Η Τουρκία με την χρήση μεγάλου αριθμού αλιευτικών πλοίων στο Θρακικό πέλαγος και σε όλο το Αιγαίο διεξάγει τριπλή αποστολή κατά της Ελλάδος, σύμφωνα με δημοσιεύματα. Υπενθυμίζουμε χτες την αποκάλυψη βόμβα στο άρθρο Οι Τούρκοι «γεμίζουν» περιοχές με πολεμικά πλοία «παίζοντας» με το στίγμα της εφαρμογής αυτόματου εντοπισμού θέσεως Τούρκοι Κυβερνήτες αλιευτικών σκαφών «έπαιξαν» με τη λειτουργία της συσκευής αυτόματου εντοπισμού θέσης πλοίου (AIS) και μετέτρεψαν τα αλιευτικά σε… πολεμικά πλοία.
Πρώτον, «καταλαμβάνει χώρο» στο Αιγαίο με «ειρηνικά μέσα» προσπαθώντας να αποκτήσει έρεισμα ή ενός είδους «χρησικτησία» θαλάσσιων περιοχών για να προβάλει στην συνέχεια ένσταση για την κυριότητα του Αιγαίου.
Δεύτερον, εφοδιάζει αλιευτικά με υπερσύγχρονα συστήματα ( ραντάρ επιφανείας κά ) για να κατασκοπεύουν τον ελληνικό στόλο και περιοχές ,διεξάγοντας επιχειρήσεις συλλογής πληροφοριών.
Τρίτον , οι Τούρκοι προκαλούν μεγάλη οικονομική ζημιά στο ελληνικό στόλο αλιευτικών , σαρώνοντας τα ψάρια στις περιοχές αυτές με σκοπό την εξαφάνιση των Ελλήνων ψαράδων.
Σύμφωνα με τοπικό δημοσίευμα μεγάλο πρόβλημα φέρονται να αντιμετωπίζουν οι ψαράδες της Ξάνθης από την μαζική παρουσία μεγάλου αριθμού τουρκικών αλιευτικών στα νερά του Θρακικού Πελάγους.
Πρόσφατο περιστατικό αυτό που σημειώθηκε ανοιχτά των Αβδήρων πριν από λίγες νύχτες με περίπου 50 αλιευτικά, που προκαλεί ανησυχία αλλά και αναστάτωση καθώς πρόκειται για γρι-γρι με κυκλικά δίχτυα, υπερμεγέθη με μήκος σχεδόν 50 μέτρα, και με τεράστια φωτιστικά σώματα , όπως σημειώνουν ειδικοί.
Το ελληνικό λιμενικό ανέφερε ότι η παρουσία τουρκικών αλιευτικών έχει καταγραφεί και σε άλλα σημεία του Θρακικού Πελάγους, για παράδειγμα στη Θάσο, στα 6 μίλια, στα διεθνή ύδατα, άρα είναι νόμιμη. Παρόλα αυτά η παρουσία Τούρκων προκαλεί μεγάλα προβλήματα στον όγκο των ιχθυαλιευμάτων.
Η υπεραλίευση προκαλεί μεγάλη οικονομική ζημιά στους επαγγελματίες αλιείς της περιοχής.
Οι Τούρκοι προκαλούν συχνά, περνώντας κοντά από από τα ελληνικά αλιευτικά με μεγάλες ταχύτητες, κάποιες φορές και χωρίς φώτα.
Μάλιστα, τουρκικά σκάφη είναι μήκους άνω των 50 μέτρων δεν δεσμεύονται από τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς αλιείας, οπότε, για παράδειγμα, στην περίπτωση της αλίευσης τόνου, ψαρεύουν όποτε θέλουν και όσο θέλουν, τη στιγμή που για τους Έλληνες επιτρέπεται μόνο έναν μήνα τον χρόνο, με ειδική άδεια και πλαφόν.
Υπενθυμίζουμε επίσης ότι το σχέδιο Βαριοπούλα αποτελείτο από 4 υποσχέδια: τα Oraj (Καταιγίδα), Suga (Belaying), Sakal (Γενειάδα) και Çarşaf (Chador).
Το «Suga» αποτελούσε το ναυτικό σκέλος του ευρύτερου σχεδίου »Βαριοπούλα».
Το σχέδιο αυτό, υπό την διαταγή του ναυάρχου Ozden Ornek, προέβλεπε την πρόκληση κρίσεως με την Ελλάδα και ακολούθως την πολεμική αναμέτρηση στο Αιγαίο Αρχιπέλαγος με αφορμή επεισόδια σε «νησιά, νησίδες και βραχονησίδες η κυριότητα των οποίων δεν έχει μεταβιβαστεί με συμφωνίες στην Ελλάδα».
Για την πρόκληση των επεισοδίων προτάθηκε και η εκμετάλλευση προστριβών που προκύπτουν ορισμένες φορές μεταξύ ελληνικών και τουρκικών αλιευτικών στην περιοχή του ελληνικού νησιού Ζουράφα (ή Λαδόξερα).
Ακόμη, σκοπός ήταν η απόβαση τουρκικών δυνάμεων σε ελληνικά νησιά όπως οι Οινούσσες («ελέγχουν από τον βορρά τον δίαυλο του Τσεσμέ κι από ανατολικά την Χίο , οι Φούρνοι αλλά και στην Λέρο («Σκοπός ήταν η πραγματοποίηση εκτεταμένης επιχείρησης με στόχο την Λέρο, με την συμμετοχή ναυτικών και αεροπορικών δυνάμεων. Έτσι, θα διασφαλιζόταν η αντίδραση της Ελλάδας και το ξέσπασμα της κρίσης.»).
Πρόκειται λοιπόν για νέου τύπου τουρκική «επίθεση» ως μέρος ενός ακήρυχτου πολέμου για το έλεγχο του ελληνικού Αρχιπελάγους .
https://youtu.be/cIVIA3VcfCg