Navy
Updated at:

Προς εξοπλιστική αναβάθμιση: Εξελίξεις με την ευρωπαϊκή Κορβέτα

Προχωρά πλέον με ταχείς ρυθμούς το πρόγραμμα για την νέα ευρωπαϊκή κορβέτα, καθιστώντας τις εξελίξεις σημαντικές και για την Ελλάδα φυσικά, αφού συμμετέχει στο πρόγραμμα αυτό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ξένου τύπου, υλοποιήθηκε μια νέα συμφωνία για το συγκεκριμένο πρόγραμμα στις 16 Φεβρουαρίου 2021.

Η ιταλική ναυπηγική εταιρεία Fincantieri με έδρα την Ιταλία, ανακοίνωσε την προσθήκη μιας νέας εταιρείας στο Ευρωπαϊκό Κατασκευαστικό Πρόγραμμα Patrol Corvette (EPC). 

Η συμφωνία που αποσκοπούσε στην επέκταση της βιομηχανικής συνεργασίας στο πλαίσιο του προγράμματος, υπογράφηκε με την Naviris, μια κοινοπραξία μεταξύ της Fincantieri, της Naval Group και της Navantia. Οι κύριοι εργολάβοι του προγράμματος είναι οι Fincantieri και η Naval Group. 

Η Ελλάδα και η Ισπανία εντάχθηκαν στο πρόγραμμα EPC το 2020, ενώ το αρχικό είχε ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2019 από την Ιταλία και την Γαλλία. 

Τώρα οι υπεύθυνοι του προγράμματος “τρέχουν” τις εξελίξεις με ταχύ ρυθμό και σύντομα θα έχουμε πιθανόν και άλλα ευχάριστα νέα για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό.

Η χώρα μας θα αποκτήσει πιθανότατα μετά την επερχόμενη συμφωνία για τις φρεγάτες και υπερσύγχρονες κορβέτες μέσω ΕΕ, αποκτώντας μετά τον αέρα την σχετική υπεροχή και στην θάλασσα σε μερικά χρόνια σε σχέση με το τουρκικό πολεμικό ναυτικό.

Η διαφορά αυτή θα αφορά σε δύο τομείς σε σχέση με τα τουρκικά πολεμικά πλοία, στην ποιότητα και στον οπλισμό των πολεμικών πλοίων.

Η ευρωπαική κορβέτα, η οποία θα έχει μήκος περίπου 110 μέτρα και πλάτος 5,5 μέτρα, αναμένεται να φτάσει τα 10.000 μίλια εμβέλεια. 

CONTINUE READING

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η νέα ευρωπαϊκή κορβέτα θα αναπτυχθεί σε τουλάχιστον τρεις κύριες εκδόσεις:

Α. Έκδοση για αποστολές ναυτικής περιπολίας που στοχεύει να ικανοποιήσει τις ιταλικές και ισπανικές απαιτήσεις

Β. Έκδοση μεγάλης εμβέλειας για τη Γαλλία, η οποία επιζητά και μεγάλη ταχύτητα του πλοίου.

Γ. Έκδοση μάχης αποκλειστικά για την Ελλάδα, η οποία θα διαθέτει δυνατότητα ευέλικτης αρθρωτής θωράκισης με σκοπό την προσαρμογή σε νέους όρους, σε ότι αφορά τις ναυτικές πλατφόρμες και τα συστημάτων μάχης.

Οι τελικές απαιτήσεις θα καθοριστούν χάρη στον κοινό καθορισμό και τη φάση εναρμόνισης, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Άμυνας (EDA).

Η έκδοση που αφορά αποστολές περιπολίας είναι ικανή να ικανοποιήσει τις άμεσες ανάγκες του ιταλικού και ισπανικού ΠΝ. Το πρώτο επιζητά να αντικαταστήσει το στόλο των περιπολικών OPV της κλάσης Comandanti, Costellazioni I και II, ενώ το δεύτερο θέλει να αντικαταστήσει τέσσερα OPV κλάσης  Serviola και δύο Infanta Elena.

Η έκδοση αυτή αναμένεται να βελτιοποιηθεί για αποστολές ASuW / AAW (Self-Defense), με προβλέψεις για περιορισμένες δυνατότητες για αποστολές ASW.

Το σύστημα πρόωσης θα είναι τύπου CODLAD (Combined DieseL And Diesel) εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 24 κόμβων. Η Γαλλία προσπαθεί να αντικαταστήσει τις έξι κορβέτες κλάσης Floreal με μια έκδοση μακράς δράσης (LR) εξασφαλίζοντας μεγάλη αντοχή για αποστολές στο εξωτερικό για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Το Ελληνικό Ναυτικό αναζητά μια έκδοση κορβέτας με υψηλή ταχύτητα η οποία αναμένεται να διαθέτει σύστημα πρόωσης CODAD (COmbined Diesel And Diesel) εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 28 κόμβων.

Σύμφωνα με το EPC, εκτιμάται ότι το ιταλικό ναυτικό θα πάρει οκτώ μονάδες και το γαλλικό ναυτικό θα εννέα ή 11 κορβέτες. 

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR