Εκκλησία

Θα είναι οι Βούλγαροι οι επόμενοι που θα αναγνωρίσουν την νέα ουκρανική εκκλησία; - Ιεράρχης σε μνημόνευση του Επιφάνιου στον Λαγκαδά

Ενός κακού μύρια έπονται για την Παγκόσμια Ορθοδοξία με αφορμή το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα. Η Βουλγαρική εκκλησία έκανε ένα βήμα προς την αναγνώριση της OCU....μέσω Ελλάδας!

Το όνομα του επικεφαλής της νέας εκκλησίας της Ουκρανίας, της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας (OCU), ο Μητροπολίτη Επιφάνιου μηνμονεύθηκε για πρώτη φορά από μέλος της Ιεραρχίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Βουλγαρίας κατά τη διάρκεια Θείας λειτουργίας.

Ο Μητροπολίτης Φιλιππουπόλεως (Πλόβδιδ) Νικόλαος σε πρωινή λειτουργία σε εκκλησία στον Λαγκαδά, του οποίου ο Μητροπολίτης έκανε τα ίδια με ταξίδια στο Κίεβο και άλλα τινά, ενώ η Ελλαδική Εκκλησία δεν είχε αναγνωρίσει ακόμη την νέα εκκλησία, μνημόνευσε τον Επιφάνιο.

Το ανησυχητικό είναι πως με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με μεμονωμένες κινήσεις Ελλήνων Ιεραρχών πριν από την απόφαση της Ιεραρχίας, είχε ανοίξει ο δρόμος για την αναγνώριση. Οπότε δικαιολογημένα δεν είναι λίγοι όσοι πιστεύουν πως το ίδιο μοτίβο επιχειρείται να ακολουθηθεί και από Βούλγαρους.

Η Μητρόπολη Λαγκαδά βρίσκεται στην “μαύρη λίστα” των Ελληνικών Επισκοπών της Μόσχας και νοείται ως ανεπιθύμητη για τους προσκυνητές.

Το περιστατικό συνέβη το πρωί της 27ης Νοεμβρίου κατά την Πανηγυρική Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Μητροπολίτου Φιλιππουπόλεως (Πλόβδιδ) κ.κ. Νικολάου (Πατριαρχείο Βουλγαρίας), και συνιερουργούντων του Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στεφάνου, του Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Ρίλας-Βουλγαρίας και του επιχώριου Μητροπολίτου Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ.Ιωάννου. Τους Αρχιερείς πλαισίωναν Ιερείς και οι Διάκονοι εκ του Πατριαρχείου της Βουλγαρίας και της τοπικής Μητροπόλεως.

Μέχρι στιγμής, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας δεν έχει αντιδράσει στο περιστατικό και βέβαια δεν έχει δώσει και οριστική απάντηση ως προς το αν αναγνωρίζει την νέα εκκλησία της Ουκρανίας.

Οι αντιδράσεις όμως για το ουκρανικό είναι πολυεπίπεδες.

Σε χαιρετισμό του στο 2ο Μοναστικό Συνέδριο με θέμα «Μοναχισμός και Σύγχρονος κόσμος», χθες ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας κ. Νικηφόρος εξέφρασε τον προβληματισμό του για την εκκλησιαστική κρίση: “μία επικίνδυνη και αδικαιολόγητη κρίση, που ξέσπασε στους κόλπους της Ορθοδόξου Εκκλησίας, εξαιτίας της μη κανονικής αποφάσεως του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίου να αναγνωρίσει τη σχισματική Εκκλησία του Κιέβου και να χορηγήσει το, ούτω καλούμενο, «Αυτοκέφαλο» στην Ουκρανία, χωρίς την ομόφωνη κανονική παράδοση και τη διαχρονική εκκλησιαστική πράξη”.

