Κεραυνοβόλα επίθεση ΣΥΡΙΖΑ έπιασε στον ύπνο τους πάντες και πέρασε από τη Βουλή τη δημιουργία κέντρου αποτέφρωσης νεκρών στον Ελαιώνα. Μετά το ν/σ αλλαγής φύλου, το μάθημα των Θρησκευτικών, την εκκλησιαστική περιουσία ήρθε νέο χτύπημα και πλέον ο κατήφορος δεν έχει τέλος. Ο Ιερώνυμος ακόμη αγναντεύει...
Συγκεκριμένα, στο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα που ψηφίστηκε από τη βουλή, περιλαμβάνεται άρθρο με το οποίο αλλάζει η χρήση γης και διευθετούνται χωροταξικές εκκρεμότητες που απαιτούνταν για να ξεκινήσει η κατασκευή του κέντρου αποτέφρωσης, στο χώρο τον οποίο έχει παραχωρήσει ο Δήμος Αθηναίων.
Συγκεκριμένα το επίμαχο άρθρο αναφέρει:
«Επιτρέπεται εφεξής, η χωροθέτηση Κέντρων Αποτέφρωσης Νεκρών (ΚΑΝ) και σε χώρους κοινωνικών και πολιτιστικών λειτουργιών, οι οποίοι βρίσκονται μέσα στους οριζόμενους κοινόχρηστους χώρους της περιοχής του Ελαιώνα, με τους προβλεπόμενους όρους και προϋποθέσεις».
Οπως προαναφέρθηκε, το οικόπεδο που θα κατασκευαστεί το αποτεφρωτήριο νεκρών είναι στον Ελαιώνα, έκτασης περίπου δέκα στρεμμάτων, και το οποίο βρίσκεται σχεδόν δίπλα στο υπό κατασκευή τζαμί με είσοδο από την λεωφόρο Αθηνών.
Βάσει της μελέτης που έχει κάνει ο δήμος το αποτεφρωτήριο θα περιλαμβάνει κτιριακές εγκαταστάσεις χιλίων περίπου τ.μ. με κόστος κατασκευής 1,5 εκατ. ευρώ. Η απόσβεση της επένδυσης, όπως είχε δηλώσει στο παρελθόν η αρμόδια αντιδήμαρχος, θα έχει γίνει σε δύο χρόνια αφού ετησίως περίπου χίλιοι έλληνες μεταφέρονται στην Βουλγαρία προκειμένου να αποτεφρωθούν με κόστος σχεδόν 3.000 ευρώ. Στην Αθήνα, το κόστος θα ανέρχεται σε 500 ευρώ.
Το όλο θέμα ήδη έχει εγκριθεί ομόφωνα από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του δήμου, ενώ το φθινόπωρο θα εγκριθεί και από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η επένδυση θα γίνει με σύμπραξη ιδιώτη και όπως έχει τονίσει η αρμόδια αντιδήμαρχος θα γίνει ανοικτή πρόσκληση ενδιαφέροντος μέσα στους επόμενους μήνες προκειμένου να αναδειχθεί ο ιδιώτης που θα συνεργαστεί με το δήμο.
Από ένα κόμμα που ανέβηκε στην εξουσία ως αριστερό και η πολιτική του έχει εξελιχθεί στην πιο σκληρά φιλελεύθερη και επώδυνη για τα λαϊκά στρώματα δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει τίποτα. Από την ψήφιση του νόμου για την αλλαγή φύλου από τα 15 μέχρι το αποτεφρωτήριο. Άλλωστε μιλάμε για ένα κόμμα με επιβεβαιωμένη την “τρανσέξουαλ” πολιτική αφού έχει φτάσει στο σημείο με κομματική “ορμονοθεραπεία” να μετατρέψει το ΟΧΙ του δημοψηφίσματος σε ΝΑΙ...
Τώρα το μόνο που κάνει είναι να προσπαθεί να χαιδέψει αυτιά ψευτοπροοδευτικών και θολοκουλτουριάρηδων εκτρέποντας παράλληλα την πολιτική ατζέντα από τα σοβαρά και “επικίνδυνα” θέματα και θολώνοντας τα νερά.
Σε αυτή τη λογική και η συνάντηση του υπουργού Δικαιοσύνης χθες με τον Αρχιεπίσκοπο. Το ίδιο δηλαδή που θα κάνει και σήμερα ο υπουργός Παιδείας στη συνάντησή του με τον Αρχιεπίσκοπο για τα Θρησκευτικά. Οι αντιδράσεις της Εκκλησίας και της πλειονότητας της κοινωνίας χρεώθηκαν στον ίδιο τον υπουργό Κοντονή και στην “έμπνευσή” του για την μείωση του ορίου ηλικίας... Δηλαδή ένα παιδί 15 χρονών δεν επιτρέπεται να δει χωρις την γονική συγκατάβαση μια κινηματογραφική ταινία, αλλά επιτρέπεται να αλλάξει φύλο...
