Όλο το τελευταίο διάστημα η επικαιρότητα συγκεντρώνεται και αναπτύσσεται γύρω από το θέμα των αγωγών και της διπλωματίας αυτών.
Αν ισχύσει η παρακάτω είδηση θα πρόκειται για πραγματικό γεω-οικονομικό Εγκέλαδο!
Το ΝΑΤΟ διερευνά τη δυνατότητα κατασκευής νέου αγωγού φυσικού αερίου που θα συνέδεε την ισπανική Καταλονία με τη Γαλλία και θα μειώσει την εξάρτηση της Κεντρικής Ευρώπης από το ρωσικό αέριο.
Αυτό ανέφερε η εφημερίδα la Vanguardia, επικαλούμενη πηγές στην ισπανική κυβέρνηση.
Σύμφωνα με την ίδια, το θέμα αφορά την πρωτοβουλία δημιουργίας του αγωγού φυσικού αερίου Midcat, ο οποίος μπλοκαρίστηκε πριν από τρία χρόνια από τις ισπανικές και γαλλικές ρυθμιστικές αρχές. Θεώρησαν ότι η κατασκευή του δεν θα ήταν οικονομικά αποδοτική στο πλαίσιο της ταχείας αντικατάστασης του φυσικού αερίου με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ο αγωγός φυσικού αερίου, σύμφωνα με την εφημερίδα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποστολή αλγερινού φυσικού αερίου και υγροποιημένου αερίου στο κέντρο της Ευρώπης, τα οποία θα μπορούσαν να αποθηκεύονται και να υποβάλλονται σε επεξεργασία από οκτώ μονάδες επαναεριοποίησης που βρίσκονται στην Ισπανία και την Πορτογαλία.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το θέμα μιας πιθανής «επανεκκίνησης μιας νέας διασυνοριακής σύνδεσης με τη Γαλλία για την παράδοση φυσικού αερίου στην ίδια την καρδιά της Ευρώπης βρίσκεται επί του παρόντος στις τράπεζες εργασίας του ΝΑΤΟ».
«Η Γερμανία ενδιαφέρεται πολύ για το έργο», αναφέρει η εφημερίδα επικαλούμενη τις ίδιες πηγές. Η εφημερίδα πρόσθεσε ότι η υψηλή εξάρτηση της Γερμανίας από το ρωσικό αέριο «φαίνεται πλέον να είναι μια από τις κύριες γεωστρατηγικές αδυναμίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Οι ΗΠΑ πιέζουν σκληρά ώστε το Βερολίνο να συμπεριλάβει την επ' αόριστον αναστολή του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2 στο πακέτο απειλών κατά της Ρωσίας.
Ωστόσο, σύμφωνα με την εκδοχή της, η Γερμανία «δεν θέλει να θέσει σε κίνδυνο τη βιομηχανία της».
"Δεν υπάρχει Iberian Stream χωρητικότητας 55 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως. Υπάρχουν δύο συνδέσεις μέσω της Χώρας των Βάσκων και της Ναβάρρας, οι οποίες συνολικά δίνουν 7 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Ο αγωγός Midcat θα συνεισέφερε τουλάχιστον άλλα 7 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα", λέει στο άρθρο.
"Ο Midcat μπορεί να επιστρέψει. Η Γερμανία εξετάζει τώρα αυτό το έργο με ενδιαφέρον επειδή χρειάζεται εναλλακτικές πηγές προμήθειας και επίσης επειδή ενδιαφέρεται για την παραγωγή "πράσινου" υδρογόνου στη βόρεια Αφρική", αναφέρει η δημοσίευση.
Είναι εύκολα αντιληπτό πως ένα τέτοιο ενδεχόμενο αλλάζει όλες τις ισορροπίες στην Ευρώπη...