Δικαστική απόφαση ακυρώνει εκατοντάδες φορολογικούς ελέγχους στις λεγόμενες «λίστες» φορολογούμενων και θέτει στον «πάγο» πρόστιμα που έχουν επιβληθεί ως πρόσθετοι φόροι, ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ, από τις λίστες Λανγκάρντ, Μπόργιανς και Φαλτσιανί.
Έτσι, τα έσοδα από τα κρυμμένα εισοδήματα των λιστών γίνεται άλλο ένα... Βατερλώ για την κυβέρνηση.
Υπενθυμίζεται ότι από τους ελέγχους των λιστών το υπουργείο Οικονομικών υπολόγιζε ότι θα προχωρήσει συνολικά στη βεβαίωση φόρων και προστίμων άνω του 1 δισ. ευρώ.
Η αποτελεσματικότητα και οι έλεγχοι των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. και του υπουργείου Οικονομικών γύρω από τις λίστες της ντροπής είναι απολύτως μηδενική σε σχέση με τα δισεκατομμύρια που περιλαμβάνονται στα CDs που βρίσκονται καταχωνιασμένα στα συρτάρια των υπουργείων.
Έχουν περάσει ήδη περίπου δυο χρόνια απραξίας και οι αυτοαποκαλούμενοι «σερίφηδες της διαπλοκής», οι κύριοι Τσίπρας και Καμμένος, δεν έχουν απολύτως τίποτα για να πατάξουν την φοροδιαφυγή και να βάλουν φυλακή αυτούς που έχουν παίξει είς βάρος του ελληνικού λαού.
Ήταν στις 20 Μαρτίου 2015, μετά τη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες, όταν ο Αλέξης Τσίπρας δήλωνε: «Αποτελεί βασική προτεραιότητα για την κυβέρνησή μας η αναζήτηση εσόδων που θα ξεπεράσουν τα 800 εκατ. ευρώ από τη φορολόγηση του μαύρου χρήματος στην περιβόητη λίστα Λαγκάρντ».
Τι έκανε όμως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ; Φτωχοποίησε τον ελληνικό λαό, έφθασε στα τάρταρα μισθούς και συντάξεις, αντί να χτυπήσει την φοροδιαφυγή που σχετίζεται με τον μεγάλο πλούτο. Οι εξαγγελίες, τα μεγάλα λόγια, οι πομπώδεις υποσχέσεις αποδείχτηκαν κενό γράμμα.
Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, όμως, αλλάζει τα δεδομένα και δέχεται ότι οι ελεγχόμενοι της λίστας Λαγκάρντ:
1. Δεν εξαιρούνται από τη γενική αρχή περί πενταετούς παραγραφής (δηλαδή δεν μπορούν να ελεγχθούν αν έχουν παρέλθει πέντε έτη) όπως και όλοι οι υπόλοιποι φορολογούμενοι. Αρα οι έλεγχοι δεν μπορούν, καταρχήν, να εκτείνονται αναδρομικά πέραν της πενταετίας.
2. Κατ’ εξαίρεση και μόνο μπορεί να ελεγχθούν αναδρομικά έως και για μία δεκαετία εφόσον τους είχε κοινοποιηθεί συμπληρωματικό φύλλο ελέγχου εντός της δεκαετίας αυτής, με βάση νέα συμπληρωματικά στοιχεία που επικαλείται η φορολογική διοίκηση.
Το υπουργείο, από την πλευρά του, σε μια κίνηση άμυνας έχει ήδη αποφασίσει να φέρει την απόφαση αυτή στον ανώτατο βαθμό, δηλαδή το Συμβούλιο της Επικρατείας όπου επικαλούμενο λόγους δημοσίου συμφέροντος θα ζητήσει την ακύρωση της απόφασης του εφετείου Αθηνών αλλά και άλλων εφετείων που έχουν κρίνει ανάλογα.
Τι λέει η απόφαση
Η εν λόγω δικαστική απόφαση αφορά φορολογούμενο στον οποίο είχαν επιβληθεί πρόσθετοι φόροι και πρόστιμα εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ και αποτελεί το πρώτο βήμα για την ακύρωση εκατοντάδων φορολογικών ελέγχων που έχουν γίνει στις λεγόμενες "λίστες".
Ειδικότερα, η υπόθεση που κρίθηκε αφορούσε κληρονόμο ο οποίος κλήθηκε μετά από φορολογικούς ελέγχους να καταβάλει τα ποσά λόγω υπολοίπων σε τραπεζικούς λογαριασμούς του κληρονομούμενου αλλά και στη λίστα Λαγκάρντ.
Ετσι όμως ουσιαστικά η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου έκρινε ότι ουσιαστικά όλες οι υποθέσεις και οι χρήσεις (έτη) για τις οποίες έγινε ο έλεγχος έχουν παραγραφεί, καθώς για μια σειρά από λόγους ακύρωσε τις απανωτές αποφάσεις παράτασης της παραγραφής που είχε λάβει το υπουργείο Οικονομικών, κάτι που ισχύει για όλες τις υποθέσεις.
