Η Πατριαρχική Επιτροπή Οικογενειακών Υποθέσεων της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας θεωρεί πρόωρο να αλλάξει τη γενική θέση της εκκλησίας για την εξωσωματική γονιμοποίηση, δήλωσε ο ιερέας Fedor Lukyanov, εκτελεστικός γραμματέας της επιτροπής .
«Αυτό δεν είναι μόνο ηθικό ζήτημα, αλλά και θέμα κύρους της Εκκλησίας. Η εκκλησία δεν μπορεί να ευλογήσει τη διαδικασία, μετά την οποία, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Ένωσης Παιδιάτρων της Ρωσίας, έως και το 70% των παιδιών γεννιούνται με μια ή άλλη αναπτυξιακή αναπηρία. Το ζήτημα της ικανότητας των παιδιών που έχουν γεννηθεί με εξωσωματική γονιμοποίηση να αναπαράγουν ολόκληρους απογόνους εξακολουθεί να είναι ένα οξύ ζήτημα », δήλωσε ο ιερέας.
Έτσι, σχολίασε τη γνώμη του αναπληρωτή επικεφαλής της πατριαρχίας, επίσκοπου Σάββα (Τουτούνοφ), ο οποίος πρότεινε ότι η στάση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας έναντι της τεχνολογίας εξωσωματικής γονιμοποίησης μπορεί να αλλάξει, καθώς τώρα είναι δυνατό να μην καταστρέψουν τα λεγόμενα «επιπλέον» έμβρυα.
Ο εκπρόσωπος της πατριαρχικής επιτροπής σημείωσε ότι ακόμη και όταν χρησιμοποιείται ένα μόνο ωάριο στο πρωτόκολλο IVF (με το λεγόμενο IVF στον «φυσικό κύκλο»), ο θάνατος συμβαίνει στο 93% των περιπτώσεων, οι οποίες, σύμφωνα με τον ιερέα, «είναι σχεδόν ισοδύναμες με τη θανατική ποινή ενός παιδιού που έχει γίνει σύλληψη». Από αυτή την άποψη, το «IVF στον φυσικό κύκλο» σπάνια χρησιμοποιείται και εάν το πρωτόκολλο δεν είναι επιτυχές, αντικαθίσταται από συμβατικό IVF με επιλογή (δηλαδή, επιλογή βιώσιμων εμβρύων ακολουθούμενη από κρυοσυντήρηση, καθώς και διαλογή μη βιώσιμων εμβρύων).
Εάν η θέση της Εκκλησίας σχετικά με την εξωσωματική γονιμοποίηση μαλακώσει, αυτό θα δώσει έναυσμα για την ευρύτερη εξάπλωση της παρένθετης γονιμότητας, η οποία βασίζεται σε τεχνολογίες εξωσωματικής γονιμοποίησης. Αυτό, με τη σειρά του, θα δώσει την ευκαιρία στους αντιπάλους της Εκκλησίας να την κατηγορήσουν ότι προωθεί αυτήν την πρακτική, η οποία απαγορεύεται σε πολλές χώρες, πιστεύει ο εκπρόσωπος της πατριαρχικής επιτροπής.
Συμπερασματικά, υπενθύμισε ότι η παρένθετη γονιμοποίηση αναγνωρίστηκε ως ηθικά απαράδεκτη όχι μόνο από την Εκκλησία, αλλά και από διάφορους γιατρούς.