Απόψεις

Λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Όπως είναι γνωστό, την εποχή της οικονομικής κρίσης, με το «δεύτερο μνημόνιο», το Ν.3985/2011 «Μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-15» και στη συνέχεια με το Νόμο 3986/2011 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-15», για την υλοποίηση των όρων του, συστάθηκε την 1η Ιουλίου 2011, το «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου -Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ Α.Ε».

Το Νοέμβριο του 2011, με την 195/27-10-2011 (ΦΕΚ 2501 Β /4-11-2011) Απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής, τα λιμάνια που λειτουργούσαν ως Οργανισμοί Λιμένα Α.Ε, μεταξύ των οποίων και της Αλεξανδρούπολης, περιήλθαν στο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ Α.Ε ώστε αυτό, μέσα από διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, να προβεί σε πώληση των μετοχών τους ή σε υπο-παραχωρήσεις. Ο σκοπός ήταν, αφενός η αποπληρωμή του δημόσιου χρέους και αφετέρου η ανάπτυξή τους μέσα από τις νέες εταιρείες – επενδυτές που θα προέκυπταν.

Άλλωστε το επίκεντρο της φιλοσοφίας του ΤΑΙΠΕΔ είναι να λειτουργεί ως στρατηγικής σημασίας εταίρος της Πολιτείας για την προώθηση και την ενίσχυση της αναπτυξιακής δυναμικής της ελληνικής οικονομίας, την προσέλκυση επενδύσεων και την παραγωγή εθνικού πλούτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μέχρι σήμερα, το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ στον τομέα των λιμανιών έχει στο ενεργητικό του :

(ι) Την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ ΑΕ, μέσα από μια διαδικασία η οποία ξεκίνησε τo Μάρτιο του 2014 και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2016.

(ιι) Την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ ΑΕ, μέσα από μια διαδικασία η οποία ξεκίνησε τoν Απρίλιο του 2014 και ολοκληρώθηκε το Μάρτιο του 2018 και

(ιιι) Τίποτα, για όλα τα άλλα δέκα λιμάνια μεταξύ των οποίων της Αλεξανδρούπολης .


 

Από τα τέλη του 2011, υπήρχε η δυνατότητα για την αξιοποίηση - ανάπτυξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης από το περίφημο Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ Α.Ε. Όμως, από τότε απλά δίνει ραντεβού – κατά σύμπτωση Σεπτέμβρη - και εμείς περιμένουμε….

Τα πρώτο «ραντεβού» δόθηκε το Σεπτέμβριο του 2012, με την ΑΠ 90/03-9-2012 Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας με την οποία συγκροτούσε «Ομάδα Εργασίας» η οποία σε συνεργασία με το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ και άλλους Φορείς θα πρότεινε λύσεις για τη Στρατηγική των Λιμένων (συμπεριλαμβανομένου και αυτού της Αλεξανδρούπολης)….

Είχαμε, εδώ και δέκα χρόνια, πολλές επιτόπιες επισκέψεις των εκάστοτε Προέδρων του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ (Δέκα Πρόεδροι μέχρι σήμερα) και όλοι υπόσχονταν ότι τo λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα και η διαγωνιστική διαδικασία των παραχωρήσεών του (στην πορεία οι υπο παραχωρήσεις εξελίχτηκαν σε πωλήσεις μετοχών) θα ξεκινούσε σύντομα.

Θα κάνω μια σύντομη αναφορά στους δυο τελευταίους Προέδρους, την περίοδο 2017 – 2022.

Ο Άρης ΞΕΝΟΦΟΣ (9ος Πρόεδρος), επισκέφτηκε τo λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και φυσικά τον ΟΛΑ ΑΕ, στις 5 Δεκεμβρίου 2017 και στις 24 Ιουλίου 2018. Δήλωσε τότε ότι τo λιμάνι της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα και η διαγωνιστική διαδικασία των παραχωρήσεών του θα ξεκινούσε το Σεπτέμβριο του 2018 και θα ολοκληρωνόταν μέσα στο 2019 με τεχνοκρατικά και όχι πολιτικά κριτήρια.

Ο Αθανάσιος ΖΗΛΙΑΣΚΟΠΟΥΛΟΣ (10ος Πρόεδρος), μαζί με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Δημήτριο ΠΟΛΙΤΗ, επισκέφτηκαν τo λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και φυσικά τον ΟΛΑ ΑΕ, στις 6 Σεπτεμβρίου 2021. Ο Διευθύνων Σύμβουλος ερωτηθείς για τη διαγωνιστική διαδικασία, δήλωσε : «Θέλουμε να προχωρήσουμε όσο δυνατόν γρηγορότερα και πιστεύω ότι μέχρι του τέλους του χρόνου θα μπορούμε να έχουμε δεσμευτικές προσφορές από τα σχήματα εκείνα τα οποία έχουν δείξει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Είμαστε στην τελική ευθεία. Η κίνηση η οποία γίνεται είναι στρατηγικής σημασίας. Μεταξύ της ημερομηνίας των δεσμευτικών προσφορών και το closing, πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον ένα εξάμηνο. Σίγουρα εντός του 2022 θα έχουμε την εγκατάσταση του επενδυτή».

***

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, νέα παράταση (τρίτη για φέτος) για τέλη Σεπτέμβρη 2022, πήρε η καταληκτική ημερομηνία (28-7-22) υποβολής οικονομικών προσφορών για την απόκτηση ποσοστού τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης.
Η τοπική κοινωνία προσδοκά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, ώστε το λιμάνι μας να αναπτυχτεί και μέσα από αυτή την ανάπτυξη να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας άμεσες και έμμεσες. Κι όμως αυτή η διαδικασία συνεχώς αναβάλλεται.

Εύχομαι το ‘ραντεβού το Σεπτέμβρη’ να μη καταλήξει σε ‘ραντεβού στα τύφλα’.

 

 

 

 


 


 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