Η απόφαση - κόλαφος του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, δικαιώνει ελεγχόµενους από τη λίστα Λαγκάρντ µε το αιτιολογικό ότι οι επίµαχες υποθέσεις αυτές έχουν ουσιαστικά πια παραγραφεί και τελειώνει τις αυθαίρετες παρατάσεις που έδιναν απανωτά τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις, με στόχο να µπορεί η Εφορία να εξαπολύει αναδροµικούς ελέγχους από το 2000 και µετά.
Αν προχωρήσουν σε ακυρώσεις λόγω παραγραφής των αποτελεσμάτων των φορολογικών ελέγχων που έχουν πραγματοποιηθεί και πραγματοποιούνται σε λίστες όπως η λίστα Λανγκάρντ, η λίστα Μπόργιανς και η τεράστια λίστα των 65 CD με τους 1,3 εκατομμύρια μεγαλοκαταθέτες, τα διαφυγόντα έσοδα για το δημόσιο ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ..
Σύμφωνα με την απόφαση:
- οι χρήσεις έως και το 2006 έχουν παραγραφεί και περιγράφεται η διαδικασία μέσω της οποίας αποκτά το δικαίωμα η φορολογική διοίκηση για την διενέργεια ελέγχου. Στην απόφαση ξεκαθαρίζεται ότι για να γίνει έλεγχος πέραν της 5ετίας που ισχύει η προθεσμία παραγραφής θα πρέπει να έχει ήδη πραγματοποιηθεί έλεγχος εντός της 5ετίας και ότι μπορεί στη συνέχεια να επανέλθει η φορολογική διοίκηση για συμπληρωματικό φορολογικό έλεγχο μόνον εφόσον υπάρχουν νέα στοιχεία διαθέσιμα.
- για τη χρήση 2007 μπορεί να γίνει συμπληρωματικός φορολογικός έλεγχος μόνο εφόσον αποδεδειγμένα η φορολογική διοίκηση αποδείξει ότι δεν είχε τη δυνατότητα να εντοπίσει και να ζητήσει τα νέα στοιχεία για τη διενέργεια του ελέγχου, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση τα στοιχεία καταθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό του ελεγχόμενου που ελέγχθηκαν και βάση αυτών προέκυψαν διαφορές σε σχέση με το δηλωμένο εισόδημα του φορολογούμενου. Ουσιαστικά το δικαστήριο λέει ότι τα στοιχεία των καταθέσεων ήταν εκεί και έπρεπε να έχουν ζητηθεί εντός της 5ετίας από τον ελεγκτικό μηχανισμό.
- παρατίθεται το σκεπτικό απόφασης 7μελούς συμβουλίου του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με το οποίο οι παρατάσεις στην παραγραφή φορολογικών υποθέσεων είναι αντισυνταγματικές λόγω του δικαιώματος των πολιτών στην ασφάλεια του Δικαίου.
- η απόκτηση από τις φορολογικές αρχές υλικού (από οπτικό) δίσκο με όλα τα ονόματα των καταθετών δεν μπορεί να αποτελέσει νέο στοιχείο -που παρατείνει την παραγραφή- και απαιτείται να έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου για κάθε συγκεκριμένο φορολογούμενο.
- οι ελεγχόμενες υποθέσεις δεν εμπίπτουν ούτε στην προβλεπόμενη από νόμο του 2013 20ετη παραγραφή καθώς, όπως κρίνει το δικαστήριο, αυτό ισχύει για τις υποθέσεις από την ισχύ του νόμου και μετά, δηλαδή για τις υποθέσεις από 2014 και μετά.
- η απόφαση αμφισβητεί και την 20ετή παραγραφή στην οποία θέλει να επεκτείνει τα δικαιώματά του το Δημόσιο για τους ελέγχους αυτούς, με τη λογική ότι δεν μπορεί να δοθεί παράταση σε υποθέσεις που έχουν ήδη παραγραφεί το 2013.
ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝ.ΕΛ. δεν έχουν κάνει τίποτα προς την κατεύθυνση της κάθαρσης. Αναλώθηκαν σε συνεχείς... τρύπες στο νερό σε μια προσπάθεια να μετατραπούν από καταγγέλλοντες σε συνομιλητές της διαπλοκής.
Από την περιβόητη λίστα Λαγκάρντ δυόμισι χρόνια μετά την έναρξη αξιοποίησής της έχουν ολοκληρωθεί μόλις 177 έλεγχοι (σε σύνολο 2.062 προσώπων), έχουν βεβαιωθεί φόροι και πρόστιμα 225,4 εκατ. ευρώ αλλά στο ταμείο έχουν μπει μόλις 37,6 εκατομμύρια. Δηλαδή για κάθε 10 ευρώ βεβαιωμένου φόρου, το ελληνικό κράτος καταφέρνει να εισπράξει 1,66 ευρώ!
Στην λίστα Μπόργιανς, έχει ξεκινήσει έλεγχος για 60 πρόσωπα που υπάρχουν σε αυτή (και άλλα 22 «εμπλεκόμενα»), αλλά δεν ολοκληρώθηκε ούτε ένας και φυσικά δεν έχει εισπραχθεί ούτε ένα ευρώ.
Αίσχος κύριοι της κυβέρνησης!