Αρχείο

Τουρκικός τύπος: Τα ελληνικά σχολεία «εξαφανίζονται στην Τουρκία - Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ δημιούργησε δίγλωσσα νηπιαγωγεία στην Δυτική Θράκη

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Την ίδια στιγμή που  η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μετά το νομοσχέδιο –έκτρωμα για την «τουρκική ένωση Ξάνθης», δέχθηκε αμαχητί την ύπαρξη δίγλωσσων νηπιαγωγείων στην Ροδόπη και Ξάνθη, στην Τουρκία  τα ελληνικά σχολεία τείνουν να γίνουν  ένα «είδος πολυτελείας» μετά την πολιτική της Άγκυρας  που τα εξωθεί με επιστημονικό τρόπο σε κλείσιμο.

Τον Απρίλιο του 2011, με απόφαση δικαστηρίου, το τουρκικό Υπουργείο Παιδείας διέκοψε το έργο τριών ελληνικών σχολείων στην Κωνσταντινούπολη, αναφέρει τουρκικό  δημοσίευμα . Μόνο έξι σχολεία της ελληνικής εθνικής μειονότητας παραμένουν ανοιχτά , καθώς ο αριθμός των εγγεγραμμένων σε αυτά μαθητών  μειώθηκε απότομα τις τελευταίες δεκαετίες.

Σύμφωνα με έρευνα και σχετικό άρθρο  της τουρκικής εφημερίδας Hurriyet Daily News, ο αριθμός των ελληνικών μειονοτικών σχολείων της χώρας είχε  μειωθεί από 60-70 σχολεία το  1950 σε δέκα στη δεκαετία του 2000, ενώ σήμερα μόνο έξι τέτοια σχολεία εξακολουθούν να λειτουργούν. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο συνολικός αριθμός του ελληνικού πληθυσμού που ζει σήμερα στην Τουρκία είναι περίπου 3.000, και βαίνει μειούμενος ενώ η μουσουλμανική μειονότητα στην Δυτική Θράκη αυξάνεται και πληθύνεται.

Ο κ. Αντώνης Πατσιανός , επικεφαλής της Ένωσης των Ελληνικών ιδρυμάτων στην Τουρκία, είπε στην  Hurriyet ότι, το μόνο σχολείο που άνοιξε  τα τελευταία χρόνια ήταν το νηπιαγωγείο  της Ίμβρου. Το σχολείο άνοιξε τις πόρτες του στο νησί Ίμβρος στις αρχές του 2017, προσκαλώντας τρία μικρά παιδιά.

Η έλλειψη μαθητών οδήγησε στο κλείσιμο των ελληνικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις περιοχές του Kadikoy της Κωνσταντινούπολης, Κουρτουλούς και Φερίκιοϊ.

Τον Απρίλιο του 2011, μια δικαστική απόφαση, το Υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας απαγόρευσε το έργο των τριών ελληνικών σχολείων στην Κωνσταντινούπολη, ενός ιδιωτικού δημοτικού σχολείου στα Ταταύλα  στη συνοικία Σισλί, ενός δημοτικού σχολείου στο  Arnavutköy και ενός ακόμη  σχολείου στην περιοχή Balat.

Εκτός από τα χαμηλά επίπεδα εγγραφής μαθητών , τα σχολεία της ελληνικής μειονότητας στην Τουρκία αντιμετωπίζουν επίσης οικονομικά προβλήματα που συνδέονται με την ιδιότητά τους ως ιδιωτικά ιδρύματα , κάτι που  σημαίνει ότι η χρηματοδότηση μέσω δωρεών  που μπορούν να πάρουν, θεωρούνται εισόδημα από τις τουρκικές αρχές.

