Εκκλησία

Μύδροι κατά Βαρθολομαίου από Ρώσους και Σέρβους! - Μητροπολίτης Μαυροβουνίου: Δεν είναι η κεφαλή της Ορθόδοξης Εκκλησίας

Με κάθε ευκαιρία ο διχασμός στην παγκόσμια Ορθοδοξία επιβεβαιώνεται. Από την μια ο Οικουμενικός Πατριάρχης που δεν χάνει ευκαιρία να επιδιώκει να εδραιώσει την ισχύ του, κι από την άλλη οι αντίπαλοί του, οι οποίοι τον κατηγορούν για την στάση του αυτή. Αφορμή βέβαια για όλα αυτά το ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα, αλλά όπως αποδεικνύεται το πρόβλημα είναι βαθύτερο!

Ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος (Ράντοβιτς) υπενθύμισε ότι το ανώτατο όργανο της Εκκλησίας είναι μια Πανορθόδοξη Σύνοδος που μπορεί μόνο να επιλύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η Ορθοδοξία.

“Ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης δεν μπορεί να ονομαστεί επικεφαλής της Ορθόδοξης Εκκλησίας, αφού η Εκκλησία έχει μόνο ένα επικεφαλής ,τον Χριστό” ανέφερε ο Σέρβος Ιεράρχης στις 26 Οκτωβρίου μετά τη λειτουργία στο ναό της Γεννήσεως της Θεοτόκου της Μονής Cetinje.

"Χθες είχαμε συνάντηση με μια επιτροπή του Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης με επικεφαλής τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη για τα γεγονότα στην Ουκρανία", δήλωσε. "Δυστυχώς, ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης εξακολουθεί να ακολουθεί τη γραμμή του και δεν θα είναι τόσο εύκολο να το ξεπεράσουμε".

Εξήγησε ότι οι απόψεις της παραπάνω επιτροπής σε σχέση με την Ουκρανία βασίζονται στο ρόλο του Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης σε όλη την ιστορία "αλλά το πρόβλημά τους και το πρόβλημα πολλών άλλων είναι ότι δεν συνειδητοποιούν ότι οι καιροί έχουν αλλάξει".

"Η Σύνοδος μας gράψαμε στον Πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης ότι η εποχή του Κωνσταντίνου ξεκίνησε με τον ιερό αυτοκράτορα Κωνσταντίνο, αλλά έληξε το 1453 με την πτώση της Κωνσταντινούπολης ως αποτέλεσμα της τουρκικής κατοχής και το 1918 με το μαρτύριο της ρωσικής αυτοκρατορικής Οικογένεια Romanov, "σημείωσε ο Ιεράρχης.

Πρόσθεσε ότι η Κωνσταντινούπολη διαδραμάτισε μεγάλο ρόλο κατά τη χρονική στιγμή που ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος μετέφερε την πρωτεύουσα από την παλαιά Ρώμη στη νέα Ρώμη “και το γεγονός ότι μετέφερε την πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας που κυβέρνησε την περιοχή της Μεσογείου, χίλια χρόνια, πραγματικά έδωσε τη δυνατότητα στην Κωνσταντινούπολη να έχει μια μεγάλη αποστολή, ειδικά για εμάς, τα σλαβικά έθνη ".

"Οι Σλαβικοί λαοί υιοθέτησαν την ορθόδοξη πίστη μέσω της Κωνσταντινούπολης και, στη συνέχεια, την ανεξαρτησία των τοπικών εκκλησιών τους", δήλωσε ο κ. Αμφιλόχιος. "Αυτό είναι όλο το έργο του μεγάλου Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης. Αλλά τώρα είναι μια άλλη εποχή και είναι επιτακτική ανάγκη η Εκκλησία, σεβόμενη τα πάντα που συνέβησαν στην ιστορία, να χτίσει το μέλλον της με βάση τους πρώτους αιώνες της ιστορίας της, όταν δεν ήταν τόσο στενά συνυφασμένη με τις αρχές”.

Ο ιεράρχης υπενθύμισε ότι η Εκκλησία συνδέθηκε με την εξουσία όταν ξεκινώντας από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο στον αυτοκράτορα Νικόλαο Β '«ήταν χριστιανική κυβέρνηση, χριστιανοί άρχοντες, χριστιανικά έθνη, χριστιανικά κράτη».

