Greek-Turkish Relations
Updated at:

Σε εύκολο στόχο εξελίσσεται το TCG Anadolu για την πολεμική αεροπορία και ναυτικό μας-Με ελικόπτερα θα το εξοπλίσουν οι Τούρκοι!

Η Τουρκία εξετάζει το ενδεχόμενο να αναπτύξει μια ναυτική έκδοση του πολλά υποσχόμενου ελικοπτέρου βαρέως τύπου T929 ATAK 2  για να τα  αναπτύξει στο mini αεροπλανοφόρο της  TCG Anadolu, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές συνήθους αξιοπιστίας αλλά  και  τον Εκτελεστικό Διευθυντή Άμυνας και Διευθύνοντα Σύμβουλο Αξιωματικός της Turkish Aerospace Industries (TAI),  Temel Kotila.

CONTINUE READING

Ερωτηθείς από το Defense Turk εάν θα υπήρχε μια ναυτική έκδοση του Atak και του Gökbey για το TCG Anadolu, ο Temel Kotil απάντησε: «Αυτήν τη στιγμή εξετάζουμε μια ναυτική έκδοση του ATAK 2».

Αναφέρεται επίσης ότι το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό προσεγγίζει αυτή τη στιγμή την ανάπτυξη βαρέων επιθετικών ελικοπτέρων για το  TCG Anadolu και παρόμοιων πλατφορμών. Εκτός από τα βαριά πυρομαχικά, ένα τέτοιο ελικόπτερο θα μπορεί να εκτελεί καθήκοντα  και αποστολές σε πολύ  δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες.

Ο Temel Kotil ανακοίνωσε επίσης ότι το επιθετικό ελικόπτερο ATAK 2, 11 τόνων έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση το 2023.

Νωρίτερα, ο διευθύνων σύμβουλος της TAI ανακοίνωσε ότι οι κινητήρες του βαρέως τύπου ελικοπτέρου ATAK 2  θα έρθουν από την Ουκρανία και υπογράφηκε σύμβαση.

Νωρίτερα, είχε γίνει γνωστό  ότι η Motor Sich JSC ,μέρος του League of Defense Enterprises of Ukraine, υπέγραψε συμβόλαιο με την Turkish Aerospace Industries TAI για την προμήθεια κινητήρων.

Το σχετικό μήνυμα δημοσιεύτηκε στις 29 Ιουνίου 2021 στον επίσημο λογαριασμό της TAI στο Twitter.

Ήταν μια παρτίδα 14 υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων που σχεδιάζεται να εγκατασταθούν στα πολλά υποσχόμενα ελικόπτερα βαρέως τύπου ATAK 2.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, οι δύο πρώτοι κινητήρες πρόκειται να παραδοθούν στην Τουρκία τον Σεπτέμβριο του επόμενου έτους. Και οι άλλοι 12 κινητήρες μέχρι το 2025.

Νωρίτερα, η τουρκική πλευρά είπε ότι λόγω έλλειψης κινητήρων αυτής της κατηγορίας ,συνολικής ισχύος περίπου 2.500 ίππων, και κάποιων προβλημάτων της  με δυτικές χώρες, θεωρεί την Ουκρανία ως μελλοντικό προμηθευτή κινητήρων.

Το ATAK 2 θεωρείται ένα σύγχρονο επιθετικό ελικόπτερο 11 τόνων ικανό να μεταφέρει έως και 1.500 κιλά μεγάλης εμβέλειας πυρομαχικών  και βλημάτων   και ένα αυτόματο πυροβόλο των 30 χλστ.

Το νέο μηχάνημα αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τις δυνατότητες των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και να αντικαταστήσει τα ελαφρά ελικόπτερα T129 ATAK ,με άδεια έκδοσης του ιταλικού AW129 από τη Leonardo και αργότερα να γίνει η κύρια δύναμη κρούσης της Τουρκικής αεροπορίας στρατού

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Υπενθυμίζουμε ότι μετά την απομάκρυνση της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35 από τις ΗΠΑ, λόγω της αγοράς  του συστήματος αντιαεροπορικής άμυνας S-400 της Τουρκίας από τη Ρωσία, η τουρκική προεδρία αμυντικών βιομηχανιών ανακοίνωσε πρίν από μήνες  ότι εργάζεται για την ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών «TB-3 Bayraktar» ( UCAV), τα οποία να αποπροσγειώνονται από το μίνι αεροπλανοφόρο της Τουρκίας (LHD) Anadolu, αντί των αεροσκαφών F-35B που έχουν κατακόρυφη ικανότητα απογείωσης και προσγείωσης.

