Tην προώθηση του οικουμενισμού συζήτησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος με τον προσωρινό γραμματέα του ΠΣΕ στο Σαμπεζύ της Ελβετίας, όπου έλαβε χώρα η τελευταία συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου.
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο προσωρινός(ενδιάμεσος) γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Συμβουλίου Εκκλησιών, Δρ. Ιωάννης Σάουκας συναντήθηκαν στο περιθώριο της Συνόδου και η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των προετοιμασιών για την 11η Συνέλευση του ΠΣΕ, η οποία θα πραγματοποιηθεί το 2022.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος απήθυνε χαιρετισμούς και ευλογίες στον πατέρα Ιωάννη , ο οποίος είναι ο πρώτος Ορθόδοξος που υπηρετεί σε αυτόν τον ηγετικό ρόλο. Συζήτησαν επίσης στη συνάντηση τρόπους για την προώθηση της επόμενης γενιάς των ηγετών του οικουμενικού κινήματος και του ρόλου του Οικουμενικού Ινστιτούτου του Bossey.
Στη συνάντηση παρευρέθηκαν οι Μητροπολίτες Βελγίου Αθηναγόρας , Ελβετίας Μάξιμο, καθώς και ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο ΠΣΕ Αρχιεπίσκοπος Τελμησσού Ιώβ.
Βατικανό: Επείγον θέμα η εύρεση νέων γλωσσών για την επικοινωνία της πίστης
Στο μεταξύ κι από πλευράς Βατικανού καταγράφονται....οικουμενιστικές κινήσεις. Ο νέος κατάλογος Catechesis, που παρουσιάστηκε χθες στο Βατικανό, υπενθυμίζει την ιεραποστολική ευθύνη κάθε βαπτισμένου ατόμου και τον επείγοντα χαρακτήρα της εύρεσης νέων γλωσσών για την επικοινωνία της πίστης. Η Κατήχηση «πρέπει να είναι στενά συνδεδμένη με το έργο του ευαγγελισμού και δεν μπορεί να διαχωριστεί από αυτό» αναφέρει.
Τονίζει ακόμη πως “στην εποχή του ψηφιακού πολιτισμού με την επακόλουθη παγκοσμιοποίηση και επιφανειακότητα που συνδέεται με αυτήν, και σε μια ιστορική στιγμή που χαρακτηρίζεται, μεταξύ άλλων, από μια δραματική κρίση πίστης, διατηρώντας την ένωση μεταξύ της πρώτης ανακοίνωσης και της ωρίμανση της πίστης, αυτός ο ευαγγελισμός είναι το πρωταρχικό καθήκον στη ζωή της Εκκλησίας”
Ο Πρόεδρος του Ποντιφικού Συμβουλίου για την προώθηση του νέου ευαγγελισμού Rino Fisichella, είπε ότι η εμφάνιση της ψηφιακής κουλτούρας, κατέστησε τον κατάλογο απαραίτητο, τον τρίτο μετά το 1971 και το 1977. Χωρισμένος σε 3 μέρη και 12 κεφάλαια, ο κατάλογος 326 σελίδων υπενθυμίζει την ιεραποστολική ευθύνη κάθε βαπτισμένου ατόμου και τον επείγοντα χαρακτήρα εύρεσης νέων γλωσσών με τις οποίες να επικοινωνεί η πίστη.
Εισάγει τρεις βασικές αρχές:
-Μαρτυρία, γιατί η Εκκλησία δεν αναπτύσσεται με προσηλυτισμό, αλλά με έλξη
-Έλεος, αυθεντική κατήχηση που καθιστά αξιόπιστη τη διακήρυξη της πίστης
και
-Διάλογος, ελεύθερος και ανοιχτός διάλογος, ο οποίος δεν υποχρεώνει, αλλά ο οποίος, πηγάζει από την αγάπη και συμβάλλει στην ειρήνη.
Ο Fisichella σημείωσε "σε αυτή τη σχέση, το πρωτείο ανήκει στον ευαγγελισμό και όχι στην κατήχηση" και ζητάει από τους κατηχητές να είναι «αξιόπιστοι μάρτυρες» της πίστης, χωρίς να εμπλακούν στην «αποστειρωμένη ποιμαντική ανησυχία».
Στη συνέχεια, το έγγραφο εξετάζει ζητήματα όπως η σχέση με την επιστήμη, συνιστά την προετοιμασία για την εξάλειψη των προκαταλήψεων και την αποσαφήνιση των φαινομένων συγκρούσεων μεταξύ της επιστήμης και της πίστης, ενισχύοντας επίσης τη μαρτυρία των χριστιανών επιστημόνων, ένα παράδειγμα αρμονίας και σύνθεσης μεταξύ των δύο.Ο κ. Fisichella καταλήγει ότι “ο Χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία του παρελθόντος, αλλά γεγονός του παρόντος".