Μέρος της λύσης μπορεί να είναι η αύξηση του αριθμού των φοιτητών που παρακολουθούν τα ελληνικά σχολεία προσελκύοντας  σπουδαστές στους οποίους μπορούν να απονεμηθούν διπλώματα. Όπως είπε Έλληνας καθηγητής , είναι σημαντικό να βελτιώσουμε την ποιότητα των ελληνικών σχολείων και να διδάξουμε τα ελληνικά σε παιδιά από μικτές οικογένειες.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλα τα μειονοτικά σχολεία στην Τουρκία υπάγονται και λογοδοτούν  στο Υπουργείο Παιδείας της χώρας το οποίο  καθορίζει το αναλυτικό πρόγραμμα και διορίζει  Τούρκους δασκάλους. Επιπλέον, ο βοηθός διευθυντής του σχολείου πρέπει να είναι πολίτης της Τουρκίας. Τα μαθήματα γεωγραφίας και ιστορίας διδάσκονται στα τουρκικά και τα μαθήματα μουσικής, μαθηματικών και φυσικής διδάσκονται στην ελληνική γλώσσα.

Οι τουρκόφρονες την ίδια στιγμή στην Ελλάδα ,  επιδιώκουν μεθοδικά την αφομοίωση και τον εκτουρκισμό των μη τουρκογενών μουσουλμάνων της μειονότητας, ζητούν επιτακτικά να εισαχθεί αποκλειστικά και μόνο η τουρκική γλώσσα στα δημόσια νηπιαγωγεία, με το επιχείρημα πως διαθέτει γραπτό λόγο που θα διδαχθούν στη συνέχεια τα παιδιά στα μειονοτικά σχολεία.

«Έχει γίνει κάποια έρευνα που να αποδεικνύει πως οι νηπιαγωγοί δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους και τα νήπια δεν μαθαίνουν καλά την ελληνική γλώσσα. Θα πρέπει να έχουμε κάποιο συνεργάτη για να μας κάνει το διερμηνέα μεταξύ νηπίου και νηπιαγωγού και μήπως υποβαθμίζεται ο ρόλος της νηπιαγωγού. Πουθενά δεν διευκρινίζεται από πού απορρέει επιστημονικά η ανάγκη ειδικά για έναν τέτοιο συνεργάτη – διερμηνέα και ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος του. Θεωρούμε ως αντιπαιδαγωγική την οποιαδήποτε παρέμβαση και παρουσία μέσα στις αίθουσες των νηπιαγωγείων, προσωπικού που απλά θα κληθεί να παίξει το ρόλο του ενδιάμεσου – διερμηνέα μεταξύ νηπίων και νηπιαγωγού. Τέτοια περίπτωση θα αποτελεί εμπόδιο στη άμεση επαφή και παιδαγωγική αλληλεπίδραση του νηπίου με τον/την νηπιαγωγό και στην ανάπτυξη του» λέει στο «Πρώτο ΘΕΜΑ» η κυρία Γιώτα Βενετοπούλου, μέλος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, που προχώρησε μάλιστα και σε σχετικό ψήφισμα.

Ταυτόχρονα, τα τουρκικά πανεπιστήμια έρχονται καια προσφέρουν εκατοντάδες υποτροφίες  σε μουσουλμάνους της Ελληνικής Θράκης και νότιας Βουλγαρίας.

Οι σκληρό-πυρηνικοί της μειονότητας θεωρούν την είσοδο της τουρκικής γλώσσας στα δημόσια νηπιαγωγεία, ως «πρώτο βήμα» για τη λειτουργία στο μέλλον καθαρά μειονοτικών, που δεν προβλέπονται σήμερα από τη Συνθήκη της Λωζάνης, και αποτελεί πάγιο αίτημα της Άγκυρας, στο πλαίσιο χειραγώγησης του μουσουλμανικού πληθυσμού. Η χώρα μας οφείλει να αποτάξει όλες αυτές τις ψευτο-κουλτουριάρικες μεθόδους και να ενεργεί εθνικά στο πλαίσιο των συνθηκών.

Οι μουσουλμάνοι της Θράκης είναι Έλληνες πολίτες και έτσι θα πρέπει να γαλουχηθούν μέσω της ελληνικής εκπαίδευσης ,χωρίς οποιαδήποτε παρέμβαση από την Άγκυρα , διατηρώντας παράλληλα και την δικής τους γλώσσα . 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