Η δε παρουσίαση της συνάντησης Κοντονή-Ιερώνυμου όπως προβλήθηκε μόνο γέλωτα προκαλεί. Ένα ξερό δελτίο τύπου και πληροφορίες με το σταγονόμετρο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, ο υπουργός Δικαιοσύνης ζήτησε “άφεση αμαρτιών” από τον Αρχιεπίσκοπο με δικαιολογία τις δεσμεύσεις της χώρας για το θέμα σε διεθνές επίπεδο αλλά και σειρά αποφάσεων δικαστηρίων. Διαβεβαίωσε δε τον Αρχιεπίσκοπο ότι έχουν ληφθεί υπ’ όψιν όλα τα κατάλληλα μέτρα προκειμένου η αναγνώριση ταυτότητας φύλου στην ηλικία των 15 ετών να γίνεται υπό αυστηρές προϋποθέσεις.
Πάνω σε αυτό υπάρχουν σοβαρότατες αντιρρήσεις....
Η Ομάδα Γυναικών Καλαμπάκας δεν φαίνεται να συμμερίζεται την άποψη του υπουργού. Σε εκδήλωσή της για τη «νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου» τονίζει πως με βάση τον ψηφισθέντα νόμο “δεν απαιτείται η οποιαδήποτε προηγούμενη εξέταση ή ιατρική αγωγή που σχετίζεται με την σωματική ή ψυχική υγεία του ατόμου” .Το κριτήριο, όπως αναφέρει η Ομάδα, με βάση το οποίο το δικαστήριο θα αποφασίσει τη διόρθωση είναι: “η προσωπική αίσθηση του σώματος, καθώς και η κοινωνική και εξωτερική έκφραση του φύλου, τα οποία αντιστοιχούν στη βούληση του προσώπου”.
Αυτές είναι οι σοβαρές προϋποθέσεις του κ. Κοντονή....
Συγκεκριμένα η ομάδα γυναικών Καλαμπάκας αναφέρει σε ανακοινωσή της:
“Η κυβέρνηση κατέθεσε νομοσχέδιο με το οποίο δίνεται η δυνατότητα αλλαγής φύλου στα νομικά έγγραφα ενός ατόμου με βάση τη βούλησή του, τον αυτοπροσδιορισμό φύλου. Το νομοσχέδιο δεν αφορά τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, το σεξουαλικό προσανατολισμό. Μέχρι σήμερα οι αποφάσεις των δικαστηρίων, δηλαδή η νομολογία όριζε ότι για την αλλαγή φύλου απαιτούνταν χειρουργικές επεμβάσεις (μαστεκτομής, γεννητικών οργάνων), ιατρικές πράξεις (ορμονοθεραπεία), εξετάσεις και γνωματεύσεις.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο στην αίτηση στο δικαστήριο για τη διόρθωση του καταχωρημένου φύλου “δεν απαιτείται να βεβαιώνεται ότι το πρόσωπο έχει υποβληθεί σε οποιαδήποτε προηγούμενη ιατρική επέμβαση”. Επίσης “δεν απαιτείται η οποιαδήποτε προηγούμενη εξέταση ή ιατρική αγωγή που σχετίζεται με την σωματική ή ψυχική του υγεία.” Το κριτήριο με βάση το οποίο το δικαστήριο θα αποφασίσει τη διόρθωση είναι: “η προσωπική αίσθηση του σώματος, καθώς και η κοινωνική και εξωτερική έκφραση του φύλου, τα οποία αντιστοιχούν στη βούληση του προσώπου”. Επίσης το άτομο που θα αποφασίσει ν’ αλλάξει το φύλο του με αυτή τη διαδικασία, θα μπορεί να την επαναλάβει ακόμη μια φορά στο μέλλον.
Επομένως το νομοσχέδιο δεν απαιτεί ως προϋπόθεση καμία επιστημονική γνωμοδότηση. Αγνοείται η ανάγκη το άτομο να διαθέτει ολόπλευρη επιστημονική και κοινωνική στήριξη σ’ αυτή τη διαδικασία.
Προβλέπεται ότι και οι ανήλικοι 17 ετών θα μπορούν να αλλάξουν την ταυτότητα φύλου με τη συναίνεση των γονιών τους, αφού έχουν το δικαίωμα ψήφου και άλλα “πολιτικά” δικαιώματα και επομένως έχουν την ωριμότητα να αποφασίσουν και γι αυτό, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Βουλή η κυβέρνηση άλλαξε το ηλικιακό όριο, προσδιορίζοντάς το στα 15 έτη και θέτοντας ως προϋπόθεση γνωμάτευση ιατρικού συμβουλίου που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό σε δημόσιο νοσοκομείο.
