Αγνοώντας την απόφαση της Ιεράς Συνόδου αλλά και την κυβερνητική απαγόρευση αυτήν την ώρα ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ τελεί την ακολουθία των Γ' Χαιρετισμών κανονικά με μόνη “προφύλαξη” τις ανοιχτές πόρτες του ναού.
Αυτό συμβαίνει ενώ σε όλη τη χώρα η Λειτουργία γίνεται με κλειστές πόρτες και χωρίς κόσμο. Ακόμη κεκλεισμένων των θυρών τελείται η ακολουθία των Χαιρετισμών στη Μητρόπολη Αθηνών αυτήν την ώρα. Την ίδια στιγμή πολλοί Ιεράρχες στοιχίστηκαν με την κεκλεισμένων των θυρών Λειτουργία ενώ και ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος το πρωί έστειλε μήνυμα: Μένουμε σπίτι
Όπως μετέδωσε πριν από λίγο το δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 η απόφαση του Μητροπολίτη Σεραφείμ να τελέσει την ακολουθία των Χαιρετισμών με κόσμο και ανοιχτές πόρτες δεν βρήκε την ανταπόκριση που θα περίμενε, αφού ο κόσμος δεν έδωσε το παρών. Το όλο ζήτημα έχει προκαλέσει έντονες συζητήσεις.
Πριν από λίγες ημέρες ο Κυθήρων Σεραφείμ σε επιστολή προς την ΔΙΣ ανακοίνωσε πως “Η Θεία Λατρεία είναι ελευθέρα και αβίαστος”.
Πάντως στα Κύθηρα ήταν κοινό μυστικό πως υπήρχαν διαφορετικές προσεγγίσεις. Σε άρθρο του το ιστολόγιο "Κυθηραϊκά Νέα" προϊδέαζε από το
πρωί:
“Σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πληροφορίες από τα Κύθηρα, απόψε αναμένεται να ακολουθήσουν οι ιερείς διαφορετικούς δρόμους στους ιερούς ναούς. Προχθές πραγματοποιήθηκε συνάντηση όλων των κληρικών στην Ιερά Μητρόπολη, χωρίς να εκδοθεί ανακοίνωση, όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, σχηματίστηκαν δύο τάσεις. Η πρώτη ήταν να υιοθετήσουν την Π.Ν.Π., εξ αιτίας του φόβου πανδημίας που πλήττει τον πλανήτη και να τελεστούν οι ακολουθίες με κλειστούς τους ναούς, χωρίς κόσμο. Η δεύτερη ήταν να μην πειθαρχήσουν, γιατί στους ναούς δεν συντρέχει ο σχετικός κίνδυνος. Φυσικά, το ερώτημα δεν είναι αν και ποιές απόψεις εκφράστηκαν, αλλά γιατί θα πρέπει να συζητήσουν οι ιερείς την εφαρμογή ή μη του νόμου. Επειδή έχουμε ευθύνη, ως προς την ενημέρωση του κόσμου θεωρούμε υποχρέωσή μας να αναφέρουμε τα παρακάτω:
Ολόκληρος ο πλανήτης προσπαθεί να βρει τρόπους να ξεπεράσει την πανδημία που προέκυψε. Όλοι οι επιστήμονες έχουν ενσκήψει στο πρόβλημα αναζητώντας δύο τινα: Πρώτον, την καλύτερη προστασία των ανθρώπων από την ασθένεια και δεύτερον την αναζήτηση φαρμάκου, προκειμένου να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα. Και στη χώρα μας η Πολιτεία, εν πλήρει συμπνοία με τα πολιτικά κόμματα, λαμβάνει καθημερινά μέτρα προστασίας, με κλιμακούμενη επίδραση. Ένα από αυτά είναι και η έκδοση της σχετικής Π.Ν.Π., σύμφωνα με την οποία δεν επιτρέπεται η διενέργεια θρησκευτικών τελετών και ακολουθιών με κοινό, με σκοπό την αποτροπή μετάδοσης του ιού σε μεγαλύτερες και πλέον ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
Και όλα αυτά κατόπιν ομοφώνων εισηγήσεων διαπρεπών επιστημόνων, οι οποίοι αποδεικνύονται άξιοι της αποστολής τους και η πολιτεία δέχεται τις εισηγήσεις τους πράττοντας τα δέοντα. Εν όψει όλων των ανωτέρω, αλλά και όσων δημοσιεύτηκαν σήμερα (δείτε εδώ σχετικές πληροφορίες) θα ήταν εκδήλωση μεγάλης αφροσύνης να εμφανίζεται απείθεια στις οδηγίες και τους νόμους, ακόμη και αν επικαλείται κανείς την θρησκευτική πίστη, αυτήν, δηλαδή, που όλοι επικαλούμεθα στις δύσκολες στιγμές. Δεν θα αναφερθούμε στην απείθεια στο Σύνταγμα και στους Νόμους της χώρας μας. Ούτε θα σχολιάσουμε, ως εντελώς αναρμόδιοι, τις όποιες θεολογικές προσεγγίσεις στο θέμα. Απλά θα τονίσουμε, ως οι έσχατοι μεταξύ των πιστών και των πολιτών αυτού του τόπου, ότι το μόνο που θα κρατήσουμε, ανεξαρτήτως οιασδήποτε εξέλιξης στην πορεία της επιδημίας, αλλά και της αντίδρασης στη σχετική Π.Ν.Π. ότι, αν δεν τηρηθούν οι προβλέψεις της και τεθεί σε κίνδυνο έστω και ενός μόνον ανθρώπου η υγεία και η ζωή, τότε όλες οι επικλήσεις του Συντάγματος και της νομοθεσίας θα έλθουν σε δεύτερη μοίρα και θα έχουμε έναν μοναδικό χαρακτηρισμό. Θα είναι ΛΑΘΟΣ. ΛΑΘΟΣ μέγα, σε βάρος του μεγαλύτερου δώρου του Θεού στον άνθρωπο. Της ΖΩΗΣ. Απλά εδώ, εν όψει και της σιωπής όσων ΟΦΕΙΛΑΝ να λάβουν σαφή και δημόσια θέση στην αγωνία του κόσμου και εδώ στο νησί, θα υπενθυμίσουμε μόνον τη σοφή ρήση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου: «Η Πίστη δεν κινδυνεύει, οι πιστοί κινδυνεύουν». Ας ελπίσουμε και ας προσευχηθούμε για υπευθυνότητα αυτές τις κρίσιμες ώρες.
«Κ»”