Το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ αναφέρθηκε τις προάλλες στην είδηση πως συλλειτούργησε η Εκκλησία της Ελλάδος με σχισματικούς της "Μακεδονικής Εκκλησίας" , όπως περηφανεύονται οι ίδιοι. Αυτό συνέβη όταν αντιπροσωπεία από τη Μονή Bigorsky της «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» (MOC), με επικεφαλής τον ηγούμενο της «Επίσκοπο» Partenij, επισκέφθηκε την Αθήνα για να συμμετάσχει σε ένα διεθνές φεστιβάλ Ορθόδοξης μουσικής.
Αναρωτηθήκαμε ευθύς αμέσως αν πάμε για αναγνώριση της σχισματικής "Μακεδονικής Εκκλησίας" με βάση το ουκρανικό μοντέλο...
Και σήμερα στην ιστοσελίδα τους οι σχισματικοί προβάλλουν συνάντηση και με τον Οικουμενικό Πατριάρχη στο Φανάρι.
Συγκεκριμένα αναφέρουν:
"Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος υποδέχθηκε όλους τους μοναχούς και τις μοναχές υπό την πνευματική καθοδήγηση του αγαπητού μας Γέροντος Επισκόπου Παρθένιου, από τα τέσσερα μοναστήρια μας: Bigorski, Rajchiica, Prechiista και Knezhino. Με την ευλογία του σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Τιμόθεου Ντεμπάρ και Κιτσεβού, με αρχηγό τον Γέροντά μας, είχαμε την τιμή να δούμε τον Άγιο Πατριάρχη και να προσκυνήσουμε τα τίμια λείψανα των Αγίων Πατέρων μας Βασιλείου του Μεγάλου, Γρηγορίου του Θεολόγου και Ιωάννου του Χρυσοστόμου, καθώς και στην Αγία Μάρτυρα Ευφημία.
Στην εγκάρδια δεξίωση, στην οποία παρέστη ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Εμμανουήλ ο Οικουμενικός Πατριάρχης έδειξε για άλλη μια φορά τη μεγάλη του αγάπη για την Εκκλησία του Θεού, ως γνήσιο πατέρα των Ορθοδόξων. Εξέφρασε μεγάλο σεβασμό στον πνευματικό μας πατέρα και Γέροντα, ο οποίος είχε ιδιαίτερη προσφώνηση στον Σεβασμιώτατο. Ενώπιον του Πατριάρχου αναγνώσθηκε επίσης μοναστική επιστολή εκ μέρους όλων των αδελφών μας. Στη συνέχεια, ο Άγιος Πατριάρχης είχε την προσήκουσα προσφώνησή του, στην οποία εξέφρασε την πατρική του φροντίδα για όλους μας και για την Εκκλησία μας. Τελικά πήραμε όλοι μια ευλογία από αυτόν, ασπαζόμενοι την αγία του δεξιά.
Η συνάντηση στο Φανάρ ήταν μια πραγματική πνευματική γιορτή, γεμάτη με τη χαρά της Ανάστασης.
Χρησιμοποιήσαμε και την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριαρχείου για τη λατρεία των μεγάλων αγίων στην Κωνσταντινούπολη. Αφήσαμε την Αυτοκράτειρα των πόλεων γεμάτοι με μεγάλη χάρη και εμπιστοσύνη στην πατρική προστασία του Αγίου Πατριάρχη κ.κ. г. Βαρθολομαίου"
Έχουμε προειδοποιήσει για όσα συμβαίνουν με το Φανάρι, τους Αμερικανούς και τους σχισματικούς στα Σκόπια πάρα πολύ καιρό από το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ.
Δύο χρόνια φωνάζουμε και προειδοποιούμε!! Από τα σουλάτσα του Ζάεφ στο Φανάρι.
Τι έλεγε ο Βαρθολομαίος
Λίγες μόνο ημέρες τότε πριν από την συνάντηση με τον Ζάεφ ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος απαντούσε σε συνέντευξή του στο κατά πόσο το θέμα του Μαυροβουνίου μπορούσε να αποτελέσει νέο "ουκρανικό"
Παλιότερα σε μια άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε στο σερβικό «Politica» και τον δημοσιογράφο Ζιόβιν Ρακότσεβιτς μίλησε μεταξύ άλλων και για τα ζητήματα που αντιμετωπίζει η Σερβική Εκκλησία με Μαυροβούνιο, Σκόπια (“Βόρεια Μακεδονία”) και αλλού.
“Δυστυχώς, υπάρχουν τεράστιες παραπληροφορίες γύρω από αυτό το ζήτημα. Κάποιοι συγκρίνουν την περίπτωση της Ουκρανίας με τα Σκόπια και το Μαυροβούνιο, και αυτό είναι πολύ επιδέξιο, επειδή θέλουν η Σερβική Εκκλησία να στραφεί εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Βέβαια, όσο ξέρουμε, πολλοί Σέρβοι επίσκοποι είναι απρόθυμοι όσον αφορά την Ουκρανία για το φόβο πως ό, τι συνέβη εκεί θα επαναληφθεί στο Μαυροβούνιο και την Οχρίδα. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν προτίθεται να τροποποιήσει το Σύνταγμα της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ούτε κανένα από τα σύνορά της, εάν δεν ακολουθηθεί συμφωνία και συνεργασία. Ποτέ άλλοτε, το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν υπερέβη τα όρια άλλων εκκλησιών, εκτός αν υπάρχει αντίστοιχη ζήτηση και μεγαλύτερη εκκλησιαστική αναγκαιότητα” ανέφερε σε μια δήλωση που μοιάζει περισσότερο με γρίφο για το μέλλον παρά με διαβεβαίωση!
Ιδίως δε αν ανατρέξει κανείς σε παλιότερες δηλώσεις του. Στις 11/6/2018 μιλώντας για Ουκρανούς και Σκοπιανούς είπε πως “ η ύπαρξη σχίσματος δεν αποτελεί επιχείρημα για να εγκαταλείψουμε έναν λαό”. Κατά την Θεία Λειτουργία και με αφορμή τα ονομαστήριά του τόνισε χαρακτηριστικά:
“ Η ύπαρξη σχίσματος δεν αποτελεί επιχείρημα για να εγκαταλείψουμε έναν λαό ελαφρά τη συνειδήσει” και μίλησε για τις ευθύνες του Οικουμενικού θρόνου “απέναντι στον Θεό και στην ιστορία” .“Είναι αποστολικό χρέος για την Εκκλησία να επαναφέρουμε πάντα τα έθνη στην αλήθεια και στην κανονικότητα” τόνισε με νόημα. Είπε ακόμη πως δημιουργείται κίνητρο για “ανέυρεση σωτηριοδόχων και ενωτικών λύσεων”
Βέβαια αν γυρίσει κανείς τον χρόνο πολύ πιο πίσω στο 2013 ο Οικουμενικός Πατριάρχης, στην ομιλία του στους εορτασμούς στην σερβική πόλη Νις για τα 1.700 χρόνια από το Διάταγμα των Μεδιολάνων χαρακτήριζε την αυτοαποκαλούμενη «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία», ως «μη χριστιανική, παραεκκλησιαστική οργάνωση που υποστηρίζεται από κρατικές δομές».
Προέβη σε αυτούς τους χαρακτηρισμούς, με αφορμή και την υπόθεση του φυλακισμένου τότε Αρχιεπισκόπου Αχρίδας Ιωάννη.
Ο ρόλος που παίζει το Φανάρι στο Σκοπιανό είναι τουλάχιστον περίεργος.
Αξιωματούχοι της Σερβικής Εκκλησίας εκφράζουν τακτικότατα ανοιχτά το φόβο τους πως οι κινήσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την Ουκρανία θα οδηγήσουν σε αναγνώριση της αποσχισθείσας “μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας” αλλά και για το Μαυροβούνιο με σκοπό την αποδυνάμωση της Ρωσίας.
Συνεπώς, παρόλες τις διαβεβαιώσεις Βαρθολομαίου το επόμενο επεισόδιο σχετικά με τους σχισματικούς των Σκοπίων είναι θλιβερό!!
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου
Το θέμα με την “μακεδονική εκκλησία” είναι δαιδαλώδες. Ιδίως αν αναλογιστεί κανείς και την απόφαση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο σύμφωνα με την οποία η κανονική Αρχιεπισκοπή της Αχρίδας κέρδισε την υπόθεση εναντίον του “μακεδονικού” κράτους.
Μετά την απόφαση αυτή το γειτονικό μας κρατίδιο υποχρεούται να αποδεχτεί πως η Αρχιεπισκοπή Αχρίδας βρίσκεται σε κανονική ενότητα με την Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας και επικεφαλής της είναι ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος και Μητροπολίτης Σκοπίων Ιωάννης (Jovan Vraniskovski).
Η θέση της Ελλαδικής Εκκλησίας
Η δε Ελλαδική Εκκλησία με απόφαση Ιεράς Συνόδου από το 2018 έχει διαμηνύσει: Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος παρατηρεί ότι ορισμένοι ούτε ανέγνωσαν ορθά το γράμμα, ούτε αντελήφθησαν ουσιαστικά το πνεύμα της ξεκάθαρης θέσης Της, περί της μη αποδοχής εκ μέρους της Εκκλησίας του όρου «Μακεδονία» η παραγώγου του, ως συστατικού του ονόματος του Κράτους των Σκοπίων, που άλλωστε θα είχε επιπτώσεις και στην ονομασία της σχισματικής αυτοαποκαλούμενης εκκλησίας της «Μακεδονίας».