Για κάθε μέρα της Μεγάλης Εβδομάδος ο θυμόσοφος λαός έχει μια φράση. Για σήμερα λέει: Μεγάλη Τετάρτη - ο Χριστός εχάθη..
Και πράγματι για κάποιους Ιεράρχες έχει χαθεί ο Χριστός, κι ας ελπίσουμε πως θα τον βρουν σύντομα. Είναι εκείνοι που βρήκαν την ευκαιρία να κουνήσουν το δάχτυλο στους πιστούς! Είναι οι ίδιοι που λησμονούν κατά πως φαίνεται πως Εκκλησία δεν είναι μονάχα ο κλήρος, αλλά κλήρος και λαός!
Το γράψαμε και προ ημερών πως με τα καμώματά τους Κυβέρνηση-Ιερά Σύνοδος “ανέστησαν” πασχαλιάτικα την “αγία ανυπακοή”. Και όπως και την πρώτη φορά που έκανε την εμφάνισή του αυτό το “κίνημα” πολλοί Μητροπολίτες πανικοβλήθηκαν!
Άλλος χαρακτήρισε όσους αντιδρούν Ιούδες, άλλος τους ειρωνεύτηκε ως “super Ορθόδοξους” και είπε πως ο Θεός δεν κρατάει ρολόι, άλλος τα έσουρε στους ιερείς του κατηγορώντας τους λίγο πολύ ως “τζιχαντιστές” , άλλος είπε να κάνουμε υπακοή αφήνοντας αιχμές για υποκρισία και λέγοντας πως “ενώ δεν ζούμε με ακρίβεια στην προσωπική μας ζωή, ζητούμε και απαιτούμε από την Εκκλησία την ακρίβεια στα διάφορα προβλήματα”, άλλος είπε πως θέλουμε Χριστό κομμένο και ραμμένο στα μέτρα μας, άλλος είπε πως ο Χριστός είναι λυπημένος εξαιτίας της υποκρισίας, άλλος μίλησε για τους “σημερινούς ζηλωτές”....
Τα «οὐαί» του Κυρίου τους ανήκουν δικαιωματικά! Γιατί τα “ουαί” αποτελούν την καταδίκη του «προσωπείου» και ο Χριστός καταδικάζει απερίφραστα και με αυστηρότητα την ηγετική υποκρισία με σκληρή θεολογική διαλεκτική.
Γιατί τι άλλο από υποκριτής είναι κάποιος που από την μια ζητάει για την Μεγάλη Εβδομάδα νηστεία, προσευχή και μετάνοια και την ίδια στιγμή ο ίδιος σκανδαλίζει και προκαλεί το ποίμνιό του, αφού ευλογεί την προσωπική του αυθεντία;
Αντί να ενσκήψουν στο πρόβλημα με πραότητα λαϊκίζουν σε σημείο που δεν αρμόζει σε Ιεράρχες.
Είναι θλιβερό που έχουμε φτάσει στα μέσα της Μεγάλης Εβδομάδας και ακόμη μαίνονται οι “εχθροπραξίες” για την Ανάσταση στις 9.
Έχει δημιουργηθεί μέγα ζήτημα εδώ και μια εβδομάδα με την Ανάσταση στις 9 το βράδυ. Περί αυτού ούτε συζήτηση. Όμως δεν πρόκειται για ένα απλό τυπικό. Το θέμα έχει βαθύ θεολογικό υπόβαθρο και διαφορετικές ερμηνείες. Ο λαός είναι μπερδεμένος. Βομβαρδίζεται από αντίθετες απόψεις. Ακούνε για παράδειγμα από την μια τον Μητροπολίτη Πειραιώς κι από την άλλη τον Μητροπολίτη Κυθήρων. Ποιον να πιστέψουν;;; Εδώ μια ολόκληρη άλλη Αυτοκέφαλη Εκκλησία, η Εκκλησία της Κύπρου, αντιδράει στα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα με την Ανάσταση και θα κατηγορηθούν οι απλοί πιστοί για τις αμφιβολίες τους;
Κάθε μια πλευρά έχει σοβαρά επιχειρήματα που βασίζονται στους Ιερούς Κανόνες και δημοσιεύονται σε μακρόσυρτες αναλύσεις. Τι κάνουν, λοιπόν, οι προαναφερθέντες Δεσπότες; Αντί να εξηγήσουν στους πιστούς κάποια πράγματα, τους στήνουν στην γωνία σαν απροσάρμοστους, ανυπάκουους και εν τέλει προβληματικούς.
Δηλαδή τι θέλουν; Την Εκκλησία σαν “κλειστό κλαμπ” πειθήνιων ακολούθων;
Πρέπει πάλι να αναμοχλεύουμε το ερώτημα αν είναι «Πίστευε και μη ερεύνα» ή «Πίστευε και μη, ερεύνα»; Αν και η φράση «πίστευε και μη ερεύνα» δεν απαντά ακριβώς έτσι στην εκκλησιαστική γραμματεία αλλά αποτελεί συμπύκνωση της συνοδικής «πίστευε τῶι θαύματι καὶ μὴ ἐρεύνα λογισμοῖς τὸ γενόμενον» ενώ παρεμφερείς φράσεις υπάρχουν και σε άλλα πατερικά κείμενα.
Όπως και να έχει με αυτήν την συμπεριφορά οι συγκεκριμένοι Δεσπότες μετατρέπουν την Εκκλησία από φιλόστοργο μητηρ σε κακιά μητριά! Με αδικαιολόγητη αυστηρότητα απέναντι σε έναν κουρασμένο λαό διατρανώνουν το αλάθητό τους και τελικά χάνουν την έξωθεν καλή μαρτυρία. Είναι εξουθενωτικό αυτό για όλους όσοι περιμέναν να κάνουν ευλογημένο Πάσχα και τώρα βρίσκονται να διασταυρώνουν τα ξίφη τους.
Με λίγα λόγια για να το πούμε και απλά λαϊκά, περίμενε ο λαός να κάνει Πάσχα έστω και με περιορισμούς και κάποιοι Δεσπότες “του το βγάζουν από την μύτη”! Το “κατ΄οικονομίαν” της ΔΙΣ τελικά δημιούργησε “πνευματικά χρέη”!