, σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου.

Τα αεροπλάνα δυτικής κατασκευής, συμπεριλαμβανομένων των Boeing και Airbus, αντιπροσώπευαν περίπου το 80 τοις εκατό του ρωσικού στόλου στην αρχή του έτους, σύμφωνα με την Cirium, μια εταιρεία αεροπορικών δεδομένων και ανάλυσης. Μετά την επιβολή κυρώσεων, ξένες εταιρείες leasing ζήτησαν να τους επιστραφούν αυτά τα αεροπλάνα.

Από τις 22 Μαρτίου, αερομεταφορείς συμπεριλαμβανομένων των Pobeda, S7 και Nordwind έχασαν 78 ξένα αεροσκάφη - περίπου το 10% όλων των ξένων αεροσκαφών στη Ρωσία - μέσω κατασχέσεων στο εξωτερικό κατόπιν αιτήματος, δήλωσε ο επικεφαλής του Υπουργείου Μεταφορών.

Ως εκ τούτου, οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες όπως η Aeroflot έχουν σταματήσει τις διεθνείς δραστηριότητές τους, καθιστώντας δύσκολο για τους μη Ρώσους εκμισθωτές να πάρουν πίσω τα 500 αεροσκάφη τους συν αξίας περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Επιπλέον, η Ρωσία έχει εκκαθαρίσει έναν κανόνα που επιτρέπει στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να καταχωρούν εκ νέου τα αεροσκάφη τους δυτικής κατασκευής που έχουν μισθωθεί από ξένους εκμισθωτές, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε εσωτερικά δρομολόγια.

Βοήθεια από το Ιράν

Η Μόσχα έχει επίσης στραφεί στο Ιράν για καθοδήγηση, το οποίο έχει αρκετή εμπειρία με τις ΗΠΑ και άλλες διεθνείς κυρώσεις που εμπόδισαν τη χώρα να λαμβάνει ανταλλακτικά ή νέα αεροπλάνα από διεθνείς κατασκευαστές για πολλά χρόνια, ανεξάρτητα από το ποιες αεροπορικές εταιρείες της χώρας κατάφεραν να συνεχίσουν να πετούν.

Μιλώντας στις 22 Μαρτίου σε μια συνεδρίαση της επιτροπής οικονομικής πολιτικής στην Άνω Βουλή του ρωσικού κοινοβουλίου, ο υπουργός Μεταφορών Vitaly Savelyev, είπε ότι «η Ρωσία καθοδηγείται από την εμπειρία του Ιράν για το πώς να εξυπηρετεί αεροσκάφη σε παρόμοια κατάσταση».

Οι Iranian Airlines έχοντας διαπιστώσει ότι, ήταν αδύνατο να αγοράσουν νέα αεροσκάφη ή ανταλλακτικά, καθήλωσαν και κανιβαλοποίησαν τα μισά αεροπλάνα τους για ανταλλακτικά, για να κρατήσουν άλλα στον αέρα.

Εν τω μεταξύ, το ρωσικό Υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου εργάζεται για την αντικατάσταση των εισαγωγών για το Superjet, που θα περιλαμβάνει τον εξοπλισμό του αεροσκάφους με κινητήρα PD-8 εγχώριας παραγωγής και την αντικατάσταση άλλων 27 εισαγόμενων συστημάτων αεροσκαφών.

Στις αρχές Μαρτίου, ο Denis Manturov, επικεφαλής του Υπουργείου Βιομηχανίας και Εμπορίου, ανακοίνωσε την επιτάχυνση των εργασιών για τη δημιουργία μιας πλήρως προσαρμοσμένης έκδοσης του Superjet με στόχο την παραγωγική ικανότητα, έως και 40 τέτοιων αεροσκαφών ετησίως.

«Η πρώτη πτήση του Superjet με ρωσικούς κινητήρες έχει προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2023», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της UAC, Yuri Slyusar, σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό κανάλι Russia 24 στις αρχές Απριλίου. Η σειριακή παραγωγή τέτοιων αεροσκαφών Superjet θα ξεκινήσει το 2024.

https://www.youtube.com/watch?v=baFMrLLSnJw

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR