Εκκλησία

Απάντηση αναγνώστη σε άρθρο με τίτλο «Αγρύπνια για τον Άγιο Παΐσιο συν ένα κάστανο!»

Με αφορμή άρθρο που δημοσίευσε το agriniopress.gr με τίτλο «Αγρύπνια για τον Άγιο Παΐσιο συν ένα… κάστανο!» στις 13/7/2017, το οποίο παρατίθεται αυτούσιο κατωτέρω και το οποίο έγειρε πλήθος δημοσιευμάτων και σχολίων από άλλα sites πανελλαδικά, θα ήθελα να απευθύνω τα εξής στο συντάκτη του άρθρου αλλά και στο site που το δημοσίευσε:

Το άρθρο αυτολεξεί έχει ως εξής:

Πραγματικά τούτος ο λαός- και μαζί του κι ο κλήρος- μπορεί πάντα να σε αφήνει άναυδο με τις επιλογές του. Και το κακό δεν είναι μόνο τι ψηφίζει αλλά και τι θαυμάζει, πως γιορτάζει, πως λατρεύει τους Θεούς του.

Λέμε “τους Θεούς του” διότι αποδεικνύεται ότι η αρχαία κληρονομιά δεν μπορεί να σβήσει εύκολα. Δεν λατρεύει έναν και μοναδικό, λατρεύει πολλούς και μικρούς. Και κάπου εκεί κάνει υπερβολές.

Πως αλλιώς να περιγράψεις αυτό που συνέβη στον Άγιο Δημήτριο με την αγρύπνια για τον Όσιο (δεν είναι γέροντας anymore…)Παΐσιο;

Δεν θέλει η στήλη να μπει στην κουβέντα γιατί το γεγονός έλαβε χώρα στον πλάτανο που μαρτύρησε ο Άγιος Ιωάννης ο Βραχωρίτης και γιατί η αγρύπνια για την μέρα που εκοιμήθη ο Όσιος και Θεοφόρος Πατήρ Παΐσιος ο Αγιορείτης τελέστηκε με εικόνα του Οσίου αλλά με τα λείψανα του Αγίου του δικού μας ως guest star! Μάλλον κάτι έπρεπε να υπάρχει για να προσκυνήσουν οι πιστοί και η εικόνα δεν έφτανε.

Αλλά… κάστανο; Συγγνώμη, κάστανο που έδωσε ο Όσιος στον πατέρα Κ. Καντάνη του Αγίου Δημητρίου όταν τον επισκέφτηκε ως φοιτητής πριν 27 χρόνια; Αναλλοίωτο στον χρόνο ακριβώς όπως τότε;

Πάνω σε ένα τραπέζι οι πιστοί να προσκυνούν μια εικόνα, τα λείψανα του τοπικού Αγίου κι ένα κάστανο;

Θα μου πεις, τι σε πειράζουν; Ενοχλούν κανένα; Όχι, αν δεν γεμίζουν το διαδίκτυο οι πιστοί με ψεκασμένες θεωρίες που δυσκολεύουν τη ζωή μας εξίσου με τους παλαβούς της πολιτικής ορθότητας κι αν δεν βλέπουν στα πάντα συνωμοσίες και το τέλος του κόσμου, όχι δεν με πειράζουν.

Επίσης δεν μπαίνω στον…πειρασμό να αντιμετωπίσω το όλο θέμα ως μια μεγάλη μπίζνα ενός Οσίου που ήταν γέροντας και έλεγε περισσότερα εθνικοπατριωτικά τσιτάτα παρά λόγια αγάπης.

Αλλά, ειλικρινά, ένας μοναχός που αφήνει για ένα χρόνο την μοναχική ζωή για να…παντρέψει τις αδερφές του δεν είναι έτσι κι αλλιώς ήρωας; Γιατί χρειάζεται να δώσει και ένα κάστανο που αντέχει στον χρόνο σε έναν ιερέα;

Ένας Γέροντας που στον εμφύλιο είναι “ασυρματιστής του Θεού” και τον πιάνουν οι κομμουνιστές και του βάζουν στο κελί δυο αντάρτισσες σχεδόν γυμνές κι εκείνος με την χάρη του Θεού δεν αντιδρά καθόλου, τι άλλο χρειάζεται για να αποδείξει ότι είναι Άγιος; Ερώτηση κάνω.