Η θέση της Ομοσπονδίας Γυναικών Ελλάδος
Η ΟΓΕ θεωρεί ότι στις περιπτώσεις που το άτομο βιώνει μια έντονη σύγκρουση ανάμεσα στα ανατομικά του χαρακτηριστικά και στο φύλο που νοιώθει ότι ανήκει, για μια σειρά βιολογικούς, κοινωνικούς λόγους, αλλά και για λόγους ψυχικής υγείας απαιτείται η ολόπλευρη επιστημονική και κοινωνική του στήριξη προκειμένου να μπορέσει το άτομο να λύσει αυτή την ασυμβατότητα. Στην όποια ατομική επιλογή επιδρά το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Για να μπορέσει να ασκηθεί το ατομικό δικαίωμα με ουσιαστικό και όχι τυπικό τρόπο, προϋποτίθενται ορισμένοι κοινωνικά καθορισμένοι παράγοντες. Για να είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και ουσιαστική η ατομική επιλογή στην αλλαγή της ταυτότητας φύλου, χρειάζεται να βασίζεται στη γνώση μιας σειράς παραγόντων και συνεπειών από αυτήν την επιλογή. Αυτή η γνώση μπορεί να μεταφερθεί μέσα από την επιστημονική, κοινωνική στήριξη του ατόμου. Δεν αρκεί η προσωπική του εμπειρία.
Όλα αυτά η κυβέρνηση τα ονομάζει “ιατρικοποίηση”, και τα καταδικάζει. Την ίδια στιγμή στην περίπτωση των 15χρονων και 16χρονων θέτει επιστημονικά κριτήρια και προϋποθέσεις, ενώ για τους 17 ετών και πάνω τα αγνοεί.
Το νομοσχέδιο δεν προσεγγίζει ούτε τις ελάχιστες κοινωνικές προϋποθέσεις για να στηριχθεί το ατομικό δικαίωμα. Αντίθετα τις αρνείται στο όνομα του ατομικού δικαιώματος.
Βασικός ισχυρισμός της κυβέρνησης είναι η “ελευθερία της ατομικής επιλογής”, το ατομικό δικαίωμα για την αλλαγή φύλου χωρίς καμία κοινωνική ευθύνη και στήριξη. Παρουσιάζουν αποσπασμένα τα ατομικά δικαιώματα από τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες. Ό,τι όμως δεν ενδιαφέρει την κοινωνία δεν χρειάζεται και καμία θεσμοθέτηση. Κανένα ατομικό δικαίωμα δεν είναι εγγυημένο έξω από τα συλλογικά κοινωνικά δικαιώματα. Γι αυτό και απαιτείται ανάπτυξη κοινωνικών υποδομών για την ολόπλευρη ψυχοσωματική και κοινωνική ανάπτυξη του ατόμου από την παιδική ηλικία . Η έλλειψη κοινωνικών λειτουργών, ψυχολόγων, ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στα Κέντρα Υγείας, στα σχολεία στερεί από κάθε νέο και νέα τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του, για την ομαλή κοινωνικοποίησή του, για την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων στο οικογενειακό, σχολικό περιβάλλον (πχ. bulling).
Όσο τσακίζεται ο καθολικός χαρακτήρας του κοινωνικού δικαιώματος τόσο περιορίζονται τα ατομικά δικαιώματα. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα αναγνωρίζονται 32 χαρακτηρισμοί για τον προσδιορισμό φύλου, όπως ισχυρίστηκε ο βουλευτής του ΠΟΤΑΜΙΟΥ Αμυράς, ενώ την ίδια στιγμή εκατομμύρια Αμερικάνοι δεν έχουν δικαίωμα στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Σήμερα η πλειοψηφία των χωρών έχει νομοθετικές ρυθμίσεις που για την αλλαγή φύλου δεν είναι μεν απαραίτητη η χειρουργική επέμβαση αλλαγής γεννητικών οργάνων, αλλά απαιτείται η ιατρική παρακολούθηση. Εξαίρεση αποτελούν η Μάλτα, η Δανία, η Ιρλανδία, η Νορβηγία, η Αργεντινή που δεν απαιτείται καμία προϋπόθεση. Είναι απορίας άξιον πως αντιλαμβάνονται σε κάποιες απ’ αυτές τις χώρες τα ατομικά δικαιώματα όταν την ίδια στιγμή απαγορεύεται και ποινικοποιείται σ’ αυτές τις χώρες το δικαίωμα στην άμβλωση όπως στη Μάλτα, στην Ιρλανδία, στην Αργεντινή.
