Πληροφορίες σχετικά με το σχέδιο του Ισραήλ κατά των τουρκικών δραστηριοτήτων στην Ιερουσαλήμ δείχνουν ότι υπάρχει συναίνεση μεταξύ των διαφόρων ισραηλινών κύκλων λήψης αποφάσεων σχετικά με την πεποίθηση ότι η παρουσία της Τουρκίας απειλεί την εθνική ασφάλεια του Ισραήλ.
Υπό το φως του συνεχιζόμενου κύματος συμφωνιών εξομάλυνσης μεταξύ αραβικών κρατών και κατοχής, το Ισραήλ προσπαθεί να δελεάσει τις χώρες του Κόλπου, ιδίως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) και τη Σαουδική Αραβία, με πιθανό ρόλο στην εποπτεία των ιερών τόπων στην κατεχόμενη Ιερουσαλήμ.
Έτσι, ανταγωνιζόμαστε την Ιορδανία και τους Παλαιστινίους για να αναλάβουν αυτό το σημαντικό έργο.
Η κίνηση του Ισραήλ προς αυτή την κατεύθυνση προκάλεσε πολιτική ένταση μεταξύ των εμπλεκομένων μερών, ενώ συγχρόνως αποκρύπτει το πραγματικό του σχέδιο που συνίσταται στο να δοθεί σε αυτές τις χώρες ένας νέος ρόλος και μια ευκαιρία να αμφισβητήσουν την αυξανόμενη τουρκική επιρροή στην Ιερουσαλήμ, ένα σχέδιο που εγείρει ερωτήματα σχετικά με την επιτυχία ή την αποτυχία της ισραηλινής προσπάθειας.
Φαίνεται ότι το σχέδιο ομαλοποίησης μεταξύ των ΗΑΕ , έχει δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα στο έδαφος, καθώς ο Ισραηλινός υπουργός των Υποθέσεων Ιερουσαλήμ Ραβίνος Ρέφι Περέτς ανακοίνωσε ένα σχέδιο να προσελκύσει χιλιάδες τουρίστες της Εμιράτων να επισκεφθούν την Ιερουσαλήμ.
Το σχέδιο στοχεύει στην ενίσχυση της κατάστασης της πόλης ως "πρωτεύουσας του Ισραήλ", όπως ισχυρίζεται.
Έχει καταστεί σαφές ότι το ισραηλινό σχέδιο να φέρει τουρίστες από τα ΗΑΕ και να προσελκύσει δύο εκατομμύρια μουσουλμάνους τουρίστες στην Ιερουσαλήμ ετησίως, είναι σύμφωνα με αυτό που εργάστηκε για να επιτύχει τα τελευταία δέκα χρόνια.
Το Ισραηλινό σχέδιο εδράζεται στο κείμενο της συμφωνίας ΗΑΕ-Ισραήλ, καθώς παρέχει στους Μουσουλμάνους το δικαίωμα μόνο στο Τζαμί Al-Aqsa, και τους αρνείται το υπόλοιπο Temple Mount στο σύνολό του.
Αυτό γίνεται υπό το φως της παλαιστινιακής πολιτικής θρησκευτικής καταδίκης, που απορρίπτει την επίσκεψη από ΗΑΕ, Άραβες ή ακόμη και μουσουλμάνους, για να προσευχηθούν στο Τζαμί Al-Aqsa ως μέρος της προαναφερθείσας συμφωνίας.
Το ισραηλινό σχέδιο αποκαλύπτει το βάθος της συμφωνίας κανονικοποίησης των σχέσεων με τα ΗΑΕ.
Η ιδέα να υποστηρίξουμε τα ταξίδια της Εμιράτης για να προσευχηθούμε στο Τζαμί Al-Aqsa είναι μια απλή κάλυψη για το σχέδιο ομαλοποίησης, παρόλο που η προσευχή στην Ιερουσαλήμ δεν χρειάζεται συμφωνίες.
Είναι ένα ιερό θρησκευτικό και νομικό δικαίωμα, ακριβώς όπως το Τζαμί Al-Aqsa είναι αποκλειστικό δικαίωμα στους μουσουλμάνους σύμφωνα με όλες τις θρησκείες και τα διεθνή έγγραφα.
Ειδικότερα, η αναγνώριση της Τζαμίς Al-Aqsa από την UNESCO ως απόλυτης ιδιοκτησίας Μουσουλμάνων, χωρίς σχέση με τους Εβραίους.
Τα ΗΑΕ, ωστόσο, επέλεξαν να παραχωρήσουν στους Ισραηλινούς από αυτήν τη συμφωνία ένα δικαίωμα στο οποίο δεν έχουν δικαίωμα.
Παρά το γεγονός ότι 98.000 μουσουλμάνοι τουρίστες επισκέφθηκαν την Ιερουσαλήμ και το Τζαμί Al-Aqsa το 2018, το Ισραήλ άρχισε να οργανώνει την άφιξη τουριστών από τα Εμιράτα και άλλες πολιτείες του Κόλπου για να προσευχηθούν στο Τζαμί Al-Aqsa.
Οι Παλαιστίνιοι πιστεύουν ότι το ισραηλινό σχέδιο θα αποτύχει, καθώς οι πολίτες των ΗΑΕ ενδέχεται να μην έρθουν σε μεγάλο αριθμό.
Σε συνδυασμό με την ανακοίνωση του σχεδίου του Ισραήλ να φέρει τουρίστες του Εμιράτου στην Ιερουσαλήμ, η ισραηλινή ΜΚΟ Terrestrial Jerusalem αποκάλυψε ότι τα ΗΑΕ συμφώνησαν για πρώτη φορά να αλλάξουν το status quo στο Τζαμί Al-Aqsa, επιτρέποντας στους Εβραίους να προσεύχονται εκεί, περιορίζοντας παράλληλα την πρόσβαση των Μουσουλμάνων στο τζαμί μόνο και όχι σε ολόκληρο το Όρος του Ναού.
Ως εκ τούτου, το ισραηλινό σχέδιο επιβεβαιώνει την πρόσφατη συμφωνία των ΗΑΕ σχετικά με το Τζαμί Al-Aqsa, η οποία εγείρει ανησυχίες και φόβους στις δωρεές της Ιορδανίας και της Παλαιστίνης.
Αυτό συμβαίνει επειδή η συμφωνία στοχεύει να δώσει στα ΗΑΕ έναν νέο ρόλο στο Τζαμί Al-Aqsa που αμφισβητεί εμφανώς την παρουσία της Ιορδανίας και της Παλαιστίνης ως οι κύριες εποπτικές αρχές των ιερών τόπων της πόλης.
Ταυτόχρονα, το Ισραήλ δεν δίστασε να μιλήσει για τη λήψη όλων των μέτρων για την εξάλειψη των τουρκικών δραστηριοτήτων στην Ιερουσαλήμ, ισχυριζόμενος ότι οι ημέρες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έχουν τελειώσει και ότι η Τουρκία δεν έχει τίποτα να αναζητήσει στην Ιερουσαλήμ, ενώ αναφέρει σχετικά με τη δήλωση του Τούρκου Προέδρου Ερντογάν ότι η Ιερουσαλήμ ανήκει σε όλους τους μουσουλμάνους, ότι είναι υπερβολική και αβάσιμη.
Αν και τα τουρκικά έργα στην Ιερουσαλήμ έχουν φαινομενικά φιλανθρωπικό, οικονομικό χαρακτήρα επειδή το Ισραήλ απαγορεύει οποιαδήποτε πολιτική δραστηριότητα στην πόλη, η παρουσία της Τουρκίας στη σκηνή εξόργισε τους Ισραηλινούς και τις αραβικές χώρες που επιδιώκουν να ενισχύσουν την επιρροή της στην Ιερουσαλήμ.
Αυτό περιλαμβάνει την Ιορδανία και τη Σαουδική Αραβία, δεδομένου ότι οποιαδήποτε αύξηση της τουρκικής επιρροής στην πόλη μπορεί να περιορίσει τις δυνάμεις και τη θρησκευτική κηδεμονία τους επί των ιερών τόπων εκεί, παρόλο που η Ιερουσαλήμ είναι μια πόλη για όλους τους μουσουλμάνους, όχι μόνο τους Άραβες ή τους Παλαιστίνιους.
Ωστόσο η τουρκική παρουσία στην Ιερουσαλήμ ανησυχεί το Ισραήλ, καθώς οι τουρκικές σημαίες και τα εστιατόρια μπορούν να φανούν σε πολλές τοποθεσίες της πόλης.
Από την άλλη πλευρά, η Τουρκία έχει γίνει αγαπημένος προορισμός για δεκάδες χιλιάδες πολίτες των Ιερουσαλήμ τα τελευταία χρόνια.
Πληροφορίες σχετικά με το σχέδιο του Ισραήλ κατά των τουρκικών δραστηριοτήτων στην Ιερουσαλήμ δείχνουν ότι υπάρχει συναίνεση μεταξύ των διαφόρων ισραηλινών κύκλων λήψης αποφάσεων σχετικά με την πεποίθηση ότι η παρουσία της Τουρκίας απειλεί την εθνική ασφάλεια του Ισραήλ.