ψηφιακό πελατολόγιο
Οικονομία

Μας φακελώνουν παντού! Έρχεται το ψηφιακό πελατολόγιο σε συνεργεία αυτοκινήτων πάρκινγκ χώρους εκδηλώσεων

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), μέσω του ψηφιακού πελατολογίου, θα «βλέπει» τον αριθμό των πελατών που δέχονται καθημερινά χιλιάδες επαγγελματίες.

Άλλη μια «παγίδα» για τον εντοπισμό κρυφών εισοδημάτων στήνει η ΑΑΔΕ ενεργοποιώντας το ψηφιακό πελατολόγιο μέσω του οποίου ο φορο-ελεγκτικός μηχανισμός θα έχει τη δυνατότητα να «βλέπει» τους πελάτες χιλιάδων επαγγελματιών και να διασταυρώνει τα στοιχεία με τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί και διαβιβαστεί στα MyData.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό το μέτρο θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση σε συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων αλλά και εκδρομών και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η λίστα

Ψηλά στη λίστα των υπόχρεων βρίσκονται:

1. Επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία οχημάτων, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, χώροι στάθμευσης οχημάτων, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.

2. Επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων από χώρους (κτήματα και αίθουσες) μέχρι εταιρείες catering και εταιρείες διοργάνωσης.

Τo νέο όπλο σε συνδυασμό με την διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, τα ψηφιακά δελτία αποστολής και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια θα συνδράμει σημαντικά στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής με τα κόλπα απόκρυψης τζίρου από επιτήδειους.

Κι αυτό γιατί οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη και άμεση εικόνα για την «πελατειακή κίνηση» ενός επαγγελματία και θα μπορούν να διασταυρώνουν τα δεδομένα με τα στοιχεία για τις αποδείξεις που εμφανίζει ο φορολογούμενος στα ηλεκτρονικά βιβλία στο MyData της ΑΑΔΕ.

Ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 χιλιάδες επαγγελματίες. Συγκεκριμένα τα πρόσθετα βιβλία σε χειρόγραφη μορφή ήταν υποχρεωτικά για αρκετές δεκαετίες σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως γιατροί, οδοντίατροι, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λπ.

Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών. Με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών καταργήθηκε ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων και στο πλαίσιο της απλοποίησης καταργήθηκαν και τα πρόσθετα βιβλία. Ωστόσο, η κατάργηση του βιβλίου πελατών φαίνεται να διευκόλυνε όσους δεν εκδίδουν αποδείξεις για να κρύψουν εισοδήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με το ψηφιακό πελατολόγιο οι επαγγελματίες, που θα καθοριστούν με ειδική απόφαση τα επόμενο χρονικό διάστημα, θα πρέπει να το τηρούν ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στα ηλεκτρονικά βιβλία MyData. Η δήλωση περιορισμένου αριθμού πελατών από τον επαγγελματία, θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ,  και θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Τα ψηφιακά πελατολόγια επιπλέον θα μπορούν πανεύκολα να διασταυρώνονται με τις αποδείξεις που εκδίδονται ενώ, από την άλλη πλευρά, και η δήλωση μειωμένης πελατείας θα χτυπά καμπανάκια ελέγχου, δεδομένου ότι μια επιχείρηση χωρίς πελάτες δεν είναι βιώσιμη...

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