Greek-Turkish Relations
Updated at:

Μ. Ρούμπιν: Κυρώσεις τώρα στην Turkish Airlines και την Άγκυρα που θησαυρίζει εις βάρος της Ελλάδος

Ο Μάικλ Ρούμπιν συνεργάτης του Washington Examiner's Beltway Confidential και ανώτερος συνεργάτης στο American Enterprise Institute, καθώς και πρώην αξιωματούχος του Πενταγώνου, ζητά  από την κυβέρνηση Μπάιντεν να επιβάλει κυρώσεις στην τουρκική αεροπορική εταιρεία Turkish Airlines, που θησαυρίζει εις βάρος της Ελλάδος, με αφορμή την μη συμμετοχή της Τουρκίας στις κυρώσεις κατά της Ρωσίας.    

Ο ίδιος τονίζει ότι "ο τουρισμός είναι κρίσιμος για την Ελλάδα, αφού αντιπροσωπεύει σχεδόν το 20% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της χώρας, και απασχολεί σχεδόν ένα εκατομμύριο ανθρώπους σε μια χώρα λίγο πάνω από 10 εκατομμύρια κατοίκους.

CONTINUE READING

Ο COVID-19 κατέστρεψε την τουριστική βιομηχανία τα προηγούμενα χρόνια, αλλά η Αθήνα ήταν αισιόδοξη ότι ο τουρισμός θα ανακάμψει φέτος.

Μετά ήρθε ο πόλεμος στην Ουκρανία. Ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει τους περισσότερους τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα για να κάνουν ηλιοθεραπεία στις παραλίες της, να περιηγηθούν στα μαγαζιά της ή να εξερευνήσουν τα αρχαία της, οι Ρώσοι παραδοσιακά δεν έμειναν πίσω.

Τους πρώτους 11 μήνες του 2021, οι Ρώσοι επισκέπτες στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 350% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, συνεισφέροντας περισσότερα από 115 εκατομμύρια δολάρια στην τοπική οικονομία.

Έχει περάσει λιγότερο από μια δεκαετία από τότε που η Ελλάδα αντιμετώπισε μια καταστροφική οικονομική κρίση.

Το 2011, το πραγματικό ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Ελλάδας μειώθηκε περισσότερο από 10%, ενώ πριν από μια δεκαετία, συρρικνώθηκε επιπλέον 7%.

Υπό αυτές τις συνθήκες, μπορεί να είναι δελεαστικό για την Αθήνα να επιδιώξει να επωφεληθεί από την κρίση της Ουκρανίας, αλλά η Ελλάδα σήμερα είναι μια αληθινή δημοκρατία.

Οι Έλληνες όλων των πολιτικών αποχρώσεων και θέσεων γύρισαν την πλάτη τους στον λαϊκισμό, καταδικάζοντας το μίσος της Χρυσής Αυγής, ενώ αναγνώρισαν ότι αυτό που αντιπροσωπεύει η κρίση στην Ουκρανία, δεν είναι μια ευκαιρία για αναζήτηση κέρδους, αλλά μάλλον ένας αγώνας για τη διατήρηση της φιλελεύθερης τάξης μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Διατηρώντας τις κυρώσεις της ΕΕ, η Αθήνα προκάλεσε την οργή της Μόσχας. Διακόπηκε απότομα η ροή των Ρώσων τουριστών στην Ελλάδα.

Συγκρίνετε τώρα αυτό με την Τουρκία.

Ενώ η Τουρκία, και οι δυνάμεις του καθεστώτος της στην Ουάσιγκτον, συνεχίζουν να υποστηρίζουν ότι είναι ένας σημαντικός σύμμαχος και ένα βασικό μέλος του ΝΑΤΟ, ο Ουκρανός πρόεδρος Volodymyr Zelensky διαφώνησε.

Όταν η κατάσταση ήρθε στο απροχώρητο, η Άγκυρα έθεσε το κέρδος πάνω από τις αρχές.

Ας πάρουμε για παράδειγμα την τουρκική αεροπορική εταιρεία Turkish Airlines, μια συνεργασία μεταξύ του τουρκικού κράτους και ιδιωτών επενδυτών δίπλα στον Πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν.

Ενώ οι χιλιάδες Ρώσοι τουρίστες σταμάτησαν να πετούν προς την Ελλάδα, η Turkish Airlines προσπάθησε να καλύψει το κενό και να εκτρέψει το επικερδές ρωσικό τουριστικό ρεύμα προς την Τουρκία.