"Επί του παρόντος, όμως, δεν έχουμε πλέον χριστιανούς κυβερνήτες. δεν έχουμε ούτε χριστιανική εξουσία, πόσο χριστιανοί είναι αυτοί σήμερα; Επομένως, η συνέργεια της εξουσίας και της Εκκλησίας, που συνέβαινε καθ 'όλη την ιστορία, δυστυχώς, δεν υπάρχει πλέον σήμερα. Η Εκκλησία καλείται να ζήσει μια πραγματική ζωή και όλα όσα συμβαίνουν σε αυτήν, ειδικά σε σχέση με κρίσιμες αποφάσεις στο πνεύμα των Αγίων Πατέρων”

Ταυτόχρονα, ο Αμφιλόχιος επεσήμανε ότι από την αποστολική εποχή η Πανορθόδοξη (Οικουμενική) Σύνοδος υπήρξε το ανώτατο όργανο της Ορθόδοξης Εκκλησίας "και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ορθόδοξη Εκκλησία σήμερα μπορούν να λυθούν μόνο από την Σύνοδο, την Οικουμενική, την Σύνοδο, την Πανορθόδοξη "και πρέπει να προσευχηθούμε στον Κύριο ούτως ώστε το καθολικό πνεύμα να αποκατασταθεί στην Εκκλησία του Χριστού με όλο τον σεβασμό στην ιστορία και στο πρωτόθρονο Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης. Ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης δεν μπορεί να αποκαλείται επικεφαλής της Ορθόδοξης Εκκλησίας - όπως καταγράφεται στον Τομό της Ουκρανικής Εκκλησίας".

"Ήταν κατά τη διάρκεια της βυζαντινής αυτοκρατορίας και σε μια εποχή που άλλα βασίλεια και κράτη λειτουργούσαν κάτω από το βυζαντινό πρότυπο και οι τότε άρχοντες συμμετείχαν στη ζωή της Εκκλησίας. <...> Σήμερα το κράτος είναι εκκοσμικευμένο, οι άνθρωποι ακολουθούν αυτά τα κοσμικά μονοπάτια, οι ηγεμόνες είναι συχνά άθεοι και ως εκ τούτου δεν είναι πλέον δυνατόν να προσχωρήσουμε στην κυβέρνηση ανεξάρτητα από το πόσο σεβασμό θα μπορούσαμε να έχουμε για τις αρχές”.

Ο μητροπολίτης υπογράμμισε ότι στην Εκκλησία του Χριστού υπάρχει μόνο ένας επικεφαλής, ο Χριστός και «δεν υπάρχουν άλλοι επικεφαλής ή ανώτεροι. Όλοι οι υπόλοιποι είναι απόστολοι που μαρτυρούν τον Χριστό ως Επικεφαλής της Εκκλησίας την οποία ανήκουμε και υπηρετούμε ".

Ρωσική εκκλησία

Δεν έλειψαν από την άλλη πλευρά και τα πυρά από την Μόσχα... Ο επικεφαλής του συνοδικού τμήματος του Πατριαρχείου Μόσχας για τη σχέση της εκκλησίας με την κοινωνία και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης Βλαντιμίρ Λεγκούντα σχολιάζοντας τις δραστηριότητες της αποκαλούμενης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, αποκρυπτογράφησε το ακρωνύμιο PCU ως "πολιτική εκκλησία της Ουκρανίας".

"Από την στιγμή της δημιουργίας της PCU, αυτή η οργάνωση έχει επανειλημμένα δώσει την ευκαιρία να διαβαστούν τα αρχικά ως εξής:"πολιτική εκκλησία της Ουκρανίας". Μέχρι τώρα, θα μπορούσε κανείς να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει με μια τέτοια ανάγνωση, αλλά πρόσφατα ο δημιουργός αυτής της "εκκλησίας" Πατριάρχης Βαρθολομαίος σκόρπισε τις τελευταίες αμφιβολίες", δήλωσε ο Λεγκούντα σχολιάζοντας τις δηλώσεις του Οικυομενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίο σε συνέντευξή του στα Ρουμανικά ΜΜΕ ότι «για χρόνια τα θρησκευτικά και πολιτικά ηγετικά στελέχη της Ουκρανίας ήθελαν να δημιουργήσουν μια ανεξάρτητη Εκκλησία για μια χώρα που συνδέεται περισσότερο με τη δημοκρατία στη Δύση, παρά με το κατασταλτικό καθεστώς στην Ανατολή».

Σύμφωνα με τον ίδιο, υποστηρίζοντας τέτοιες απόψεις, ο «ενοποιητής» των σχισματικών Βαρθολομαίων «ενισχύει μόνο τη διαίρεση στην Ουκρανία, θεωρώντας την «εκκλησία» που δημιούργησε ... ως ένα ανόητο εργαλείο στα χέρια των πολιτικών αναζητώντας τον έναν ή τον άλλο τρόπο, είτε πρόκειται για τη Δύση είτε για κάπου αλλού"

«Ενώ η κανονική Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, αντίθετα, ενώνοντας το ποίμνιό της και στις δύο πλευρές της χωρίς όρους διαχωριστικής γραμμής, εξυπηρετεί τον ουκρανικό λαό προσφέροντας ενότητα στον Χριστό», συνόψισε ο εκπρόσωπος της Ρωσικής Εκκλησίας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