Επόμενη γενιά υποβρύχιων τεχνολογιών
World

Από την θεωρία στην πράξη-Αυτή είναι η επόμενη γενιά υποβρύχιων τεχνολογιών (Εικόνες)

Το βασιλικό βρετανικό πολεμικό ναυτικό ανακοίνωσε το αμφίβιο όραμά του για το μέλλον στον υποβρύχιο τομέα, δηλώνοντας πως πρέπει να αξιοποιήσει υπερσύγχρονες τεχνολογίες από την βιομηχανία, την πανεμιστιακή κοινότητα και το πρωτοποριακό οικοσύστημα του ΠΝ της χώρας, έτσι ώστε να επιταχυνθούν και να διασφαλισθούν μελλοντικές δυνατότητες. Ο Thomas Rooney, υπεύθυνος τεχνικών πωλήσεων και ο Jonathan Davies, υπεύθυνος επιστήμονας της εταιρείας Sonardyne, μιλούν για αυτές τις επιλογές.

Η ιδέα του βρετανικού ΠΝ με όνομα ATLANTIS Υβριδική Υποβρύχια Δυνατότητα (Hybrid Underwater Capability) χρησιμοποιεί ένα ημιαυτόνομο μητρικό υποβρύχιο, το οποίο επιχειρεί δίπλα δίπλα με τηλεκατευθυνόμενες, αυτόνομες και μη επανδρωμένες πλατφόρμες. Το ATLANTIS αντικατοπτρίζει παρόμοια αναπτυξιακά προγράμματα, ενώ μη επανδρωμένες υποβρύχιες πλατφόρμες αναμένεται να επιχειρήσουν στα απόλυτα βάθη ωκεανών και να μεταφέρουν πρόσθετα φορτία. Τα πλεονεκτήματα της ιδέας του βρετανικού ΠΝ θα ήταν η βιωσιμότητα, η αποδοτικότητα και η σχέση κόστους-οφέλους, αφού περισσότερα σκάφη θα μπορούσαν να παραδοθούν σε χαμηλότερο κόστος. 

Αλλά για να γίνει αυτό, είναι προφανές πως συμμαχικές δυνάμεις χρειάζεται να δουν την καθαρή πορεία πραγματοποίησης μίας ιδέας με σκοπό την αντιμετώπιση ανερχόμενων υποβρύχιων απειλών. Μία από τις μεγαλύτερες απειλές σε αυτό το κομμάτι είναι η επικοινωνία και μεταφορά δεδομένων μεταξύ των πλατφόρμων. Αλλά, χρησιμοποιώντας μία λεπτομερής γνώση του επιχειρησιακού υποβρύχιου περιβάλλοντος και εφαρμόζοντας την δυνατότητα ανίχνευσης, κατηγοριοποίησης και εξουδετέρωσης απειλών, τα ΠΝ και οι βιομηχανίες μπορούν να συνεργαστούν ώστε να ενημερωθεί η ανάπτυξη σχεδίου δράσης αυτών των τεχνολογιών, διαβεβαιώνοντας πως οι επιχειρήσεις τους είναι επιτυχείς με το μικρότερο πιθανό ρίσκο για τις πλατφόρμες και το προσωπικό.

 Αντιμετωπίζοντας τις Προκλήσεις Επικοινωνίας

Για να γίνει το σχέδιο αμφίβιων αυτόνομων πλατφόρμων πραγματικότητα, χρειάζεται μία αλλαγή λογικής για να κατανοηθεί η δομή και οι δυνατότητες της διοίκησης ελέγχου επικοινωνίας. Παραδοσιακά, οι υποβρύχιοι αισθητήρες αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στον διαμοιρασμό δεδομένων με αισθητήρες στην ξηρά, αφού χρησιμοποιούν δύο διαφορετικά ασύρματα σήματα που λειτουργούν μόνο στα αντίστοιχα περιβάλλοντα. Πιο συγκεκριμένα, ασύρματα σήματα που ταξιδεύουν μέσω αέρος δεν μπορούν να ταξιδέψουν στο νερό, ενώ ακουστικά σήματα ή σόναρ, τα οποία στέλνονται από υποβρύχιες συσκευές, συνήθως αντανακλώνται στην επιφάνεια χωρίς να την ξεπερνούν. 