 Τότε σημειάναμς  ότι οι αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν στο Anadolu προκειμένου να επιτρέπουν την προσγείωση-απογείωση των drone θα καθυστερήσουν την παράδοση του σίγουρα, αφού θα πρέπει να γίνουν μετατροπές κατασκευαστικές στο πλοίο που απαιτούν μελέτη και χρόνο. Το κυριότερο όμως είναι ότι το Anadolu θα αποτελεί το μοναδικό στο είδος του σκάφος που θα μετασκευαστεί για να φιλοξενεί drone. Αυτό σημαίνει ότι οι "τουρκικές πατέντες" θα είναι πρότυπες και πουθενά δοκιμασμένες. Σίγουρα θα επηρεαστεί αρνητικά η επιχειρησιακή αξιοπιστία και απόδοση του Anadolu από αυτό.

Επίσης πέραν των ανωτέρω, οι ίδιοι οι Τούρκοι δηλώνουν ότι η ανάπτυξη του Drone Bayraktar 3 που να είναι συμβατό με το Anadolu, θα τους πάρει ένα χρόνο τουλάχιστον. Αυτό σημαίνει ότι οι Τούρκοι για την επόμενη χρονιά, εγώ λέω δύο χρόνια τουλάχιστον, το Anadolu και να το ποντίσουν στη θάλασσα δεν θα συνιστά απειλή αλλά εύκολο στόχο για εμάς.

Σε άρθρο μας τότε είχαμε αναφέρει για τα λεγόμενα των Τούρκων επισήμων αναφορικά με το "ντύσιμο" του Anadolu με τα drone Bayraktar, πως  κρατάμε "μικρό καλάθι". 

Επίσης σε άλλο άρθρο μας, είχαμε κάνει λόγο ότι η επίσημη πολιτική της Τουρκίας υποστηρίζει την εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας και της Γεωργίας και πουλά UAV και πλοία στην Ουκρανία, ελπίζοντας να αγοράσει κινητήρες τζετ,  ενώ κινείται στο να κάνει  σημαντική επένδυση στην Motor Sich, τον κατασκευαστή κινητήρων με έδρα τη Ζαπορίζια.

Διαφαίνεται λοιπόν από την εξέλιξη αναφορικά με το ντύσιμο του LHD Anadolu, με ελικοπτέρα βαρέως τύπου T929 ATAK 2 των οποίων οι κινητήρες θα είναι Ουκρανικοί, ότι υπήρχε προϊστορία όπως επισηάναμε, ενώ παράλληλα η όλη πορεία δείχνει ότι η Τουρκία δεν φαίνεται να μπορεί να προχωρήσει στην παρούσα φάση στον εξοπλισμό του μίνι αεροπλανοφόρου της ούτε με μαχητικά αεροσκάφη, αλλά ούτε και με drone

Το γεγονός ότι θα φέρει τελικά ελικόπτερα το Anadolu, αντί μαχητικών αεροσκαφών ή Drone Bayraktar 3 , υποδηλώνει ότι η μαχητική του ισχύς μειώνεται σημαντικά, ενώ θα αποτελεί έναν σχετικά εύκολο στόχο για την πολεμική μας αεροπορία, αφού δεν μπορεί να συγκριθεί ένα μαχητικό αεροσκάφος Rafale, F-16 Viper της Πολεμικής μας Αεροπορίας με ένα τουρκικό ελικόπτερο

Κλείνω λέγοντας ότι και αυτό το τουρκικό εξοπλιστικό πρόγραμμα είναι εν αμφιβόλω , αφού η τουρκική οικονομία παραπαίει

Συνεπώς και για το πρόγραμμα των ελικοπτέρων της Τουρκίας που αναπτύξαμε εδώ, ας κρατήσουμε "μικρό καλάθι"

 

 

 

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR