Middle East
Updated at:

Η Μόσχα στοχοποιεί την πυραυλική συμφωνία Άγκυρας-Κιέβου

Η τουρκο-ουκρανική αμυντική συμμαχία έχει προκαλέσει μεγάλη οργή και περιγράφεται πλέον με τα μελανότερα χρώματα στο Κρεμλίνο, αφού ουσιαστικά  θα παραδώσει κρίσιμη πυραυλική τεχνολογία στην Άγκυρα που ονειρεύεται “πυρηνικό οπλοστάσιο”, ενώ είναι πιθανό με τουρκικά χρήματα, οι Ουκρανοί να παράγουν βαλλιστικούς πυραύλους που θα απειλήσουν το Ντονένσκ αλλά και ρωσικό έδαφος.

Πρώτα είχαμε τα σχέδια κατασκευής σε ουκρανικό έδαφος των μη επανδρωμένων εναερίων οχημάτων Bayraktar. Τώρα οι Ρώσοι επικαλούμενοι το κοινό ουκρανο-τουρκικό σχέδιο με την ονομασία πύραυλος Gezgin, μιλούν για ύποπτα σχέδια Άγκυρας-Κιέβου κατά της Μόσχας.

CONTINUE READING

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, η Τουρκία δημιουργεί έναν νέο πύραυλο Κρουζ, παρόμοιο σε χαρακτηριστικά με τον αμερικανικό Tomahawk. Η νέα είδηση σε αυτήν την μυστική συμφωνία Κιέβου-Άγκυρας, είναι το ότι η Ουκρανία θα παράσχει κινητήρες για αυτόν τον πύραυλο και θα “πληρωθεί” με τουρκικά drone.

“Θα μπορούσε όμως μια τέτοια ουκρανο-τουρκική αμυντική σχέση να καταλήξει “σας δίνουμε κινητήρες, μας δίνετε πυραύλους;

Σε αυτήν την περίπτωση, θα χρειαστεί η Ρωσία να ενισχύσει επιπλέον την αεράμυνα της εάν πιθανόν εκατοντάδες Ουκρανο-Τουρκικοί πύραυλοι “Tomahawk” τοποθετηθούν στο γειτονικό έδαφος”, διερωτάται Ρώσος ειδικός.

Σύμφωνα με τον ίδιο μέχρι στιγμής, το μόνο που είναι γνωστό για αυτό το τουρκο-ουκρανικό σχέδιο πυραύλων είναι ότι το Γραφείο Σχεδίασης Zaporozhye "Progress", υπέγραψε σύμβαση με την Άγκυρα για 12 κινητήρες.

ΟΙ κινητήρες αυτοί θα παραδοθούν στην Τουρκία τον επόμενο χρόνο. Ο κινητήρας ζυγίζει 61 kg, διαθέτει μέγιστη ώση 310 kgf, ενώ το βεληνεκές του νέου πυραύλου έχει προγραμματιστεί να είναι περίπου χίλια χιλιόμετρα.

Ταυτόχρονα, η KB "Progress" έδωσε εντολή για την παραγωγή εξαρτημάτων για τους κινητήρες turbojet MS-400, που βρίσκονται στον ουκρανικό πύραυλο "Neptune".

"Προφανώς, τώρα, μετά την τουρκική κατάθεση μετρητών, η Ουκρανία να είναι σε θέση να αρχίσει να παράγει έναν νέο  πύραυλο.

Μιλάμε για τον πύραυλο Zaporozhye MKB "Progress" όπως είναι γνωστός στη Ρωσία με κινητήρα D-18 που αναπτύχθηκε από αυτό το ουκρανικό γραφείο σχεδιασμού.

Υπάρχουν επίσης κινητήρες Zaporozhye στα αμφίβια αεροσκάφη Be-200, στα επιβατικά αεροσκάφη An-148 και στα περισσότερα ρωσικά ελικόπτερα Mil και Kamov”, αναφέρει ο ίδιος.

Παρόλα αυτά το πρόγραμμα δημιουργίας βαλλιστικών πυραύλων μεταξύ Ουκρανίας-Τουρκίας απέχει πολύ από την εφαρμογή του, αναφέρουν στρατιωτικοί ειδικοί στην Ρωσία.

Ο Ρώσος στρατιωτικός εμπειρογνώμονας, συνταγματάρχης ε.α. Σεργκέι Χατυλίφ, τόνισε ότι "μπορούμε να μιλήσουμε μόνο για τη δημιουργία πρωτοτύπων.

Η εμφάνισή τους έχει προγραμματιστεί για το 2021, οπότε και θα διεξαχθούν οι πρώτες δοκιμές. Για την μαζική παραγωγή τους θα περάσουν άλλα 2-3 χρόνια”.

Επιπλέον, ο Ρώσος ειδικός πιστεύει ότι έως το 2024 αυτός ο νέος βαλλιστικός πύραυλος πιθανότατα δεν θα είναι σε θέση να επιβεβαιώσει τη δεδηλωμένη εμβέλεια των 1000 km.

“Το γεγονός είναι”, εξηγεί ο συνταγματάρχης Khatylev, ότι "κάποτε οι Ισραηλινοί επρόκειτο να αγοράσουν αυτόν τον κινητήρα, επειδή προορίζονταν "για drone και όπλα υψηλής ακρίβειας, αλλά δεν το έκαναν".

Για την Τουρκία είναι ιδιαίτερα σημαντική η ουκρανική τεχνική βοήθεια, δεδομένου ότι η χώρα υπόκειται σε κυρώσεις, και κανείς άλλος δεν θα αναλάμβανε μια τέτοια διαδικασία διότι φοβάται μήπως πέσει στην δυσμένεια των ΗΠΑ. Είναι γνωστό επίσης ότι το αρμενικό λόμπι στις ΗΠΑ και τον Καναδά έχει επιτύχει την διακοπή παροχής  καναδικών κινητήρων στην Τουρκία για τα "Bayraktar".

CONTINUE READING

Πολλές  χώρες αρνήθηκαν επίσης να προμηθεύσουν στην Τουρκία εξαρτήματα για τα drone της μετά τον πόλεμο του Ναγκόρνο/Καραμπάχ. Επομένως, οι Τούρκοι θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν ένα έτοιμο σύστημα πρόωσης.

"Υπάρχει ένα μεγάλο ερώτημα όμως, θα μπορέσει ο τουρκικός πύραυλος να επιβεβαιώσει γρήγορα τα δηλωθέντα χαρακτηριστικά του για βεληνεκές 1000 χιλιομέτρων; διερωτάται ο ίδιος.

Επιπλέον, ο Ρώσος ειδικός εκτιμά ότι “θα πρέπει επίσης να έχουμε κατά νου ότι μιλάμε μόνο για 12 κινητήρες και πρόκειται για περιορισμένη παρτίδα και όχι για μαζική παραγωγή.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Το κύριο ζήτημα είναι ότι το εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων στο Zaporozhye, το οποίο υποτίθεται ότι θα τους παράγει, είναι σε τέτοια κατάσταση που σήμερα δεν είναι σε θέση να παράγει 100 ή περισσότερους κινητήρες ανά μήνα, για να τους προμηθεύσει στην Τουρκία. Δεν υπάρχει λοιπόν θέμα μαζικής παραγωγής πυραύλων... αλλά κάτι άλλο”, δηλώνει ο ίδιος.

Εκτίμηση είναι ότι οι Τούρκοι πιθανόν να πληρώσουν εφάπαξ τους Ουκρανούς για την κατασκευή κινητήρα για βαλλιστικό πύραυλο με την τεχνολογία να παραδίδεται στους ίδιους, με απώτερο σκοπό την δημιουργία πυρηνικών όπλων σε κάποιο διάστημα.

Αυτός θα ήταν ένας λογικός και σημαντικός λόγος για την Άγκυρα, να ανοίξει παρτίδες με τους Ουκρανούς και να πληρώσει όσα όσα. Αλλά από ότι φαίνεται και οι δύο ξεχνούν ότι οι Ρώσοι δεν επιτρέψουν ποτέ ένα τέτοιο σχέδιο  για τα δικά τους προσωπικά συμφέροντα, αφού θα απειληθεί ρωσικό έδαφος και από δύο πλευρές.     

 

 

Follow Pentapostagma on Google news Google News

POPULAR