Πολιτική

Μητσοτάκης: Προσωπικό δικό μου στοίχημα η ανάταξη των σιδηροδρόμων

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τους εκπροσώπους του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train με αντικείμενο την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων.

Στη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκε το χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης με πρόσθετα μέτρα ασφάλειας, η αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση της σύμβασης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, η ενδελεχής επιθεώρηση των υποδομών και η ενίσχυση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ με προσωπικό. Σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν σήμερα, Τρίτη το απόγευμα, από τον Υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη.

Κατά την έναρξη της σύσκεψης ο Πρωθυπουργός δήλωσε:

«Καλημέρα σας, κατ’ αρχάς να σας ευχηθώ καλή δύναμη στη δύσκολη αποστολή την οποία αναλαμβάνετε ως καινούριοι Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.

Ήθελα να συναντηθούμε σήμερα, μαζί και με τους εκπροσώπους της Hellenic Train, για να δηλώσω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η ανάταξη των σιδηροδρόμων μας δεν αποτελεί απλά ένα καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά αποτελεί πια κι ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα και αυτό άλλωστε είναι και το περιεχόμενο της ανάληψης της πολιτικής ευθύνης από πλευράς μου. Είναι μία αναγνώριση διαχρονικών παθογενειών που οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα, είναι όμως και η άρνηση της συνθηκολόγησης με τις αιτίες που το προκάλεσαν. Και με αυτές τις αιτίες έχουμε κηρύξει όλοι πόλεμο και τον πόλεμο αυτόν πρέπει να τον κερδίσουμε.

Ο σκοπός μου είναι να σας ενθαρρύνω στη δύσκολη αποστολή την οποία έχετε μπροστά σας. Παραλαμβάνετε δύο πληγωμένους Οργανισμούς, ας μην κοροϊδευόμαστε, οι οποίοι πρέπει να σταθούν στα πόδια τους. Και όπως έχουμε πει και μαζί με τον Υπουργό και όπως αναμένω να ανακοινώσετε σήμερα, η πρώτη προτεραιότητα είναι ένα ασφαλές -το τονίζω το ασφαλές- σχέδιο άμεσης επαναλειτουργίας των σιδηροδρόμων μας, ενδεχομένως όπως μας υποδείξετε με ένα περιορισμένο συγκοινωνιακό φορτίο, αλλά με όσο το δυνατόν περισσότερες πρόσθετες δικλείδες προστασίας και ασφάλειας των επιβατών, αλλά και όσων εργάζονται στα τρένα μας.

Και φυσικά, η δεύτερη καθοριστική προτεραιότητα που αφορά πρωτίστως την ΕΡΓΟΣΕ αλλά και τον ΟΣΕ με τον οποίο πρέπει να συνεργαστούμε, αλλά και την Hellenic Train, είναι η επιτάχυνση πια της ολοκληρωμένης εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης στον κεντρικό άξονα της χώρας.

Πιστεύω ότι είναι και δικό σας χρέος να ανυψώσετε το ηθικό των εργαζομένων και πιστεύω ότι και αυτοί οφείλουν να γίνουν η όψη του νέου ανανεωμένου προσώπου των τρένων μας.

Ακούσαμε διαλόγους που προκαλούν και οργή και ντροπή. Αρνούμαι προσωπικά να πιστέψω ότι αποτελούν τον κανόνα, όμως και ως εξαιρέσεις δυστυχώς κόστισαν ζωές και γι’ αυτό καμία τέτοια συμπεριφορά πια δεν μπορεί να είναι ανεκτή.

Και πιστεύω επίσης ότι σύντομα το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, αλλά και η τεχνική βοήθεια που έχουμε ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα μπορούν να μας επιτρέψουν να χαράξουμε ένα μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για τους σιδηροδρόμους πια του 2030.

Έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε. Πιστεύω ότι έχουμε τεχνογνωσία. Θα βρούμε και πρόσθετη τεχνογνωσία από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα εξασφαλίσουμε τους πόρους εκείνους οι οποίοι είναι απαραίτητοι για να μπορούμε ως χώρα να έχουμε τα τρένα που μας αξίζουν. Και να τονίσω στο σημείο αυτό, ότι έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για εμένα τα τρένα και οι γραμμές που έχουμε, να εξασφαλίσουμε ότι θα λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια πριν συζητήσουμε για μελλοντικές επεκτάσεις των τρένων μας. Νομίζω ότι αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα. Όπως βέβαια να εξασφαλίσουμε ότι ο ΟΣΕ θα έχει μια σταθερή χρηματοδότηση, προκειμένου να μπορεί να συντηρεί τις γραμμές του με τον τρόπο που απαιτείται για το δικό μας σιδηροδρομικό δίκτυο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Τέλος, θέλω να γνωρίζετε ότι δεν πρόκειται να αντιμετωπίσω το θέμα αυτό ως πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης. Ο αντίπαλός μας και εδώ, είναι το βαθύ κράτος του αναχρονισμού, το οποίο δυστυχώς στους σιδηροδρόμους μας έχει εκδηλωθεί με μεγαλύτερη ένταση ενδεχομένως απ’ ό,τι σε άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης. Πρέπει να καταπολεμήσουμε τις νησίδες εκείνες που αντιστέκονται στον εκσυγχρονισμό. Πρέπει να καταπολεμήσουμε -και το λέω ευθέως- και το δικό μας κακό εαυτό.

Χρειαζόμαστε τη συνεργασία και την συμπαράταξη όλων. Ξέρετε πολύ καλά ότι και ο Υπουργός Επικρατείας, ο οποίος έχει αναλάβει τα καθήκοντα με πρώτιστη και κύρια αποστολή την ανάταξη των σιδηροδρόμων μας, αλλά και εγώ, θα είμαστε δίπλα σας. Δεν έχουμε πολύ χρόνο στη διάθεσή μας και νομίζω ότι πρέπει όλοι να υπερβάλλουμε τους εαυτούς μας, ώστε να μπορούμε να πετύχουμε τον στόχο τον οποίο έχουμε θέσει».

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train Maurizio Capotorto.

Από την πλευρά της Κυβέρνησης έλαβαν μέρος, ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, o Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου και ο Διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού Δημήτρης Τσιόδρας.

Τέμπη: Στον εφέτη ανακριτή σήμερα τρεις εκ των κατηγορουμένων – Σε ειδική υπηρεσία το έγγραφο με τις σβησμένες βάρδιες

Σήμερα, ο εφέτης ανακριτής αναμένεται να καλέσει εκ νέου τον προϊστάμενο επιθεώρησης και τους δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες επίκεινται και νέες διώξεις. Κατά πάσα πιθανότητα οι τρεις θα ζητήσουν προθεσμία για να απολογηθούν προκειμένου να ενημερωθούν οι δικηγόροι τους.

Όπως ανέφερε η δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Ελπίδα Κουτσογιάννη, νωρίτερα έγινε γνωστό ότι το έγγραφο που είχε σβηστεί με μπλάνκο – ένα θέμα που είχε προκύψει από την απολογία του 59χρονο προφυλακισμένου σταθμάρχη ο οποίος υποστήριξε ότι στο έγγραφο παράδοσης – παραλαβής των βαρδιών είναι σβησμένη μία ώρα με μπλάνκο – έχει ήδη δοθεί σε ειδική υπηρεσία για να βρεθεί τι υπάρχει γραμμένο από κάτω και ποιος το έγραψε.

Χθες (13/3/2023) ανέλαβε επισήμως ο εφέτης ανακριτής. Δηλαδή από χθες είναι σε ανώτερο ανακριτικό επίπεδο η υπόθεση κι αυτό σημαίνει μεγαλύτερη ταχύτητα, καθώς ο εφέτης ανακριτής και η αναπληρώτρια του θα ασχοληθούν μόνο με αυτή, συνεχίζοντας την ανακριτική έρευνα από εκεί που την άφησε η 3η ανακρίτρια. Θα κληθούν κι άλλοι μάρτυρες για καταθέσεις ενώ υπάρχει μια πληροφορία ότι θα κληθεί ξανά για συμπληρωματική απολογία ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης. Επίσης, σήμερα αναμένεται η κατάθεση της μηνυτήριας αναφοράς κατά εκείνων που διαρρέουν στοιχεία της υπόθεσης και στοιχεία της δικογραφίας και κατά εκείνων που τα δημοσιεύουν αυτούσια.

Ακόμα διερευνώνται πιθανές ποινικές ευθύνες στους γιατρούς που χορήγησαν την αναρρωτική άδεια στον προϊστάμενο επιθεώρησης και η οποία ξεκινούσε στις 2 Μαρτίου.