"Ήδη το επάρατο σχίσμα, που απειλεί την Οικουμενική Ορθοδοξία, μετά και τη συστράτευση των Προκαθημένων Αλεξανδρείας και Αθηνών με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, εκκολάφθηκε και βρίσκεται, όχι προ, αλλά εντός των πυλών της Ορθοδόξου Εκκλησίας" πρόσθεσε ο κ. Νικηφόρος και συμπλήρωσε: "Οφείλουν οι Προκαθήμενοι των Εκκλησιών μας, σε ένα διάλογο ειλικρινούς αγάπης και ταπείνωσης, και χωρίς την επήρεια εξωτερικών πολιτικών δυνάμεων και την εμπλοκή γεωστρατηγικών και γεωπολιτικών συμφερόντων, να προσφέρουν στην Εκκλησία μας την ευώδη μαρτυρία της ενότητας, γιατί δεν πρέπει να ξεχνούμε, ότι η αμαρτία του σχίσματος είναι αθεράπευτη και ασυγχώρητη."

Καταλήγοντας ο Μητροπολίτης Κύκκου υπογράμμισε: "Μόνο αν λειτουργήσει και πάλιν η βασική αρχή της συνοδικότητας, στην οποία πάντοτε στηριζόταν η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, μπορεί να δοθεί διέξοδο στο σημερινό αδιέξοδο, που απειλεί την ενότητα της Ορθοδοξίας μας."

Παρέμβαση είχαμε και από τον Μητροπολίτη Βόστρων κ. Τιμόθεο, Έξαρχο του Παναγίου Τάφου εν Κύπρω με αφορμή και την πρόταση του Πατριάρχη Θεόφιλου για Σύγκληση Προκαθήμενων.

Ο κ. Τιμόθεος υπερθεματίζει μια τέτοια πρωτοβουλία και προτείνει να λάβει χώρα στα Ιεροσόλυμα.

Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων δεν είναι πρώτη φορά που συναντώνται στην Αγία Πόλη, για θέματα υψίστης σημασίας της Εκκλησίας!

“Μετά τη σύνοδο Φεράρας - Φλωρεντίας συναντήθηκαν οι τρεις Προκαθήμενοι στην Ιερουσαλήμ και καταδίκασαν την υπογραφή της Ουνίας.

Να μη ξεχνάμε ότι η Εκκλησία Ιεροσολύμων, ήταν το Κέντρο, στο οποίο οι Απόστολοι επέστρεφαν από τον ευαγγελισμό των λαών για να συζητήσουν τα αναφυόμενα θέματα στα έθνη και εκεί, στα Ιεροσόλυμα, αποφάσιζαν περί του πρακτέου.

Βέβαια ιστορικά το κέντρο μεταφέρθηκε εκεί που ήταν η πολιτική εξουσία.

Πρώτα στη Ρώμη μετά στην Κωνσταντινούπολη, γι αυτό και η Μόσχα σήμερα διεκδικεί μια τέτοια θέση.

Η Αγία Πόλη όμως παρέμενε στην συνείδηση των χριστιανών η «Καθέδρα του Βασιλέως Χριστού», όπως αποτυπώθηκε και στα πρακτικά των Οικουμενικών Συνόδων και η Εκκλησία Σιών, απολάμβανε τον σεβασμό όλων των Εκκλησιών και αυτών των πρωτόθρονων, ως αναμφισβήτητα «Μήτηρ όλων των Εκκλησιών».

Οι θυγατέρες Εκκλησίες σήμερα, ενόψει του αδιεξόδου που έχει δημιουργηθεί στην Ορθοδοξία εξ’ αιτίας του Ουκρανικού ζητήματος και που ήδη βιώνουν ένα θλιβερό σχίσμα, εάν πράγματι ενδιαφέρονται για την ενότητα της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ που είναι το ΜΕΙΖΟΝ, στην ζωή και δράση των διαδόχων των Αποστόλων, «ίνα εν ωσιν», θα πρέπει να παραμερίσουν συμφέροντα και προνόμια, κοσμικής προσελεύσεως και ενδυσάμενοι τον χιτώνα της ταπεινώσεως και της συνδιαλλαγής να συνέλθουν με αφορμή την εισήγηση του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ιεροσολύμων κ. Θεοφίλου, μετά από πολλή προσευχή να συσκεφθούν εν Πνεύματι Αγίω, προκειμένου να εξεύρουν λύσιν εις το πρόβλημα που διχάζει την Εκκλησία του Χριστού, ούτως ώστε να αποκατασταθεί η ενότης των Ορθοδόξων” αναφέρει μεταξύ άλλων .

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...