Εξάλλου το νομοσχέδιο με ό,τι προβλέπει αφήνει ανοιχτό το πεδίο για αναπαραγωγή ρατσιστικών, προσβλητικών επιθέσεων σε βάρος των διεμφυλικών ατόμων, χωρίς να φράσσει το δρόμο για τις διακρίσεις εις βάρος τους. Προφανώς τα ζητήματα αυτά δε λύνονται με μία δικαστική ή διοικητική πράξη.
Η κυβέρνηση έρχεται με το νομοσχέδιο αυτό να θεσμοθετήσει και νομικά τον πλήρη διαχωρισμό του “βιολογικού” και του “κοινωνικού” φύλου.
Σύμφωνα μ’ αυτές τις θεωρίες υπάρχει πλήρης διάσταση των ανατομικών χαρακτηριστικών του φύλου, που αντιλαμβανόμαστε όλες ότι προσδιορίζονται αντικειμενικά, από την αντίληψη που έχει το κάθε άτομο για το φύλο στο οποίο ανήκει. Οι αντιλήψεις για το φύλο διαμορφώνονται κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, ιστορικές, κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές. Δεν διαμορφώνονται από την ατομική εμπειρία του καθενός και της καθεμιάς. Επίσης οι αντιλήψεις αυτές αναπαράγονται κοινωνικά μέσα από το οικογενειακό, το σχολικό, ευρύτερα μέσα από το κοινωνικό περιβάλλον.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση το φύλο δεν προσδιορίζεται αντικειμενικά αλλά αποτελεί επιλογή κάθε ατόμου. Δεν υπάρχει φυλετικός διαχωρισμός σε άνδρες και γυναίκες ως αντικειμενικό γεγονός. Σύμφωνα με τις θεωρίες της μετανεωτερικότητας, αυτές που η κυβέρνηση παρουσιάζει ως “επιστημονικές εξελίξεις”, το «κοινωνικό φύλο» αποτελεί μια κοινωνική κατασκευή, μια δοτή ταυτότητα, ένα ρόλο που αποδίδει η κοινωνία στα μέλη της. Η διάκριση άνδρας-γυναίκα αποτελεί “ψευδή διχοτόμηση, που είναι κατασκευασμένη και όχι πραγματική”.
Είναι θεωρίες αντεπιστημονικές και ανορθολογικές, που παρουσιάζουν την πραγματικότητα με το κεφάλι κάτω και τα πόδια πάνω και αποκαλούνται “προοδευτισμός”. Αυτές οι θεωρίες έχουν βρει πρόσφορο έδαφος την εποχή της γενικευμένης επίθεσης στα δικαιώματα των λαϊκών οικογενειών και ιδιαίτερα των γυναικών του καθημερινού μόχθου.
Σύμφωνα με όλες αυτές τις θεωρίες, ο “αυτοπροσδιορισμός” ανάγεται σε μέγιστη αξία. Το κάθε άτομο είναι “αυτό που αισθάνεται και σκέπτεται για το φύλο του”. Αυτό το κριτήριο προτάσσει εξάλλου και η ΕΕ. Αρνούνται ότι το φύλο προσδιορίζεται αντικειμενικά.
Αυτή η αντίληψη όσο και αν εμφανίζεται ότι αφορά μόνο στο φυλετικό προσδιορισμό αναπαράγεται σε όλες τις πλευρές της κοινωνικής ζωής.
Θεοποιώντας τον ατομισμό, τον υποκειμενισμό, τη μοιρολατρία, αναπαράγει σμπαραλιασμένες ταυτότητες. Όπως πολύ χαρακτηριστικά σημείωσε μια νέα συναγωνίστρια, σήμερα μέλος του ΔΣ μας, στο τελευταίο συνέδριο, αυτή η αντίληψη στέλνει στη νέα γενιά το εξής μήνυμα: «Δεν χρειάζεται ν’ αλλάξεις την άθλια πραγματικότητα που ζεις. Αρκεί απλά να σκέφτεσαι και να μιλάς διαφορετικά γι αυτήν.» Έχει στόχο κατευθείαν τη συνείδηση, όχι μόνο για να την αδρανοποιήσει, αλλά και για να αποκρύψει την κοινωνική πραγματικότητα που έχει εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενους, καταπιεστές και καταπιεζόμενες. Επομένως για τις γυναίκες αποτελεί ένα καίριο χτύπημα στην υπόθεση της ισοτιμίας και της χειραφέτησής τους”.