 

Τούτων δοθέντων λοιπόν, θέλω να ξαναρωτήσω: Κάστανο; Σοβαρά τώρα;

η συντακτική εύπιστη μονάδα

Απάντηση ενός ιδιώτη (στο ίδιο πνεύμα του άρθρου):

Η πρώτη ερώτηση αφορά το agriniopress, που δημοσιεύει το άρθρο. Γράφετε σχετικά με τα σχόλια που πρόκειται να αφήσουν επισκέπτες:  «Το agriniopress.gr ενθαρρύνει τον σχολιασμό θεμάτων που αναρτά καθώς και τον διάλογο που τυχόν μπορεί να αναπτυχθεί. Διατηρεί όμως το δικαίωμα να μην δημοσιεύει ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ η ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ σχόλια». Τότε γιατί ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΕ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΑΡΘΡΟ γεμάτο με προσβλητικά (και υβριστικά όπως θα εξηγηθεί παρακάτω) σχόλια; ΕΙΣΤΕ ΣΟΒΑΡΟΙ ως site και ως δημοσιογράφοι;

Τα περισσότερα από τα προσβλητικά και υβριστικά σχόλια του άρθρου αφορούν τον Όσιο Παΐσιο και τον Άγιο Ιωάννη Βραχωρίτη. Ανεξάρτητα αν τους δέχεστε ως Αγίους (δικαίωμα σας και πρόβλημά σας), είναι άνθρωποι όχι πλέον εν ζωή. Πώς λοιπόν δημοσιεύετε ένα άρθρο που κοροϊδεύει νεκρούς; Συνεπώς και πάλι η ερώτηση: ΕΙΣΤΕ ΣΟΒΑΡΟΙ;

 

Αναφορικά με τον τσάμπα μάγκα που έγραψε το άρθρο:

- Γράφεις ότι μένεις άναυδος με το τι ψηφίζουν, τι θαυμάζουν, τι γιορτάζουν και πώς λατρεύουν «τους Θεούς τους» οι Έλληνες.

- Το τι ψηφίζουμε δεν εξαρτάται από εμάς αλλά από το πολίτευμα. Το 8ο κεφάλαιο της Πολιτείας του Πλάτωνα αλλά και η Αθηναίων Πολιτεία του Αριστοτέλη, θα σου λύσουν όλες τις απορίες.

- Η Ορθοδοξία έχει ΕΝΑΝ και ΜΟΝΑΔΙΚΟ τριαδικό Θεό. Ανεξάρτητα αν πιστεύεις η όχι, το ότι ο Χριστιανισμός είναι μονοθεϊστική θρησκεία διδάσκεται στο Δημοτικό (πήγες;). Έχει όμως και Αγίους, που επίσης τιμούμε και λατρεύουμε. Ως Αγίους όμως. Κατάλαβες τσάμπα μάγκα;

- Οι φράσεις σου «(δεν είναι γέροντας anymore…)» για τον Όσιο Παΐσιο και «του δικού μας ως guest star» για τον Άγιο Ιωάννη το Βραχωρίτη είναι προδήλως ειρωνικές. Το ότι δεν πιστεύεις, το καταλάβαμε και δικαίωμά σου (άλλωστε ο ίδιος ο Χριστός είπε «Όστις θέλει…»). Με ποιο δικαίωμα όμως (ηθικό και νομικό) χλευάζεις την πίστη των άλλων; Αλλά είσαι κωλόφαρδος που γεννήθηκες στην Ελλάδα που κοροϊδεύεις… Ας τολμούσες να γράψεις τα ίδια σε μουσουλμανική χώρα για τη θρησκεία τους… Εκεί σε ήθελα… (αυτό αιτιολογεί τον χαρακτηρισμό «τσάμπα μάγκας» που σου αποδίδω).

- Στον πλάτανο που υπάρχει στον προαύλιο χώρο του Αγίου Δημητρίου, οι Τούρκοι είχαν κρεμάσει τον Άγιο Ιωάννη το Βραχωρίτη (για την πίστη του, που εσύ, ο προοδευτικός κοροϊδεύεις). Εκεί λοιπόν προσευχόταν ο Όσιος Παΐσιος όταν ήταν στο Αγρίνιο. Και για αυτό έγινε εκεί η Αγρυπνία, με δέηση και προς τους δύο. Κατάλαβες τσάμπα μάγκα; Πού είναι το πρόβλημά σου;

- Γράφεις ειρωνικά ότι «μάλλον κάτι έπρεπε να υπάρχει για να προσκυνήσουν οι πιστοί και η εικόνα δεν έφτανε». Σε πληροφορώ ότι οι εικόνες φτάνουν και περισσεύουν, όπως στις περισσότερες ακολουθίες και λειτουργίες…. Και στο φινάλε, ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ προσκυνάς λείψανα και αντικείμενα Αγίων, ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ προσκυνάς εικόνες, ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ εκκλησιάζεσαι. Δεν σε υποχρεώνει κανένας. Αλλά το να ΘΕΛΕΙΣ να κοροϊδεύεις την πίστη του άλλου και μάλιστα δημοσίως, αυτό είναι διαφορετικό. Εκτός και αν είσαι τσάμπα μάγκας.

