Βρέθηκε η σορός του άτυχου χειριστή του Mirage 2000-5 σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου που κατέπεσε ανοιχτά της Σκύρου χθες το μεσημέρι.
Τη σορό του εντόπισε περίπου στις 9:30 το πρωί αλιευτικό που συμμετείχε στις έρευνες ανοιχτά του νησιού.
Την είδηση επιβεβαίωσε με δηλώσεις του ο Δήμαρχος Σκύρου, Μίλτος Χατζηγιαννάκης, σημειώνοντας ότι δίπλα στην σορό του Γιώργου Μπαλταδώρου εντοπίστηκαν και μερικά συντρίμμια του Mirage 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας.
Πολλοί ψαράδες από το νησί αλλά και από τα κοντινά νησιά πήραν μέρος στις έρευνες, καθώς το επέτρεψαν οι καιρικές συνθήκες.
Υπενθυμίζεται πως χθες εντοπίστηκαν στην περιοχή των ερευνών η κάσκα του άτυχου χειριστή, η μικρή σωστική λέμβος και το κιτ επιβίωσης που διέθεται το Mirage στο cockpit.
Την ίδια στιγμή εκτιμάται πως το κουφάρι του Mirage 2000-5 βρίσκεται σε βάθος 300 μέτρων.
Σημειώνεται πώς πρίν από λίγη ώρα ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου μετέβη στο σπίτι του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου προκειμένου να εκφράσει τα συλλυπητήρια του στη σύζυγο και τα μέλη της οικογένειας του άτυχου χειριστή. Ήταν το ελάχιστο που μπορούσε να κάνει.
Στο μεταξύ, ομάδα δυτών που έχει σπεύσει στην περιοχή που εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του μοιραίου Mirage 2000-5 αναζητούν το «μαύρο κουτί» που θα ρίξει φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος.
Ο καταγραφέας πτήσης θα φωτίσει το μεγαλύτερο μέρος των πτυχών της «βουτιάς θανάτου» που έκανε το Mirage2000-5 ενώ προσέγγιζε την αεροπορική βάση της 135 Σμηναρχίας Μάχης. Όπως έχουμε ήδη γράψει το μαχητικό πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6000 ποδών καθώς όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα.
Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους. Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.
Όπως ανέφεραν έμπειροι αξιωματικοί εάν η «βουτιά θανάτου» που διέγραψε το μαχητικό της Πολεμικής μας Αεροπορίας, οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί, τότε ο 34χρονος σμηναγός λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Φως στα αίτια αναμένεται να ρίξει το Πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης του δυστυχήματος.