Eν τω μεταξύ, οι δικηγόροι από οικογένειες θυμάτων και τραυματιών, μεταβαίνουν στη Λάρισα προκειμένου να δηλώσουν παράσταση της υποστήριξης κατηγορίας κατά παντός υπευθύνου, ζητώντας να αποδοθεί δικαιοσύνη σε όποιους έχουν ευθύνες και σε όποιο πόστο βρίσκονται, όσο ψηλά και αν βρίσκονται.

Ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης έκανε αυτοψία στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την Θεσσαλονίκη μέχρι και τη Λάρισα, ενώ μέχρι την Παρασκευή (17/3) αναμένεται να έχει αποκατασταθεί πλήρως η ηλεκτροδότηση του δικτύου στο σημείο της τραγωδίας.

Την ίδια ώρα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος από τον διοικητή του ΟΣΕ να του αποστείλει τους φακέλους για όλα τα σιδηροδρομικά  δυστυχήματα τα τελευταία 15 χρόνια, με στόχο να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ποινικές ευθύνες που δεν αναζητήθηκαν.

Επίσης, σε βάθος 15ετίας θα πάει η έρευνα και για τις συμβάσεις του ΟΣΕ, σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχής για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Χαράλαμπο Βουρλιώτη.
Έτσι εκτός από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης με τους 4 νεκρούς, στο ‘μικροσκόπιο’ μπαίνουν μεταξύ αυτών τα δυστυχήματα:

  • 16 Μαΐου 2016: Σύγκρουση μηχανήματος συντήρησης σιδηροδρομικών γραμμών με ψεκαστικό σταθερής τροχιάς του ΟΣΕ, στις Σέρρες με απολογισμό δύο θανάτους και δύο τραυματισμούς
  • 30 Σεπτεμβρίου 2019: Θανάσιμος τραυματισμός  55χρονου επιβάτη, κατά την επιβίβαση στο Δομοκό
  • 21 Ιουνίου 2022: Σύγκρουση τρένου  με Ι.Χ. σε αυτόματη φυλασσόμενη διάβαση στη Λάρισα με αποτέλεσμα τον θάνατο οδηγού.

Χθες, Δευτέρα 13 Μαρτίου, ο Γιώργος Γεραπετρίτης είχε συνάντηση με εκπροσώπους εργαζομένων στους σιδηροδρόμους στο Υπουργείο Μεταφορών, όπου ενημερώθηκε εκτεταμένως για τις χρόνιες παθογένειες του ελληνικού Σιδηροδρόμου, ενώ τονίστηκε ότι κανένα από τα προβλήματα αυτά δεν έχει επιλυθεί παρά τις επανειλημμένες και στοχευμένες προσπάθειές μας να τα αναδείξουμε με όλους τους δυνατούς τρόπους».

Εμείς σαν εργαζόμενοι το μέλημα μας είναι πρώτα να ανοίξει και να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη, τόνισε μετά τη συνάντηση ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, Γιάννης Ντίτσας.

Ο κ . Γεραπετρίτης ενημέρωσε τους εργαζομένους ότι πρόθεση της Κυβέρνησης είναι η ασφαλής επανεκκίνηση του Σιδηροδρόμου καθώς και ότι σύντομα θα προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις εντός του ανωτέρω πλαισίου.

Αύριο Τετάρτη, ο κ. Γεραπετρίτης θα ενημερώσει τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σε συνέχεια της αυτοψίας που πραγματοποίησε προ ημερών τόσο στον τόπο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, όσο και στον ΟΣΕ της Θεσσαλονίκης, στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.

Παράλληλα, η Hellenic Train ανακοίνωσε τη δρομολόγηση λεωφορείων, από αύριο Τετάρτη 15 Μαρτίου, για τη μετακίνηση επιβατών σε ορισμένες διαδρομές, έως ότου αποκατασταθεί η σιδηροδρομική κυκλοφορία.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Αποκάλυψη: Αυτές είναι οι περιοχές του Αιγαίου που οι Τούρκοι θέλουν να υφαρπάξουν από την Ελλάδα στην «μοιρασιά» ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδας

Η Τουρκία, επιδιώκει την περιορισμένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, διαφοροποιούμενη γεωγραφικά...