Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, αναφερόμενος στην έκθεση των «Ρεπόρτερ χωρίς Σύνορα», την οποία επικαλούνται κόμματα της αντιπολίτευσης είπε «Η εκστρατεία δυσφήμισης, που κατατάσσει την Ελλάδα σε χαμηλή θέση, για την ελευθερία του Τύπου, έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας καλά οργανωμένης εκστρατείας παραπληροφόρησης, με διαστρέβλωση περιστατικών και με εργαλειοποίησή τους».
Η ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο πολλών παρεμβάσεων βουλευτών της αντιπολίτευσης, κατά τη σημερινή συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, με τις ρυθμίσεις για τον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο.
«Το τελευταίο διάστημα ζούμε μια πρωτοφανή και συντονισμένη επίθεση εναντίον της κυβέρνησης, και μέσω της επίθεσης αυτής και εναντίον της πατρίδας μας, με όχημα τις εκτιμήσεις ορισμένων οργανισμών για το επίπεδο της ελευθερίας του Τύπου στην Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Οικονόμου.
«Καλά οργανωμένη εκστατεία παραπληροφόρησης»
Και ανέφερε πως «είναι αξιοσημείωτο, ως και σουρεαλιστικό, ότι τις απόψεις αυτές τις επικαλούνται με μεγαλύτερη θέρμη εδώ στην Ελλάδα, εκείνα τα μέσα που ασκούν τη σκληρότερη κριτική», προσθέτοντας ότι «η εκστρατεία αυτής της δυσφήμισης έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας καλά οργανωμένης εκστρατείας παραπληροφόρησης, με ψέματα, με ισχυρισμούς που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και με την απουσία ακόμα και στοιχειώδους έρευνας, με διαστρέβλωση περιστατικών και με εργαλειοποίησή τους».
«Κάποιοι, με την αρρωστημένη φαντασία τους, έφτασαν να υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα υπολείπεται στην ελευθερία του Τύπου, ακόμα και από δικτατορίες», τόνισε χαρακτηριστικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και επισήμανε, αναφερόμενος στην «περιβόητη έκθεση για την ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα, την έκθεση της ΜΚΟ ‘Ρεπόρτερ χωρίς Σύνορα’» ότι: «Πέρα από την Ελλάδα, η έκθεση αυτή λέει ότι το Τρινιντάντ είναι στην ελευθερία του Τύπου πάνω από τη Γαλλία. Η Μπουργκίνα Φάσο, με τους πυροβολισμούς στους δρόμους, είναι στην ελευθερία του Τύπου πάνω από τις ΗΠΑ….».
Ο Γιάννης Οικονόμου υπογράμμισε, επίσης, ότι η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην προσπάθεια και ενισχύει την προστασία των δημοσιογράφων.
«Από τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη προκύπτει ότι κατά το χρονικό διάστημα από την 01/01/2019 μέχρι και σήμερα, τα τελευταία τρία χρόνια υπήρξαν 14 καταγγελίες για κακοποιητικές συμπεριφορές, απαράδεκτες συμπεριφορές, οι οποίες ελέγχονται, ορισμένες έχουν καταλήξει πειθαρχικές διώξεις, άλλες βρίσκονται σε εξέλιξη. Δεκατέσσερις περιπτώσεις, που συμφωνούμε όλοι ότι δεν θα έπρεπε να έχουν γίνει», είπε ο κ. Οικονόμου.
Και πρόσθεσε: «Από το 2019 μέχρι σήμερα έχουν γίνει σε όλη την χώρα 15.329 πορείες-συγκεντρώσεις-διαδηλώσεις-συλλαλητήρια. \Για να έχουμε μια αίσθηση, δεκατέσσερις καταγγελίες για 15.329 πορείες και συγκεντρώσεις! Αυτή είναι η χώρα που καταστέλλει και εμποδίζει τους δημοσιογράφους να κάνουν τη δουλειά τους…».
Το νομοσχέδιο
Αναφερόμενος στην στόχευση του νομοσχεδίου που ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια, ο κ. Οικονόμου είπε ότι δεν έχει στόχο να επηρεάσει, ούτε το τι θα γράφει μια εφημερίδα, ούτε τι θα αναλύει κάποιος στον χώρο της ενημέρωσης.
«Δεν επιδιώκουμε κανενός είδους παρέμβαση στην ταυτότητα, στην οντότητα, στην κατεύθυνση που θέλει να έχει ένα ενημερωτικό έντυπο, ένα ενημερωτικό site. Αυτά είναι επιλογές των δημοσιογράφων, είναι επιλογές της ιδιοκτησίας του», είπε και εξήγησε ότι το σχέδιο νόμου διαμορφώνει ενιαίους κανόνες στην κατανομή κρατικής διαφήμισης και πρόσβασης σε προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης.
«Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η ανεξαρτησία, η διαφάνεια, η βιώσιμη επιχειρηματικότητα και ο υγιής ανταγωνισμός των μέσων», είπε ο κ. Οικονόμου και πρόσθεσε:
«Γνωρίζω ότι το θέμα της κατανομής της κρατικής διαφήμισης είναι ζήτημα που περιβάλλεται διαχρονικά από μεγάλη καχυποψία. Για εμάς η κρατική διαφήμιση δεν είναι κάτι που το αντιλαμβανόμαστε ως μέσο επιβίωσης των ΜΜΕ. Η υποστήριξη, μέσω της κρατικής διαφήμισης, στα ΜΜΕ είναι μια δευτερογενής θετική συνέπεια.
»Όμως αν κάνουμε το λάθος να προσχωρήσουμε σε αυτή την αντίληψη, τότε οδηγούμαστε στη λογική ότι θα υπάρχουν μόνο κρατικοδίαιτα ΜΜΕ. Σκοπός της κρατικής διαφήμισης είναι να επικοινωνούν σωστά το μήνυμα που εκπέμπουν ευρύτερο στο κοινό.
»Η επίτευξη ενός τέτοιου σκοπού επιβάλλει την εμπλοκή ειδικών, οι οποίοι οφείλουν, αξιοποιώντας τη τεχνογνωσία που έχουν, να κάνουν σωστά τη δουλειά τους».
Στην κατεύθυνση αυτή, εξήγησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, το νομοσχέδιο διαμορφώνει πλαίσιο που δεν θα επιτρέπει αποκλεισμούς και ταυτόχρονα διασφαλίζει ότι οι ειδικοί θα αποφασίζουν στη βάση συγκεκριμένου πλαισίου αρχών και αξιών.