Στις 11 Απριλίου, η Turkish Airlines, με τη διευκόλυνση των Υπουργείων Πολιτισμού, Μεταφορών και Οικονομικών της Τουρκίας, υπέγραψε συμφωνία για να φέρει 1,5 εκατομμύρια Ρώσους τουρίστες στην Τουρκία φέτος.

Καθώς οι δυτικές αεροπορικές εταιρείες σταμάτησαν να πετούν προς τη Μόσχα και άλλους ρωσικούς προορισμούς, η Turkish Airlines και οι συνδεδεμένες με αυτήν εταιρείες χαμηλού κόστους, επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους.

Η τουρκική κυβέρνηση και η Turkish Airlines θα επιδοτήσουν Ρώσους τουριστικούς πράκτορες μέσω δανείου 300 εκατομμυρίων δολαρίων.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ερντογάν χρησιμοποιεί την Turkish Airlines για να επωφεληθεί σε βάρος της Δύσης.

Το 2014, μια κασέτα τηλεφωνικής συνομιλίας που διέρρευσε μεταξύ ενός συμβούλου του Ερντογάν και του ιδιωτικού γραμματέα του Διευθύνοντος Συμβούλου της Turkish Airlines, αποκάλυψε ότι η Τουρκία χρησιμοποιούσε τον ναυαρχίδα της για να μεταφέρει όπλα στην ισλαμιστική οργάνωση Μπόκο Χαράμ.

Τον Νοέμβριο του 2021, οι Κούρδοι του Ιράκ συγκεντρώθηκαν στα σύνορα Λευκορωσίας-Πολωνίας, επιδιώκοντας να περάσουν στην Ευρώπη, με αρκετούς από αυτούς να πεθαίνουν από το κρύο  του χειμώνα.
Μπορεί να ταξίδεψαν σε όλη την Τουρκία με φορτηγά, αλλά για να φτάσουν στη Λευκορωσία, οι μετανάστες πέταξαν με την Turkish Airlines.

Η κρίση διακόπηκε μόνο όταν εκπρόσωπος της ΕΕ προειδοποίησε τον Ερντογάν ότι η συνεχιζόμενη διευκόλυνση της προσφυγικής ροής από την Τουρκία θα είχε ως αποτέλεσμα την πλήρη απαγόρευση των πτήσεων της Turkish Airlines στην Ευρώπη.

Εδώ ακριβώς βρίσκεται η λύση. Η Τουρκία θέτει τα μετρητά πάνω από τις αρχές, αλλά φοβάται τη δράση κατά της Turkish Airlines.

Ο Ερντογάν εγκαινίασε πρόσφατα ένα νέο αεροδρόμιο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Κωνσταντινούπολη για να χρησιμεύσει ως κόμβος, ενώ Τούρκοι αξιωματούχοι καυχιούνται τακτικά για το κύρος που φέρνει η αυτή η αεροπορική εταιρεία και η εμβέλειά της.

Αν και είναι χρήσιμο να σφίξουμε τον κλοιό στα οικονομικά της Ρωσίας, είναι επίσης απαραίτητο να επιδείξουμε μηδενική ανοχή για την Τουρκία που επιδιώκει να επωφεληθεί από τις κυρώσεις και το εμπάργκο καταρρίπτοντας τον τρόπο που έκανε στο παρελθόν όσον αφορά τις πυρηνικές κυρώσεις του Ιράν.

Εάν η Ουάσιγκτον και οι Βρυξέλλες ενδιαφέρονται πραγματικά για την Ουκρανία, τότε δεν θα είναι παράλογο να αρνηθούν  τα δικαιώματα προσγείωσης και ανεφοδιασμού της Turkish Airlines σε αεροδρόμια σε ΕΕ και ΗΠΑ, όσο θα παραμένουν σε ισχύ οι νέες συμφωνίες της με τη Ρωσία.

Αρκετά μέχρι εδώ. Αφού η Αθήνα μπορεί να πάρει δύσκολες αποφάσεις, το ίδιο μπορεί και η Άγκυρα. Είναι καιρός η Τουρκία να διαλέξει πλευρά”, καταλήγει ο ίδιος.

Η Τουρκία παίζει ίσως το πιο βρώμικο παιχνίδι της μετά το 1945, όταν βρέθηκε πολλαπλά κερδισμένη παίζοντας τόσο με τους Βρετανούς, όσο και με τους Ναζί, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη.

Νομίζουμε ότι με αφορμή την Ουκρανία, η Άγκυρα ορθά όπως αναφέρει ο Αμερικανός ειδικός, πρέπει να διαλέξει πλευρά για τον Λευκό Οίκο, ο οποίος την ίδια στιγμή αγωνιά να μην αγοράσει δεύτερη παρτίδα S-400 ο Ερντογάν.

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR