Η ελληνική πολεμική αεροπορία θα κυριαρχεί στον ουρανό του Αιγαίου και της Α. Μεσογείου για πάρα πολλά χρόνια, παρά την τρομερή προπαγάνδα των Τούρκων σχετικά με τα drones τους, στα οποία έχουν αποδοθεί υπερφυσικές δυνατότητες ειδικά λόγω του πολέμου στο Ναγκόρνο.
Το πλεονέκτημα, πιστοποιεί την ανωτερότητα της Ελλάδας στον ουρανό του Αιγαίου για πολλά-πολλά χρόνια ακόμη και αυτό είναι σημαντικό για κάθε εξέλιξη στην περιοχή μας.
Ο λόγος αυτής της έμμεσης διαπίστωσης αφορά έρευνα Αμερικανού ειδικού στο περιοδικό National Interest, η οποία αναφέρει ότι η επαναφορά στην υπηρεσία 330 ανακληθέντων Τούρκων πιλότων έχει προκαλέσει πτώση του ηθικού στην τουρκική πολεμική αεροπορία εδώ και μεγάλο διάστημα.
“Σε μια ένδειξη απελπισίας, η τουρκική κυβέρνηση εξέδωσε διάταγμα με το οποίο απειλούσε 330 πρώην πιλότους με ανάκληση της άδειας τους για πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών, εκτός εάν αυτοί επιστρέψουν στο καθήκον για τέσσερα χρόνια", σημειώνει η έκθεση του Συμβουλίου του Ατλαντικού σύμφωνα με τον Πεκ.
"Η απόφαση με την οποία υποχρεώθηκαν οι 330 Τούρκοι πιλότοι σε επαναφορά υπηρεσίας έχει επηρεάσει το ηθικό της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας", πρόσθεσε η έκθεση των Αμερικανών.
Εδώ ακριβώς είναι και η ουσία της είδησης από τον Αμερικανό αναλυτή, ο οποίος αναμασά μια γνωστή ιστορία για να μας τονίσει ότι το ηθικό στην τουρκική πολεμική αεροπορία είναι “χαμηλότατο”, λόγω αυτής της καταστάσης για αυτό και έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα στην κατασκευή μη επανδρωμένων εναερίων οχημάτων εξοπλισμένων με πυραύλους τύπου Κρουζ όπως ο SOM.
“Η απόταξη εκατοντάδων Τούρκων πιλότων F-16 από την τουρκική κυβέρνηση μετά από την αποτυχημένη απόπειρα στρατιωτικού πραξικοπήματος το 2016, έπληξε σοβαρά τις στρατιωτικές της δυνατότητες της Τουρκίας", έγραψε ο αναλυτής άμυνας Μάικλ Πέκ για το National Interest.
«Οι πιλότοι μαχητών αεροσκφών δεν είναι φτηνοί», είπε ο Peck. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, η εκπαίδευση ενός νέου πιλότου για να πετάξει ένα αεροσκάφος σαν το F-35 κοστίζει 11 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η πολυετής εμπειρία ενός βετεράνου πιλότου είναι ανεκτίμητη, τόνισε ο ίδιος.
«Ωστόσο, στο όνομα της πολιτικής, η κυβέρνηση της Τουρκίας έχει εκδιώξει από την δύναμη της τόσο πολλούς πιλότους, που πλέον υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις διαθεσιμότητες των πιλότων της στα μαχητικά αεροσκάφη F-16».
Μετά την αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος, η τουρκική κυβέρνηση απέλυσε χιλιάδες στρατιωτικούς ως μέλη του κινήματος Gülen, το οποίο είναι υπεύθυνο για την απόπειρα πραξικοπήματος, σύμφωνα με την Άγκυρα.
“Με περισσότερους από 300 πιλότους να έχουν αποταχθεί, η τουρκική κυβέρνηση άρχισε να ψάχνει στο εξωτερικό για να καλύψει το έλλειμμα”, δήλωσε ο Πεκ, τονίζοντας ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν απορρίψει το αίτημα της Τουρκίας για αποστολή εκπαιδευτών πτήσεων.
Στη συνέχεια, η Τουρκία ζήτησε βοήθεια από το Πακιστάν, το οποίο επίσης πετά F-16, αλλά ούτε και αυτό το σενάριο ευδοκίμησε, ανέφερε ο Αμερικανός ειδικός επικαλούμενος ειδική έκθεση του Ατλαντικού συμβουλίου.
“Η εξασθενημένη τουρκική πολεμική αεροπορία είναι ο λόγος για τον οποίο η Τουρκία ξαφνικά ενδιαφέρθηκε να αποκτήσει πυραυλικά συστήματα”, ανέφερε ο αναλυτής.
Για ποια “ισχυρή” λοιπόν τουρκική πολεμική αεροπορία μιλά η Άγκυρα, την στιγμή που ο Τούρκος Α/ΓΕΑ δεν έχει έμπειρους πιλότους και αναζητά “μαντίλι να κλάψει” για το επίπεδο ετοιμότητας των αεροσκαφών του;
Είναι γνωστό ότι η τουρκική αεροπορία πασχίζει μέσω των υπερπτήσεων να δείξει ότι μπορεί να συντηρήσει την πολιτική των προκλήσεων και του επεκτατισμού, όπως αυτή διατυπώθηκε στο βιβλίο που δίνει θεωρητικά υπόσταση στις αξιώσεις της Γαλάζιας Πατρίδας.
Σε κάθε περίπτωση η αποκατάσταση της παρούσας κατάστασης θα απαιτήσει αρκετά χρόνια ιδιαίτερα στην περίπτωση των αξιωματικών που μετά την πτητική τους σταδιοδρομία θα αναλάβουν επιτελικές θέσεις. Γενικά η εκπαίδευση ιπταμένων σε μαχητικά μπορεί να ολοκληρωθεί σε δύο ή τρία χρόνια αλλά η δημιουργία έμπειρων πιλότων απαιτεί πολλά χρόνια.