Την παροχή αυτονομίας στα ελληνικά πανεπιστήμια να επιλέγουν τα τμήματα σπουδών που θα λειτουργούν ζήτησε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ο βουλευτής της ΝΔ Ανδρέας Καστανιώτης προκειμένου όπως είπε να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα δημιουργίας σχολών με βουλευτικές τροπολογίες όπως είχε γίνει επι ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
«Τα περιφερειακά πανεπιστήμια αποτελούν πυλώνα ισόρροπης ανάπτυξης» είπε ο κ. Κατσανιώτης μιλώντας στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο των μη κρατικών ΑΕΙ για να προσθέσει “Θέλουμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση του φοιτητικού επιδόματος στέγασης. Μείωση του κόστους παραβόλου ώστε αν κάποια πανεπιστήμια επιθυμούν να ανοίξουν παραρτήματα στην περιφέρεια να το κάνουν με μικρότερο κόστος. Προτείνουμε πλήρη αυτονομία. Δεν γίνεται να περιμένει το πανεπιστήμιο το κράτος πατερούλη και τον υπουργό αφέντη να ορίσει τα πάντα. Δεν μπορεί ένας υπουργός να ανοίγει ή να κλείνει τμήματα όπως αυτός θέλει. Είχα στείλει σχετική επιστολή στον πρωθυπουργό επισημαίνοντας πως οι διοικήσεις των πανεπιστημίων πρέπει να αφεθούν να ορίζουν επι συγκεκριμένων μάστερ πλαν τα τμήματα και τις σχολές που θα λειτουργούν”.
“Δεν μπορεί ένα τμήμα να γίνεται βόλτα μεταξύ βουλευτών. Είναι ντροπή αυτό που έγινε επι κ. Γιαβρόγλου. Σε μια νύχτα τα ΤΕΙ έγιναν πανεπιστήμια. Δεν σας νοιάζει το πανεπιστήμιο να είναι ποιοτικό, αρκεί να είναι κρατικό. Για εμάς το όραμα είναι διπλό, δημόσιο πανεπιστήμιο και ποιοτικό” είπε ο βουλευτής σε άλλο σημείο για να υπογραμμίσει ότι ήδη “από το 1988 η ΔΑΠ ΝΔΦΚ μιλούσε για την ανάγκη ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων με όραμα να καταστεί η Ελλάδα κόμβος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Χάσαμε την μεγάλη ευκαιρία εξ αιτίας της αντιπολίτευσης. 40 χρόνια μετά συζητούμε τα ίδια. Με χαρά όμως βλέπω σήμερα τους τότε πολέμιους σήμερα να το υποστηρίζουν. Τους καλωσορίζω στην σωστή πλευρά”.
Τέλος, υπογράμμισε ότι με το προωθούμενο νομοσχέδιο και την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων το κράτος αποκτά κυρίαρχο ρυθμιστικό ρόλο στο χώρο των κολεγίων ενώ παράλληλα θέτει τις βάσεις ώστε η Ελλάδα να καταστεί περιφερειακό κέντρο ανάπτυξης και γνώσης.