- Διατείνεσαι ότι όλα αυτά δε σε πειράζουν «αν δεν γεμίζουν το διαδίκτυο οι πιστοί με ψεκασμένες θεωρίες που δυσκολεύουν τη ζωή μας… κι αν δεν βλέπουν στα πάντα συνωμοσίες και το τέλος του κόσμου». Πού σου δυσκόλεψαν ρε μεγάλε τη ζωή σου, οι πιστοί; Να μας πεις για πολιτικούς, λαμόγια και δημοσιοκάφρους που έφτασαν τη χώρα ως εδώ το καταλαβαίνω, αυτά είναι γνωστά… Αλλά οι πιστοί; Με τις ψεκασμένες θεωρίες; (βέβαια, είπαμε, αυτοί είναι τα πρόβατα και εσύ ο ελεύθερος, ο προοδευτικός, ο ανοιχτόμυαλος, ο μάγκας…). Σε πληροφορώ ότι για το ότι θα έρθει το τέλος του κόσμου σε συγκεκριμένες ημερομηνίες μας έχουν ζαλίσει πάμπολλες φορές άλλοι (αιρέσεις, βλαμμένοι κλπ.) που κάθε φορά διαψεύδονται αλλά όχι η Ορθοδοξία. Η Ορθοδοξία υποστηρίζει ότι το τέλος του κόσμου είναι άγνωστο για όλους (και για αυτό ΟΠΟΙΟΣ θέλει πρέπει να είναι προετοιμασμένος). Τι σε δυσκολεύει σε αυτό ρε τσάμπα μάγκα;

- Γράφεις ότι ο Όσιος Παΐσιος «έλεγε περισσότερα εθνικοπατριωτικά τσιτάτα παρά λόγια αγάπης». Σοβαρά ρε μεγάλε; Τον γνώρισες από κοντά και έχεις άποψη για το τι μιλούσε περισσότερο;

- Γράφεις κάτι διαστημικά ότι ο Όσιος Παΐσιος δήθεν εγκατέλειψε το μοναχισμό για να παντρέψει τις αδερφές του ή ότι τον πέταξαν σε κελί με κομουνίστριες κατά το συμμοριτοπόλεμο. Θα μας πεις ρε μεγάλε τις πηγές σου; Πού είναι αυτά γραμμένα; Αλλά από σοβαρή πηγή σε παρακαλώ, γιατί υπάρχουν και σαβούρες, τόσο βιβλία, όσο και άρθρα (όπως το δικό σου).

- Θα μας εξηγήσεις τι εννοείς με τη «μεγάλη μπίζνα ενός Οσίου»; Τι ακριβώς business έκανε ο Όσιος Παΐσιος εν ζωή ή και αφού κοιμήθηκε; Περιμένω πηγές… (ξεκόλλα από τα Άπαντα του Μάο και ψάξε και αλλού).

- Τέλος θεωρώ ότι την ίδια ειρωνική διάθεση θα έχεις για οποιονδήποτε διατηρεί (και σέβεται) οικογενειακά κειμήλια ευτελούς ή μη αξίας. Κακώς κατ’ εσέ τα διατηρούν, είναι προφανώς φαιδροί… Ακόμη - πάντοτε κατ’ εσέ - το Μιλτιάδη πρέπει να τιμούμε που νίκησε τους Πέρσες στο Μαραθώνα, αλλά είναι ανάγκη να εκθέτουμε και το κράνος του στο Μουσείο της Ολυμπίας; Να το πετάξουμε (και αυτό και το μουσείο μαζί). Προτείνω να διατηρήσουμε μόνο το μουσείο το σφαγέα Μπελογιάννη, που εγκαινίασε πρόσφατα ο ίδιος ο πρωθυπουργός και που δεν είδα να το σχολιάζετε αρνητικά στο site σας. Αυτό μόνο να επισκεπτόμαστε και να τιμούμε τα εκθέματά του. Έχεις αντίρρηση τσάμπα μάγκα;

Απόστολος Νάκος

[email protected]

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