Ακατέργαστα δεδομένα που παράχθηκαν από υποβρύχιους αισθητήρες πλατφόρμων χρειάζεται να φιλτραριστούν μέσω αυτόνομης διαχείρισης δεδομένων ή μέσω χειροκίνητων διαδικασιών, έτσι ώστε να μειωθούν τελικά στον πυρήνα πληροφόρησης, ο οποίος μπορεί να μεταδοθεί γρήγορα χρησιμοποιώντας ακουστικά σήματα, τα οποία ένας διοικητής μπορεί να καταλάβει και να ερμηνεύσει. Μέσω αυτής της διαδικασίας, και μέσω κάθε εξαγωγής και κάθε βήματος επεξεργασίας, η πυρήνας πηλοφοριών "απομακρύνεται" από τα ακατέργαστα δεδομένα, οπότε η αξιοπιστία των πληροφοριών που έρχονται πίσω και ο τρόπος με τον οποίο επικυρώνονται είναι μία σημαντική πρόκληση. 

Μιλώντας για αυτό το θέμα, οι χειριστικές χρειάζονται μία ασφαλή και αξιόπιστη στοίβα πρωτοκόλλων, αλλά είναι επίσης σημαντικό να θυμηθούμε πως υπάρχει διαφορά μεταξύ ανθεκτικότητας και ασφάλειας. Η ασφάλεια αναφέρεται στην εμπιστευτικότητα, στην ακεραιότητα και στην διαθεσιμότητα, ενώ η ανθεκτικότητα σχετίζεται με ακεραιότητα και διαθεσιμότητα αλλά όχι απαραίτητα με εμπιστευτικότητα. 

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας συμμαχικών ναυτικών υποβρύχιων στοιχείων σε κάθε ασφαλή και εξελιγμένο επίπεδο είναι να υπάρχουν ανοιχτά πρότυπα. Υπάρχει ήδη μία αλλαγή πορείας προς ανοιχτές κυματομορφές και ανοιχτές αρχιτεκτονικές για την επιβεβαίωση πως ο εξοπλισμός και οι αναδυόμενες προδιαγραφές καλύπτουν μελλοντικές ανάγκες. Αναγνωρίζουμε την ανάγκη δυνατοτήτων, για παράδειγμα συνδεσιμότητας, για γρήγορο διαμοιρασμό πληροφοριών, με σκοπό να γίνουν μελλοντικά οράματα πραγματικότητα.

Τα Ανοιχτά Πρότυπα Είναι Διαλειτουργικά

Για να αυξηθεί η ασφάλεια, η αξιόπιστη επικοινωνία και ο διαμοιρασμός πληροφοριών μεταξύ πλατφόρμων, τα ΠΝ χρειάζεται να αυξήσουν την αναγνώριση της σημαντικότητας των ανοιχτών προτύπων (open standards), τα οποία θα επιτρέπουν την χρήση commercial-off-the-shelf (COTS) εξαρτημάτων, αφού ακόμη και διαφορές όπως διαφορετική τάση πηγής ενέργειας μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην διαλειτουργικότητα μεταξύ εφαρμογών σε κρίσιμες αποστολές. Υιοθετώντας ανοιχτά πρότυπα, τα ΠΝ μπορούν να πετύχουν τις δυνατότητες και τις επιχειρησιακές ανάγκες μέσω ανοιχτής πρόσβασης στους καλύτερους παρόχους και τεχνολογία, έτσι ώστε να βελτιστοποιήσουν τα αμυντικά τους συστήματα. 

Έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες στα πρότυπα υποβρύχιων ακουστικών επικοινωνιών τις προηγούμενες δεκαετίες όπως το Proteus και το JANUS του NATO. Ωστόσο, το συστατικό που λείπει στο JANUS και στα άλλα πρότυπα είναι η επιβεβαίωση πως το κανάλι επικοινωνίας είναι αρκετά ασφαλή ώστε μη συμμαχικά ναυτικά να μην μπορούν να το αποκωδικοποιήσουν, επηρεάζοντας την απόδοσή του..

