Για ακόμη μια χρονιά, το 2024, τα ηλεκτρονικά φαρμακεία έλαβαν «ψήφο εμπιστοσύνης» από τους καταναλωτές. Παρά μια ανεπαίσθητη μείωση στον τζίρο τους (-1%), εξακολουθούν να προτιμώνται για αγορές προϊόντων που κινούνται στα φαρμακεία και δεν είναι φάρμακα. Το έτος που πέρασε, τα online φαρμακεία είχαν πωλήσεις λιανικής ύψους 278 εκατομμυρίων ευρώ.
Όπως αναφέρει το ygeiamoy.gr, Τα συγκεκριμένα στοιχεία προέρχονται από την ετήσια έρευνα που πραγματοποιεί η Convert Group και αντλούνται από δείγμα 95 online φαρμακείων, με την συμμετοχή 13 από τους 14 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς αλλά και των στοιχείων του skroutz, με συνολική αντιπροσώπευση αγοράς στο 90%.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, το 2022 τα ηλεκτρονικά φαρμακεία κατέγραψαν πωλήσεις ύψους 269 εκατομμυρίων ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Ποσοστό λογικό μιας και ακόμη η κοινωνία δεν είχε βγει εντελώς από τους περιορισμούς της πανδημίας και οι πολίτες συνήθιζαν πολύ τις διαδικτυακές αγορές.
Ο κλάδος του online φαρμακείου διαχρονικά γνώριζε διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, εξαιτίας των μεγάλων εκπτώσεων σε σχέση με το φυσικό σημείο, την ευκολία εξυπηρέτησης και τη μεγαλύτερη ποικιλία σε σχέση με το φαρμακείο της γειτονιάς. Η απότομη αλλαγή στην αγορά ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2023 λόγω της εναρμόνισης με τις οδηγίες του Υπουργείου Ανάπτυξης για το τρόπο αναγραφής και επικοινωνίας των εκπτώσεων σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, η οποία επηρέασε την αντίληψη που είχε το ευρύ κοινό για τον εκπτωτικό προσανατολισμό των online φαρμακείων.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την Convent Group η σημαντική μείωση των γεννήσεων που καταγράφεται τα τελευταία δύο χρόνια σε σχέση με προηγούμενα έτη οδήγησε σε μειωμένες αγορές της κατηγορίας βρεφικών ειδών το 2024 κατά 15% σε αξία, δημιουργώντας ακόμη ένα «πονοκέφαλο» σε φαρμακοποιούς και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και δικαιολογώντας τη συγκράτηση στον τζίρο την περασμένη χρονιά.
Είδη ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, παιδικά – βρεφικά είδη και προϊόντα υγείας είναι οι «μεγάλες» κατηγορίες των ηλεκτρονικών φαρμακείων. Όπως φαίνεται από την ετήσια έκθεση, στα προϊόντα ομορφιάς καταγράφηκε μικρή μείωση κατά 3% το 2024, στα συμπληρώματα διατροφής μικρή αύξηση κατά 2%, στα βρεφικά και παιδικά είδη η μείωση είναι αξιοσημείωτη όπως προαναφέρθηκε (-15%), ενώ σε γενικότερα προϊόντα υγείας καταγράφηκε μείωση κατά 6%.
Οι πραγματικές εκπτώσεις απευθείας στα online φαρμακεία που καταγράφησαν το 2024 ήταν 38% επί της Προτεινόμενης Τιμής Λιανικής Πώλησης. Αξίζει να σημειωθεί πως το πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων παρουσίασε μικρή αύξηση κατά 1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τα online φαρμακεία σημείωσαν ηλεκτρονικές πωλήσεις λιανικής ύψους 145 εκατομμυρίων ευρώ.