CONTINUE READING

Τα Πλεονεκτήματα Ανοιχτών Προτύπων για την Άμυνα

Το Phorcys, το νέας ανάπτυξης ανοιχτό πρότυπο για ασφαλείς ακουστικές επικοινωνίες, το οποίο χρηματοδοτείται και κατέχεται από το Εργαστήριο Επιστήμης και Τεχνολογίας (Science and Technology Laboratory -Dstl) του βρετανικού υπουργείου άμυνας, είναι μίας ακουστική κυματομορφή ασφαλούς σχεδιασμού και υψηλής ακεραιότητας, η οποία παράχθηκε μέσω ενός συνδυασμού βιομηχανίας και ακαδημαϊκής συνεργασίας, ώστε να μπορούν τα ΠΑ να επικοινωνούν και να διαλειτουργούν με αυτόνομα υποβρύχια οχήματα (AUV). Το Phorcys έχει πολλαπλές λειτουργίες και ως αποτέλεσμα επιχειρεί σε εφαρμογές διαφόρου μεγέθους, βάρους και ισχύος. Το ανοιχτό πρότυπο θα διαθέτει ενισχυμένες και ενσωματωμένες δυνατότητες περιστασιακής αντίληψης και το πιο σημαντικό, θα διαθέτει κάτι που έλειπε από τους προηγούμενα πρότυπα: η ασφάλεια.

Κοιτώντας να επιτύχει ασφαλείς υποβρύχιες επικοινωνίες, η Sonardyne ηγείται ένα τεχνικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη μίας ασφαλούς κυματομορφής υψηλής ακεραιότητας για ακουστικές επικοινωνίες, κάτι που έρχεται ως απάντηση στις απαιτήσεις του Dstl. Το πρόγραμμα θέλει να αναπτύξει το ανοιχτό πρότυπο Phorcys για να διευκολύνει τις ασφαλείς ακουστικές επικοινωνίες NGSC, οι οποίες θα επιτρέψουν στα ΠΝ να συνεργάζονται και να διαλειτουργούν, χρησιμοποιώντας κρυπτογραφημένα κλειδιά καθορισμένα από λογισμικό. Το πρόγραμμα έχει επιτύχει ασφαλείς μεταδόσεις και επικοινωνίες για υποβρύχιες πλατφόρμες.

Η δυνατότητα αναγνώρισης φιλικών από εχθρικών στοιχείων θα βοηθήσει την διάκριση ενός συμμαχικού αυτόνομου υποβρύχιου οχήματος από αυτό ενός μη φιλικού έθνους. Επιπρόσθετα, οι κυματομορφές Phorcy είναι ικανές για υψηλότερους ρυθμούς δεδομένων από προηγούμενα πρότυπα, προσφέροντας ευελιξία στις πλατφόρμες που απαιτούν διαφορετικούς ρυθμούς δεδομένων, διάρκειες μετάδοσης και ζώνες συχνότητας. 

Μελλοντικές Επιχειρήσεις

Ιστορικά, οι διαδικασίες προμήθειας και υιοθέτησης του κλάδου άμυνας είναι αργές. Αλλά τα ανοιχτά πρότυπα θα βοηθήσουν σημαντικά την απλοποίηση απόκτησης, επειδή συστήματα που τηρούν τα πρότυπα μπορούν να χρησιμοποιούνται μαζί. Επιπλέον, υπάρχει ακόμη χώρος για τον ανταγωνισμό εταιρειών στην ανάπτυξη εφαρμογών παράδοσης δυνατοτήτων. Με την COTS τεχνολογία να γίνεται διαθέσιμη για την βιομηχανία, οι ηγέτες χρειάζονται αξιολόγηση για το τι βρίσκεται στον τομέα τώρα, πως θα αναπτυχθεί και να δημιουργήσουν ένα σχετικό πλάνο, δουλεύοντας μαζί με τους παρόχους τεχνολογίας για την γρήγορη ενσωμάτωσή του. 

GALLERY

Ιδέα εξελιγμένου μη επανδρωμένου υποβρύχιου οχήματος περιπολίας με σόναρ
Το σχέδιο ATLANTIS του βρετανικού ΠΝ για υποβρύχιες επιχειρήσεις την δεκαετία του '40
Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR